lolclub schreef:Duivelsklauw is ook een lichte ontstekingsremmer,
ik zag op de zak dat dat er in zat, geen idee hoeveel er in zit alleen...
Ik gebruik geen S& S meer dus kan ik het niet nakijken op de zak, maar weet je wel zeker dat er Duivelsklauw in zit? Ik vermoed nl dat het Cat's Claw is en niet Devil's Claw - twee verschillende zaken. Uit de wiki: Cat's Claw is also used as anti-inflammatory agent for the gastrointestinal tract
Letizia schreef:En dan is het maar de vraag of Chondroïtine alleen gaat helpen bij m'n paard... Het is vaak juist de combinatie van gluco en chondro evt met aanvulling van hyaluronzuur en MSM (zoals dus in Cortaflex, hoewel Cortaflex bestaat uit bep. bouwstenen van glucosamine en niet de volledige glucosamine.)
Ik heb op verschillende laminitis-sites inmiddels gelezen dat Glucobalance (i.e. glucosamine) dringend afgeraden wordt. Het goede nieuws is echter dat er een derivaat is van glucosamine: polysulfated glycosaminoglycan en dat wordt door het lichaam niet herkend als een suiker, maar het schijnt zich te binden aan eiwit ( = bouwstof voor kraakbeen). In Amerika wordt het gebruikt in het geneesmiddel Adequan en dat mag wél gebruikt worden voor paarden met laminitis. Als datzelfde derivaat in Cortaflex zou zitten, dan heb je een alternatief voor Glucobalance.