Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wendy15 schreef:Hij liep weer ff een paar dagen wat slechter, vooral als ie krap wilde draaienNiet echt kreupel, maar voorzichtiger. Denk dat het komt omdat ie een paar onwijze bokkesprongen heeft gemaakt (m'n moeder: "Hij doet radslag!!"
). Fijn dat ie dat weer wilde, maar is waarschijnlijk net ff teveel voor hem geweest. Vanmorgen ging gelukkig alweer een stuk beter
Gister ook niet gewandeld, even rust. Denk dat we vandaag even een kwartiertje door de bak gaan stappen, even zien hoe dat gaat.
JessicaChico schreef:Hey meiden
Mijn paardje staat nu hoefbevangen op stal. Sinds donderdag merkten we wat aan haar (stijfheid) , en hebben vrijdag maar de DA laten komen omdat ze toch wel de tekenen van hoefbevangenheid begon te tonen.
Ze moet nu minstens een week binnen blijven, en heeft voor de hele week medicijnen.
Alleen haar voorbenen, ene iets minder dan de andere, maar we waren er gelukkig nog redelijk op tijd bij.
SInds vandaag gaat het gelukkig wat beter.
Nu een vraagje, na hoelang begonnen jullie weer wat te doen kwa beweging? En hebben jullie je paard op ijzers gezet?
Groetjes Jessica
tjee schreef:Zo zie je maar dat je nooit de hoop op moet geven, maar je moet wel een hele lange adem hebben!
lolclub schreef:Wendy15 schreef:Hij liep weer ff een paar dagen wat slechter, vooral als ie krap wilde draaienNiet echt kreupel, maar voorzichtiger. Denk dat het komt omdat ie een paar onwijze bokkesprongen heeft gemaakt (m'n moeder: "Hij doet radslag!!"
). Fijn dat ie dat weer wilde, maar is waarschijnlijk net ff teveel voor hem geweest. Vanmorgen ging gelukkig alweer een stuk beter
Gister ook niet gewandeld, even rust. Denk dat we vandaag even een kwartiertje door de bak gaan stappen, even zien hoe dat gaat.
wat jammer dat je pony toch weer een terugval heeft gehad, het kan van het bokken komen maar het kan ook zijn dat je iets te enthousiast aan het wandelen bent geweest.
Je wandelde al een heel uur met hem terwijl hij nog niet helemaal rad was,
ik zou de lengte en tijd van je wandeling eerst nog weer even verkorten en pas als hij goed rad is de afstand wat vergroten.
maar dan zou ik de afstand eerder met 10 minuten per week als met 10 minuten per dag laten toenemen.
Beter nog is om twee keer per dag een half uurtje te lopen.
tjee schreef:Dit was mij dus ook verteld bij de Lingehoeve, maar bij Bodegraven vertelden ze mij dat dit dus wel degelijk mogelijk is. De hoef an sich is niet eengepast. Volgens mij word de kanteling gemeten vanaf het punt net onder de kroonrand en die word volgens mij zowiezo niet aangepast alleen de hoef zelf.
Wendy15 schreef:32 is inderdaad een hele mooie leeftijd
Mijn pony had net weer flink praatjesHij had een boefhoofdje
Stond ff te kletsen en het duurde hem te lang voor ie aandacht kreeg, dus hij liep onwijze bokkesprongen te maken
Vond ik wel even eng, maar hij liep normaal en ook als ie ongeduldig rondjes ging lopen en bokken zag ik er niet meer wat aan gelukkig
Heb gewoon in z'n 'paddockje' wat met 'm lopen teuten en hij liep lekker rond te scharrelen, dus heb verder niet gewandeld omdat ie zelf al flink in beweging was