Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Letizia schreef:Thanks, ik zal me er eens in gaan verdiepen, ik heb de laatste tijd zo veel info moeten verwerken
Als de DA komt om te verdoven voor de hoefsmid kan hij natuurlijk evt gelijk bloedonderzoek doen, maar zal het met het gebruik van de magnesium geen vertekend beeld opleveren?
paars schreef:In de acute fase kreeg ik ook het advies om niet te testen. Omdat het op dat moment voor het voerbeleid niet uitmaakt. Die van mij moest sowieso eerst afvallen. We hebben de test dus na 2 maanden gedaan (een paard kan IR zijn omdat het veel te dik is, dat corrigeert zich dan weer als het paard is afgevallen; soms zijn het toch net mensen). Bij die van mij is om 10.00 ongeveer bloed afgenomen en hij heeft gewoon zijn graszaadhooi gekregen om 8.00u. Was niks aan het handje. Vond dat ook een realitischer beeld geven dan als ik hem nuchter had gehouden. Ik hou hem namelijk normaal nooit nuchter...Een niet-IR paard heeft op zo'n dieet immers ook gewone waarden en een wel-IR paard niet. Krachtvoer, supplementen met suiker niet voeren, dat kan plotselinge schommelingen geven in de bloesuikerspiegel. Als je je paard regelmatig (onbeperkt) ruwvoer geeft, dan schommelen die waardes immers niet. Nogmaals: een niet IR is daarmee niet inenen volgens de uitslagen wél IR omdat je hem gewoon 's nachts zijn hooi hebt doorgevoerd.
Letizia schreef:Een niet-diabeet hoort bij een grote suikergift ook gewoon een normale bloedsuikerwaarde te hebben