Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arantes schreef:Oke dankje! Dan ben ik gelukkig de enige die spoken ziet hahaHij is 6 weken terug bekapt maar in de zomer groeien ze wel altijd hard.
@ arabesk, wat bedoel je precies met onderontwikkelde straal? Is dat iets wat ergens door wordt veroorzaakt of komt dat gewoon vanuit het paard?
Maartje1990 schreef:Hmmm erg vlak bekapt en ik ben niet anti-stralen mee bekappen maar hier lijkt erg standaard de boel afgesneden te zijn puur voor de mooi
Art_Ificious schreef:Maartje1990 schreef:Hmmm erg vlak bekapt en ik ben niet anti-stralen mee bekappen maar hier lijkt erg standaard de boel afgesneden te zijn puur voor de mooi
Stralen bijsnijden was wel dringend nodig hoor.
Ze zagen er niet uit vóór de bekapbeurt.
Vlak is het idd wel maar nu raken de stralen (vooral van de achtervoetjes) de grond wat voorheen niet het geval was.
DubbelDun schreef:@Art_Ificious: zolang ze niet teveel de grond raken want dan krijg je kneuzingen.
@Quir: dagelijks de voetjes oppakken en even met de vijl er langs. Je hoeft er nog niet eens iets af te halenZe leren er iig van dat 'smid' niet eng is en worden er mooi mak van én je houdt de boel meteen goed bij. Verder is het een kwestie van lange adem, met goed bijhouden groeit het er vanzelf uit
Maartje1990 schreef:dat wou ik idd nog doen morgenArt_Ificious schreef:Stralen bijsnijden was wel dringend nodig hoor.
Ze zagen er niet uit vóór de bekapbeurt.
Vlak is het idd wel maar nu raken de stralen (vooral van de achtervoetjes) de grond wat voorheen niet het geval was.
Misschien zelf even een afronding er in raspen?
Dais_ schreef:Arantes schreef:Oke dankje! Dan ben ik gelukkig de enige die spoken ziet hahaHij is 6 weken terug bekapt maar in de zomer groeien ze wel altijd hard.
@ arabesk, wat bedoel je precies met onderontwikkelde straal? Is dat iets wat ergens door wordt veroorzaakt of komt dat gewoon vanuit het paard?
Die hap uit de hoef lijkt een logisch gevolg op te lange kwartieren.
Op de website paardenhoeven.info kun je meer informatie vinden. Duidelijker dan dat kan ik het niet uitleggen en het scheelt me een hoop typwerk