[INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne1988

Re: [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:35

Linsa: is de pony nu ook bekapt voor de bevangenheid of alleen de deukjes?

lique68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:59

[***], wat super dat het met je pony zo goed gaat en hele dagen op het gras, fijn , zo'n graasmasker lijkt mij ook een naar ding maar als ze dan op het land kunnen een dag, is ook veel waard heel fijn!

Assebassie, ja denk dat je daar gelijk in hebt, dat ik aan het werk was heeft mijn man even bij haar gekeken die vond haar beter juist. hij ziet haar veel minder valt het meer op.

raar hoor van die plekjes, vooral ook omdat het een DA ook niet zegt/ niet herkend. fijn dat er in het lopen verbetering zit.

LinSa, aha deukjes, hihi, had er geen voorstelling bij, heerlijk om te zien een merrie met veulen in de wei

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:17

Daphne1988 schreef:

Mijn hoefsmid heeft het de laatste keer nogal verpest. Ze stond veel te ver naar achter. 3 weken na het bekappen werd ze hoefbevangen. Mijn smid liet het afweten dus heb een andere gebeld, een die opgeleid is door de Nassau's. Die heeft de wand dunner gemaakt en deze deukjes gemaakt. Hij gaf aan dat ze nu niet vaker of anders bekapt hoeft te worden. Over 2 weken komt mijn normale hoefsmid weer. Die mag het nog eens proberen en anders stap ik over naar een ander.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:41

Aukelizzy schreef:
Er zit nog steeds een actieve HB, ondanks alle voorzorgsmaatregelen die we nemen. Eigenlijk kan ze met zon foto niet zo lopen maar ze doet het toch. Positief was wel, dat ze ondanks de verslechtering op de foto, wel goed zool aanmaakt.

Dat is wel heel bijzonder dat ze dan nog zo goed loopt. Maar dat hoor je overigens wel vaker. Foto's die heel slecht zijn en waarbij het paard dan redelijk tot goed loopt en foto's die wel meevallen maar waarbij het paard gewoon heel slecht loopt. Waar zou dat dan aan liggen?
Geef jij Zuf nu nog medicijnen tegen de actieve HB?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:43

[***], super dat je pony het met zijn masker zo goed doet!! Het scheelt echt heel veel grassprietjes als ze met een masker in de wei staan. Is hij er nu helemaal aan gewend?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:19

damian23 schreef:
Aukelizzy schreef:
Er zit nog steeds een actieve HB, ondanks alle voorzorgsmaatregelen die we nemen. Eigenlijk kan ze met zon foto niet zo lopen maar ze doet het toch. Positief was wel, dat ze ondanks de verslechtering op de foto, wel goed zool aanmaakt.

Dat is wel heel bijzonder dat ze dan nog zo goed loopt. Maar dat hoor je overigens wel vaker. Foto's die heel slecht zijn en waarbij het paard dan redelijk tot goed loopt en foto's die wel meevallen maar waarbij het paard gewoon heel slecht loopt. Waar zou dat dan aan liggen?
Geef jij Zuf nu nog medicijnen tegen de actieve HB?

Nee Zhuf heeft eigenlijk helemaal geen medicijnen meer gehad. Eigenlijk puur omdat we totaal niet verwacht hadden dat het zo slecht zo zijn... Ze liep zo af en toe wel eens een dagje minder en had een warm voetje maar dat was het dan ook. De DA schrok zich kapot van de foto en kon eigenlijk niet voorstellen dat deze foto hoorde bij het paard dat hij net gezien had.. Van Nassau dacht ( na het bekappen ) dat de activiteit er nu wel uit is. Er was een duidelijke rand zichtbaar waarbij het Hoorn stijler afgroeid, en het feit dat ze zool aanmaakt doet vermoeden dat de activiteit er dus nu wel uit is.

Dit was gister in Visdonk, echt bizar hoe makkelijk ze loopt.
https://youtu.be/xBGprZSHw6U

En dit is het voetje met vanuit de kroonrand duidelijk andere afgroei.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:33

damian23 schreef:
[***], super dat je pony het met zijn masker zo goed doet!! Het scheelt echt heel veel grassprietjes als ze met een masker in de wei staan. Is hij er nu helemaal aan gewend?

Nou hij vindt het nog steeds niet leuk als ik hem omdoe voordat hij de wei ingaat..... Maar ja, het is kiezen of delen heb ik hem verteld }> .

Gaat Bennie nog steeds redelijk? Geen terugvallen meer? Ik hoop zo dat je dierenarts gelijk heeft en dat zijn voeten wel meevallen, maar dat in dit geval echt de bute de boosdoener is geweest.

@aukelizzy, voetje ziet er netjes uit! Vreemd dat de foto zo'n totaal ander beeld geeft. Veel succes!

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:36

Grappig, Zo'n rand heeft Bennie nu ook. Hiel iets meer gegroeid dan de voorkant.
Ik zal vanmiddag eens proberen een foto te maken.

