Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Goed!
Heeft vanmorgen nieuwe schoenen gekregen.
Ja, ik rijd gewoon met hem en dat gaat prima! Ik ben afgelopen weekend een weekend weg geweest en heb toen mijn andere paard mee genomen.
Ik ga echter binnenkort nog een keertje met paard weg en heb vanmorgen gevraagd of het kwaad kon om dan Tom mee te nemen. Maar ik heb eigenlijk geen enkele beperking mee gekregen van mijn lieve smidje.
HIj loop ook gewoon in het land (wel heel schraal hoor) en krijg 2x per dag 3/4 brok, en 's avonds een suikervrije muesli met een appel.
astridklomp schreef:Mijn paard is 4 jaar geleden hoefbevangen geweest met gekantelde hoefbeentjes (rechtsvoor tot bijna op de zool) en krijgt sindsdien alleen nog Nature's Best en hooi. Ze staat niet in de wei, alleen in de paddock met zand en krijgt 5x per dag hooi. Ze is nu 18 jaar en na die ene keer niet meer hoefbevangen geweest, loopt goed zonder problemen (wordt nog regelmatig bereden) en haar hoeven zien er heel goed uit.
Ik denk ook dat je bij het voeren van een hoefbevangen paard moet kijken of dat hij nog in de wei komt, hoeveel hij bereden wordt, of hij insulineresistent enz. en hier het voer op aanpassen.
Letizia schreef:Ik heb blijkbaar toch niet echt goed geluisterd (zal de spanning wel zijn geweest) maar de medicijnen die voorgesteld zijn, waren: Torental en Gabapentin.
Iemand hier ervaring mee? Het laatst genoemde medicijn is nog in een testfase.
Letizia schreef:Ik heb blijkbaar toch niet echt goed geluisterd (zal de spanning wel zijn geweest) maar de medicijnen die voorgesteld zijn, waren: Torental en Gabapentin.
Iemand hier ervaring mee? Het laatst genoemde medicijn is nog in een testfase.
Citaat:Vanmorgen mijn proefverpakking van F4F binnen gekregen en de dames lieten het zich goed smaken! Dus maar meteen 20 KG besteld bij PN ( goede service trouwens!!) -het pakket is al onderweg.
Wat ik nu ga doen is een goedkope versie maken van Safe & Sound! Ik neem melassevrije Lucerne van de Welkoop/Boerenbond en meng daardoor per paard het dagrantsoen F4F. Daarmee hoef ik geen enorme hoeveelheid Safe&Sound te voeren om aan hetzelfde vit/min niveau te komen en is dus véél goedkoper!
Citaat:@ Lolclub: geen probleem, zodra ik de paarden binnen haal ( vanavond e/o morgenochtend) ga ik voetenplaatjes voor je maken. Ik heb wel niet zo'n geweldige camera, maar ik doe m'n best.
romeorowan schreef:Jannepauli: ik heb een hele poos de lucerne van Subli gevoerd omdat daar inderdaad geen melasse inzit. Helaas zit er iets anders in, nl. stenen, lijkt wat op kalkzandsteen.
Kriel schreef:Heel lief Daantje, maar hij wordt nauwlettend in de gaten gehouden en in samenspraak met de DA, hoefsmid ed. hebben we hier een goed gevoel bij.
Bovendien functioneert hij zo meer dan prima, is in een prima conditie (zeker niet te dik wat hij jaren wél geweest is en loopt als een tiet
Hij kan zo weer een z-proef in als het zou moeten