[Info] Topic over hoefbevangenheid.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:02

@ geerke
jemig, heb je een hele bak glimmiddel erover heen gegooid? *D 8-) :D
Mooie kleur zeg.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:03

Wauw wat ziet Pablo er mooi uit Geerke !!
Krijgt de hond ook een 'eigen brouwsel' :D

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:05

He, daar komt de grote versie van Nado weer langs, wat lijken hij en Pablo toch veel op elkaar zeg!

Letizia, heel veel sterkte, het is echt heel naar als je paard zo slecht is. Maar houdt moed! Ook die van mij heeft kantelingen op 3 hoeven (al vanaf zijn 4e en hij is nu 18) en hij loopt nog steeds rond en gaat nu steeds vaker mee op rit als handpaard en dat gaat supergoed.

Verder is het leuk om alle positieve verhalen te lezen na alle ellende van de winter. Isa is in ieder geval levendig genoeg en alle andere paarden die nu weer zo goed gaan, super!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:26

:o dank jullie...
Ik verzeker je dat ik geen glansmiddel gebruik!
Lijnzaad koken ieder dag en dan ook nog koolzaadolie...s'winters ziet hij er ook zo uit.
Geerke en smurf glanzen ook zo...hetzelfde dieet :D
Tja...die honden altijd...met 6 honden staat er altijd wel 1 op de foto!

Nado!!Hoe is het met de kleine pablo?
Ze hebben ook dezelfde blik in hun ogen :D

Milou_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:40

@ Iana!
Mijn pony mag niet op het gras omdat ze dus bevangen is nu... maar ze krijgt wel veel hooi.. wel oud hooi... dit is dus ook niet erg? :Z

Ik vind het zoooo moeilijk wat je nu wel of niet mag geven, de da zegt dit en dan ga ik op internet zoeken en dan mag dat weer niet... :(

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:27

Wat fijn om te horen dat het dus echt bestaat dat paarden weer pijn vrij kunnen raken ook al hebben ze forse kantelingen :j
Het rijden interesseert me geen biet, ik wilde ze eigenlijk deze winter al volledig met pensioen doen, ivm de artrose, dus dat is nu een beetje vervroegd :)
Ik denk dat ik de DA maar bel voor verdoving als de hoefsmid komt, lijkt me wel zo fijn voor haar?
Kost nu toch al genoeg, dus dat kan dat er ook nog wel bij :+

Trouwens, de equipalazone is in België dus gewoon de helft! goedkoper!
Zo nodig vraag ik wel of hun me wat kunnen opsturen :=

De dierenarts vertelde mij nog over (humane) medicatie die in een testperiode zat, als ik het goed heb begrepen: Glibenclamide, dit is vrij prijzig 3 a 400 €, maar word eenmalig als kuur gegeven en hun ervaring tot nu toe is dat de paarden goed pijnvrij komen te staan, wat het precies doet weet ik even niet meer (kwam even hel veel op me af) maar ik ken het als een bloedsuikerverlager bij diabeten (als ik het goed heb gehoord, Belgs is de tongval net iets anders :+ )
Kent iemand dit?

Verder werd er een product voorgesteld Q....... nog wat :o
Dit zou het bloedbeeld in de hoef verbeteren, iemand??
Hier ben ik dus vergeten op door te gaan, had het best willen hebben, mail hier nog wel even over :)

Jannepauli

Re: Centraal Topic over hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:35

Ik doe maar een gok: zou het Q10 kunnen zijn?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:36

Ik weet het echt niet meer :o Dacht dat het een langere naam was, nou ja, mail straks toch even :)

Nu eerst naar stal, paard medicatie en een grote poets beurt geven :)

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:55

Quadrisol ?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:33

Milou_M schreef:
@ Iana!
Mijn pony mag niet op het gras omdat ze dus bevangen is nu... maar ze krijgt wel veel hooi.. wel oud hooi... dit is dus ook niet erg? :Z