De hoefsmid komt hier zaterdag en ik wil ook graag zijn mening weten. Mijn dierenarts zegt dat ik geduld moet hebben. Het moet nu van bovenaf herstellen en weer verbinding gaan maken met het hoefbeen en dat heeft tijd nodig. Maar ik word er zo onzeker van.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:40

Qua voeten heeft hij gelukkig geen terugval gehad. Hij ligt nog wel veel op stal. Maar dat word wel minder.
Zijn buik begin ook minder opgetrokken te worden. Tussen de 3 a 10 dagen zouden we verbetering moeten zien. Afwachten maar weer!

Daphne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:27

LinSa schreef:
Daphne1988 schreef:

Mijn hoefsmid heeft het de laatste keer nogal verpest. Ze stond veel te ver naar achter. 3 weken na het bekappen werd ze hoefbevangen. Mijn smid liet het afweten dus heb een andere gebeld, een die opgeleid is door de Nassau's. Die heeft de wand dunner gemaakt en deze deukjes gemaakt. Hij gaf aan dat ze nu niet vaker of anders bekapt hoeft te worden. Over 2 weken komt mijn normale hoefsmid weer. Die mag het nog eens proberen en anders stap ik over naar een ander.

Ok, dat is wel spannend dan om dan weer dezelfde te laten komen he? Hoe loopt ze nu? Als ik het zo zie had ik wel graag iets makkelijkere afrol willen zien..

lique68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:35

Vanmorgen dacht ik dat het klaar was. Ze was na de Tranquigel suf en ging liggen in haar box. Vannacht bleef ze liggen. Vanmorgen vroeg lag ze nog languit. 6 uur lag ze al. Weer hooi en water gegeven en aammoedigen om te gaan staan. Nee dus, halster aan gedaan en nog aangemoedigt ..ze ging staan
Later was ze toch alert, atent en belastte 2 benen.
Da gebeld om te vragen hoelang ze mag liggen voor ht gevaarlijk wordt voor oa haar longen. Tranqiegel dosering naar beneden had ik al gedaan
Maar RV been weer iets opgelopen. Ben aan ht koelen en - ja dus toch! Hoefzweer ook RV, de kroonrand zit een zachte dikkere plek staat op doorbreken...dus toch! Zijn er toch 2 dierenartsen bijgeweest.
Opgelucht..ze is nog niet beter..LV is ook nog pijnlijk ook maar op 1 zakje buut vanmorgen is ze niet slechter heb weer meer hoop :)

Wat loopt Zhuf goed. Zie je eigenlijk niets aan. Bizar hoor hoe de foto's dan zijn. Wat is nu de verdere aanpak toch weer aan medicijnen?

Damian fijn dat Bennie vooruit gaat en dat de dierenarts er vertrouwen in heeft. Snap je onzekerheid en twijfels heel goed. Sterkte met hem

Daphne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:34

Lique: wat een horror telkens he die spanning. Mistral heeft ook een aantal dagen achter elkaar veel te veel gelegen maar wel met tussendoor staan. Ze wou geen stap verzetten en nu loopt ze nog steeds wel met but hoor maar ze loopt.
Hoe gaat het nu?
Ergens fijn dat er een hoefzweer zit alleen zo vervelend dat ze daardoor het andere been weer meer belasten en daar weer last van krijgen. Ik ga heel hard voor je duimen dat het opknapt!

Damian: wat bijzonder dat Bennie vooral van de maag zo slecht was zeg! Hoe gaat hij nu?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:39

Het gaat sinds gisteren niet goed :(

Daphne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:43

Ohh wat nu dan? Voeten of maag?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:22

Geen idee. Het lijken zijn voeten. Maar het maakt ook niet meer uit. Nu dit niet werkt zijn we uitgedokterd en is het tijd om afscheid te nemen. Hoe ontzettend moeilijk die keuze ook is. Ik kan nu alleen maar huilen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:24

Sterkte Damian. :(:) Wat een rotaandoening is het ook.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:26

Heel veel sterkte

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:28

Damian.... Wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte nu.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:29

Sterkte

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:36

Heel veel sterkte Damian

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:06

Damian..hoe verdrietig!!!

lique68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:32

Damian wat vreselijk dat het niet goed gaat met Bennie.
Wens je heel veel sterkte
Zou ht geen complicatie vd Hb kunnen zijn dat hy een hoefzweer heeft die nog niet zichtbaar is?
Sterkte

Nath010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:50

Sterkte @Damian.

Ik heb een vraagje. Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik wil naast de Glucobalance ook Magnesium bijvoeren. (Haar nek blijft dik en stijf, nu met de 2e pot Glucobalance bezig.) Wie doet dit ook? Geef je dan de aanbevolen hoeveelheid Magnesium of halveer je deze bijvoorbeeld? Dank je.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:08

Sterkte Damian, Wat een ellende he..... Je arme ventje.
Ik heb net nog even naar Bennie gezwaaid toen ik langs reed (oke, hij is van de weg af net niet te zien als je langs rij).

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:21

:(:) damian sterkte

'Houden van' is ook 'laten gaan' als het niet meer gaat.
$^#&#^$^ rot ziekte