Heel veel sterkte Damian en Lique... wat ongelofelijk waardeloos dat jullie beiden toch moeten opgeven...
Nath010 schreef:Sterkte @Damian.
Ik heb een vraagje. Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik wil naast de Glucobalance ook Magnesium bijvoeren. (Haar nek blijft dik en stijf, nu met de 2e pot Glucobalance bezig.) Wie doet dit ook? Geef je dan de aanbevolen hoeveelheid Magnesium of halveer je deze bijvoorbeeld? Dank je.
Ik voer gewoon magnesiumgries van de Welkoop bij, da's goedkoop, magnesium oxide (waarvan inmiddels bekend is dat dat toch beter opneembaar is) je voert er wat meer van dan van de 'dure' soorten maar goed, met 14 euro voor 20 kilo is dát niet zo'n probleem. Ik voer Raya een klein maatschepje 2 x daags, ik denk dat zo'n schepje vergelijkbaar is met een flinke theelepel met 'kop' zeg maar. Dat krijgt ze bovenop haar vitaminenpreparaat, dus echt extra. Pippa krijgt 2 x daags een klein theelepeltje.
lique68 schreef:een vraagje over Omeprazol van Abler, kan ik dat samen met de bute in een spuit met appelmoes doen?
Voor jou niet meer relevant maar toch even beantwoorden vanwege reacties op je vraag.. Ja, dat mag. Ik heb die vraag aan Abler gesteld en als je het direct na mengen geeft (dus niet eerst maken en dan nog naar stal moeten rijden ofzo) dan kan dat. Zo doe ik het al zolang ze 't spul van Abler krijgt.
@Kimmie, pony écht NIET op gras nu hoor... gewoon niks, niet, dit hele weideseizoen niet. Als'ie schraal is voert je stalbaas maar mooi wat meer hooi (wel getest of geweekt, met suikerrijk hooi gaat'ie net zo goed weer onderuit). Er zit schade in die voeten en als hij daar maar weer íets een reactie op krijgt krijg je een hoefbevangenheid met schade op schade en je kunt hier in dit topic volop lezen wat dat in houdt... Gewoon niet doen!
Hier compleet wanhopig aan't worden... Raya heeft een echt dikke dip na het bekappen van dinsdag. Toch is de hoefsmid heel tevreden hoe haar voeten er uit zien. Ze heeft alleen erg dunne zolen nu maar geen knik in de wand dus waarschijnlijk geen sincker, witte lijn is alweer bijna normaal. Schade lijkt dus mee te vallen maar ze heeft wel weer veel pijn, bute weer wat opgehoogd terwijl ik dat juist wilde afbouwen en weer op schoenen. Hopelijk duurt het net als vorige keer maar een paar dagen...
Maar nu ook Pippa zeker hoefbevangen, ook zij was na het bekappen beduidend slechter en nu was het beeld ook wel dat van hb. Ook op bute dus.
En ondertussen krijg ik vandaag te horen dat het hooi wat ik heb laten testen en morgen zou gaan ophalen ineens allemaal verkocht is. Ik moet nu dus ongetest hooi gaan voeren (extra tubtrugs gehaald om het thuis te gaan weken en dan geweekt mee naar stal te nemen, op stal heb ik geen water dus daar weken is geen optie).
Ik word er zo wanhopig van dat ik m'n meiden maar niet goed krijg, ondanks alles wat ik er aan doe, alles volgens 'het boekje' and than some...
En als ik dan lees dat weer twee meiden afscheid moeten nemen en na een lang gevecht toch nog moeten opgeven, dan slaat me de angst om het hart...