Ik vind het zoooo moeilijk wat je nu wel of niet mag geven, de da zegt dit en dan ga ik op internet zoeken en dan mag dat weer niet... :(

Hoi...volgens onze VA kan het totaal geen kwaad, zemelen kunnen geen kwaad voor te dikke paarden omdat er haast niks in zit en als je paardje voldoende hooi krijgt is er geen probleem.
Bij mij dienen de zemelen enkel als hulpmiddel voor de thee in te mengen.
Bij jou was het toch ook om makkelijker medicatie te geven niet?
Ik ga het in elk geval een kans geven.. ;)

Milou_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:53

Thnx Iana!Ja het is inderdaad voor haar medicatie en gewoon dat ze nog wat te eten krijgt en wat buikvulling! Ze vindt het heerlijk verder dus ik ben allang blij dat ik het erin krijg zonder appelmoes! :P

Milou_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:11

@ lolclub is jouw paardje hoefbevangen geweest??

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:34

Nado schreef:
Quadrisol ?

Zou heel goed kunnen :j

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:07

Milou_M schreef:

Ja, ze heeft een lichte kanteling op rechtsvoor
We kwamen erachter bij onderzoek op de kliniek omdat ze op de zachte grond (!) in de rechterwending niet geheel zuiver liep.
Op de harde grond wipte ze iets in de hoef met rechtsvoor.

linksvoor is niet/nauwelijks gekanteld en achter is niet onderzocht omdat daar geen reden toe was.

paardlief is overigens geheel rad momenteel en ik probeer er alles aan te doen om dat zo te houden dus ze wordt behandeld en gevoerd als een HB paard.

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:13

@Geerke,

zo Pablo ziet er mooi uit, wat een glans heeft hij !
wat is jouw "geheime" recept ?

ik moest wel even lachen vanmorgen:

ik krijg een zak F4F binnen welke besteld is bij de natuurlijk bekappers site van Hoefnatuurlijk,
ingepakt in een doos beplakt met tape van Werkman horseshoes (de ijzerfabriek).... _O-

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:48

Milou_M schreef:
Thnx Iana!Ja het is inderdaad voor haar medicatie en gewoon dat ze nog wat te eten krijgt en wat buikvulling! Ze vindt het heerlijk verder dus ik ben allang blij dat ik het erin krijg zonder appelmoes! :P

Ik ga dadelijk zemelen halen, hou ons op de hoogte hé!
Komt wel goed als je er op tijd bij bent...het is een kwestie van doorbijten en volhouden in het dieet.
Veel succes!!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:55

lolclub schreef:
Jannepauli schreef:
Zo zeg.. dat is inderdaad een stoer nekkie!
Ze is wel in goede doen zo te zien op de meest recente foto - ik zie appeltjes! Misschien toch nog wat in gewicht laten afnemen?

Citaat:
Oh wow.. wat een schoonheid! En ja, pappie heeft de nek wel doorgegeven! Welke hengst is dit?
Jouw verhaal over de Formula4Feet overtuigt me (niets ten nadele natuurlijk voor de anderen die het ook al roemden en aanboveolen hoor!) - ik ga er ook maar mee beginnen!

ik heb vandaag even nieuwe foto's gemaakt van mevrouw haar afslank actie en om jullie te laten zien wat een vacht ze gekregen heeft door over te stappen op het andere voer,

tussen de foto's zit een maand verschil:

foto begin juni 2010..............................................................................foto vandaag:

Afbeelding Afbeelding

en deze foto gaat geen paardenblad halen qua compositie }> maar check de glans en de appels op haar vacht dankzij de Safe & Sound en de Formula 4 Feet.

Afbeelding

Hittie :+:

Milou_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:06

lolclub schreef:
Milou_M schreef:

We kwamen erachter bij onderzoek op de kliniek omdat ze op de zachte grond (!) in de rechterwending niet geheel zuiver liep.

linksvoor is niet/nauwelijks gekanteld en achter is niet onderzocht omdat daar geen reden toe was.

paardlief is overigens geheel rad momenteel en ik probeer er alles aan te doen om dat zo te houden dus ze wordt behandeld en gevoerd als een HB paard.

