Hier ook een stille meelezer vanaf het eerste begin. Ik heb met je mee gehoopt Melanie, maar het mocht niet baten. Respect voor je hoe je het hebt aangepakt en welke weg je hebt bewandeld. Een beter baasje heeft Rebel zich volgens mij niet kunnen wensen. Het onderbuikgevoel van je was niet goed. Dat werd triest genoeg bewaarheid. Heel veel sterkte en nogmaals, mijn respect!
keona
Geplaatst: 15-09-11 11:13
heel erg allemaal,maar nu weet je dat je alles gedaan hebt en het zo beter is voor het ventje sterkte
ja heb wel aardig geslapen. Het kon niet anders en ik troost me met het feit dat hij nu geen pijn meer heeft. Zijn moeder staat een heel eind bij hem vandaan te grazen. Zij lijkt het ook te accepteren. Uier is wel vol, maar dat zal afnemen. Ga zo de rendac bellen en hem weghalen uit het land. Vind het moeilijk om hem daar te zien liggen. Ik ben mijn da erg dankbaar voor alle hulp die ze hebben gegeven. En ik ben jullie dankbaar voor alle lieve woorden en steun. Ik was niet alleen en dat voelt goed.
rendac is gebeld. Morgen ochtend wordt hij opgehaald.
jesterlover
Geplaatst: 15-09-11 12:00
lieve meid,
Menig paardenhouder mag een voorbeeld aan jou nemen, alle respect voor jou..
Je hebt gedaan wat in je macht lag, je hebt alles gedaan! Deze kleine vent heeft heerlijk kunnen genieten van jou liefde, en aandacht. Goed getroffen die Rebel, met een vrouwtje zoals jij...
Nu heb je hem de rust gegeven, geen pijn meer. Hij kan nu spelen en ravotten, hij zal je dankbaar zijn.
je bent een sterk mens, sterk in je keuzes, dapper hoor.
Sterkte,
elliecuijk
Geplaatst: 15-09-11 12:00
ik denk dat je het de komende dagen nog wel zwaar zal hebben.Zeker als je rebel zometeen van het land gaat halen.Ik wens je nogmaals veel sterkte.Ik heb diep respect voor jou.Niet veel mensen zouden het zo lang vol kunnen houden.
YvonneV
Geplaatst: 15-09-11 12:02
Melanie5 schreef:
rendac is gebeld. Morgen ochtend wordt hij opgehaald.
Deze las ik een tijd geleden ergens... Moest er meteen aan denken toen ik je bericht gisteren zag dat je afscheid moest nemen van Rebel.
I'll lend you for a little while My grandest foal, He said, For you to love while he's alive And mourn for when he's dead.
It may be one or twenty years, Or days or months, you see. But, will you, till I take him back, Take care of him for me?
He'll bring his charms to gladden you, And should his stay be brief, You'll have treasured memories To bring solace in your grief.
I cannot promise he will stay, Since all from earth return. But, there are lessons taught on earth I want this foal to learn.
I've looked the wide world over In my search for teachers true. And from the throngs that crowd life's lanes With trust I have selected you.
Now will you give him your total love, Nor think the labor vain, Nor hate Me when I come To take him back again?
I know you'll give him tenderness And love will bloom each day. And for the happiness you've known Forever grateful stay.
But should I come and call for him Much sooner than you'd planned............... You'll brave the bitter grief that comes And someday understand.............
amy dat is zo mooi... Zit nu weer te huilen. Mis hem zo erg. Ga hem zo uit het land halen. Ik weet dat alles slijt, maar op dit moment doet het echt pijn. Sorry rebel dat ik je niet kon redden. Je was zo dapper. Ik ga nog even bij je zitten en dan moet ik je voorgoed gedag zeggen. Hoop dat je het naar je zin hebt waar je nu bent.
Ik vind je ontzettend sterk dat je hem zelf uit het land gaat halen, begrijp het ook helemaal. Op de een of andere manier is dat gewoon zoals het hoort, je dier tot op het bittere eind zelf begeleiden
hij ligt aan de weg. Zijn moeder heeft gekeken tot we uit het zicht waren. Ze heeft één keer gehinnikt en toen ging ze weer grazen. Nu is het echt voorbij. De melk loopt uit haar uier, maar ze heeft het geaccepteerd. En ik ook.
Tuurlijk mis je hem Melanie.. tis je zorgen kindje en daardoor wordt de band steeds groter . Ergens is dat heel mooi, maar des te meer pijn doet het als je dan toch afscheid moet nemen. Je bent zo dapper geweest al die tijd. De emoties mogen nu best komen hoor!
Het is zo fijn voor die kleine stoere man dat hij nu de pijn niet meer voelt mmaar jij zal hem ongelooflijk missen..
Sees
Geplaatst: 15-09-11 13:33
Vol hoop wilde ik vanmoren de laatste status van Rebel bekijken. Wat een trieste mededeling om te moeten lezen dat al jouw inspanningen niet hebben mogen baten .
TS, wat ben jij een voorbeeld voor alle paardeneigenaren!! Zó ontzettend veel voor de kleine man over gehad, zo vastberaden, zo veel geduld en liefde en uiteindelijk ook sterk genoeg geweest om hem te laten gaan...
Ik heb diep respect voor jou. Heel veel sterkte met je verlies.
kally
Geplaatst: 15-09-11 13:37
Heel veel sterkte gewenst, hoe moeilijk ook, meer kon je niet doen... Je hebt hem met liefde begeleid tot het laatst..... Het was een leukerd om te zien....
Heb al een keer sterkte gewenst maar toch nog een keer! Steeds als ik de reacties van iedereen lees en jou eigen verhaal erbij krijg ik weer tranen in mijn ogen! Je hebt alles gedaan voor deze kleine man
Amyz wat een prachtig ontroerend en toepasselijk gedicht!
Melanie veel sterkte, het gemis zal nu wel komen ...
Bassenqua
Geplaatst: 15-09-11 14:02
Zelfs ik zit hier te huilen, hoe moet dat dan voor jou zijn.....fijn dat moeders het heeft geaccepteerd en wat lief dat ze nog een laatste hinnik naar hem heeft gegeven. Rebel is nu pijnvrij en dat was doelstelling, jij bent een sterke vrouw en hebt alles gegeven wat mogelijk was, helaas heeft het anders uitgepakt dan waar we hier allemaal op gehoopt en voor geduimd hebben. Meis het krijgt met de tijd vast een plekje maar wees trots op jezelf.
teunis7
Geplaatst: 15-09-11 14:33
Hier ook een stille meelezer, maar wil je toch ook een hart onder de riem steken. Je hebt de enige juiste keuze gemaakt om voor Rebel te beslissen dat de pijn nu over is. Hij is je daar heel dankbaar voor, dat weet ik zeker. Hij laat een grote lege plek achter maar in je hart zal hij altijd een bijzondere plaats innemen en over een tijdje zal er vast een glimlach op je gezicht verschijnen als je aan hem denkt in plaats van tranen. Heel veel sterkte