Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
romeorowan schreef:Oh nee, Tamadine, zo moet je het absoluut niet zien en als dat is gekomen door mijn opmerking dan hierbij direct mijn excuses.
Ik moest mijn paard, tussen de 550 en 600 kilo, maximaal 2x2 zakjes per dag geven. In het begin had ik losse buut, gewoon in een tupperware bakje en daarvan gaf ik 's ochtends en 's avonds een afgestreken theelepel.
Maar hou wel in de gaten hoe je paard eet en of hij niet uit zijn mond gaat ruiken. Indiana heeft in 2005 maandenlang op de buut gestaan en geen enkel probleem hiervan ondervonden, maar afgelopen winter kon haar maag het niet verdragen en stopte ze met eten en stonk erg uit haar mond.
Ik geloof dat je ook (preventief) maagbeschermer erbij kunt geven.
En inderdaad je bent allang blij dat er weer wat beweging in zit, want om ze met zulke zere voeten te zien is afschuwelijk.
ElCamino schreef:ik vind de hoeveelheid bute/equipalazone echt schrikbarend !!!!Dat waren dezelfde zakjes met dezelfde inhoud.Zelfs op de meest ernstige dagen kreeg hij 2x daags 2 zakjes.
Tja...dan zou ik ook zeggen dat hij prima in orde was.... niet naar bedoeld hoor maar denk dat je pas een goed beeld hebt wanneer ze zonder pijnstilling lopen.
Jannepauli schreef:Die ophef over buut is echt niet nodig hoor - mijn paard kreeg zelfs nog meer.
Er is, als je maar voor een korte periode buut gebruikt, geen probleem behalve dat een grote hoeveelheid de pijn maskeert en het paard daardoor te veel kan bewegen en dat kan meer schade in de hoef opleveren.
Tamadine schreef:Ja dank je wel
Jaje voelt je er idd zelf ook helemaal naar van. En als ik dan blij ben dat ze nu in ieder geval blij is en zonder pijn dmv pijnstillers, ja dat vind ik dan fijn voor haar. En als ik dan een opmerking krijg van zoals de quote van hieronder, ja dat steekt je dan even onder de gordel. Je probeert en doet het beste voor je paard en dat weet je en dan doet zo een opmerking gewoon pijn. Mn paard is gewoon mn maatje..ElCamino schreef:ik vind de hoeveelheid bute/equipalazone echt schrikbarend !!!!Dat waren dezelfde zakjes met dezelfde inhoud.Zelfs op de meest ernstige dagen kreeg hij 2x daags 2 zakjes.
Tja...dan zou ik ook zeggen dat hij prima in orde was.... niet naar bedoeld hoor maar denk dat je pas een goed beeld hebt wanneer ze zonder pijnstilling lopen.
Tamadine schreef:Maar is het juist niet goed dat je paard juist blijft lopen?
De mijne loopt 24/7 buiten en ze doen eigenlijk nooit rare dingen. Ze scharrelt lekker rond letterlijk, maar ze stapt alleen maar, maar draven ofzo eigenlijk niet. Ik dacht juist dat het goed was dat ze rond loopt voor de bloedstoeloop... Correct me als ik fout zit...
Tamadine schreef:Nog even een vraagje, aangezien 500 pagina's doorlezen een beetje veel is haha. Ik ben weinig bekend met hoefbevangenheid en zal me er nog wel even meer geen inlezen. Maar de vraag die ik heb: ze zeggen dat als paarden het eenmaal hebben gehad er erg gevoelig voor blijven. Maar waarom is dat? Blijft er een bepaald stofje in het lichaam of blijft de hoef zwak ofzo? Hoe zit dat precies?
En kan ik nu wat extra bij geven voor het herstel ervan?
Alvast bedankt.