Woow! En je kan er weer volop op rijden?

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:08

dag Krielkippie.... :wave:

hoe is het met Tom ?
loopt hij wel in het land nu en heb jij je voer ook aangepast ?

rijd je nog (of alweer) met hem ?

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:19

Citaat:
Citaat:

paardlief is overigens geheel rad momenteel en ik probeer er alles aan te doen om dat zo te houden dus ze wordt behandeld en gevoerd als een HB paard

Woow! En je kan er weer volop op rijden?

nou .... volop is een groot woord

ik ben therapeutisch aan het rondkeuvelen :D
ze mag van de DA inderdaad gewoon gereden worden maar ik ben nog uiterst voorzichtig hiermee.
Onder het zadel heb ik meer controle over haar en dan rijd ik ongeveer een half uur waarvan ik rechts en linksom een aantal keren aandraaf.

het bos in is momenteel geen optie vanwege de dazen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:40

Verslag van de DA is binnen, hij is alleen vergeten de foto's door te sturen, dus daar zal ik nog even over mailen :Y)

Kantelingen: Hoefbevangenheid vier voeten, veel meer uitgesproken thv de voorvoeten met een kanteling
van het hoefbeen van 18° ReV en 13° LiV.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:40

Ik vond dit (het eerste, niet het laatste :P ) wel fijn om te lezen: Algemene indruk: zeer goed verzorgd paard, glanzend haarkleed, goede lichaamsconditie (mag nog enkele kilo's vermageren).
:o

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:47

lolclub schreef:
dag Krielkippie.... :wave:

hoe is het met Tom ?
loopt hij wel in het land nu en heb jij je voer ook aangepast ?

rijd je nog (of alweer) met hem ?

Goed!
Heeft vanmorgen nieuwe schoenen gekregen.
Ja, ik rijd gewoon met hem en dat gaat prima! Ik ben afgelopen weekend een weekend weg geweest en heb toen mijn andere paard mee genomen.
Ik ga echter binnenkort nog een keertje met paard weg en heb vanmorgen gevraagd of het kwaad kon om dan Tom mee te nemen. Maar ik heb eigenlijk geen enkele beperking mee gekregen van mijn lieve smidje.
HIj loop ook gewoon in het land (wel heel schraal hoor) en krijg 2x per dag 3/4 brok, en 's avonds een suikervrije muesli met een appel.

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:53

Jannepauli: ik wilde nog even terug komen op dit door jouw geschreven stukje:

Citaat:
vanaf de bodem gerekend hebben we nog ongeveer anderhalve centimeter te gaan en dan zijn de oude hoeven geheel vervangen door nieuwe voetjes en zijn de bevangenheidsringen verdwenen. Nog twee, drie keer bekappen en beslaan en ze is weer als vanouds

is het voor jou heel veel moeite om een foto hier te plaatsen hoe Pauli haar hoeven er nu uitzien ?

ik vraag je dit omdat bij mij de nieuwe afgroei van rechtsvoor nu ook zichtbaar is.
je ziet bij de mijne nu over een breedte van ongeveer 3 cm vanaf de haar-rand een "nieuwe" hoef ontstaan die een andere hoek vormt naar de grond toe als het onderste gedeelte.
verdere ringen heeft de mijne niet, ze krijgt direct een nieuwe hoef (??).

ik zou het erg interessant vinden om een foto te zien van een hoef die al veel verder is in deze ontwikkeling

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:03

Letizia schreef:
Verslag van de DA is binnen, hij is alleen vergeten de foto's door te sturen, dus daar zal ik nog even over mailen :Y)

Kantelingen: Hoefbevangenheid vier voeten, veel meer uitgesproken thv de voorvoeten met een kanteling
van het hoefbeen van 18° ReV en 13° LiV.

oeh, dat is best een grove kanteling, was de kanteling nu wel al stabiel geworden of kon hij je dat niet zeggen ?