Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:38

LS: Als je je daar beter bij voelt moet je dat absoluut doen. Bij mijn andere paard haar peesblessure moest ik ook het been bandageren als ze naar buiten ging van de veearts. Onze nieuwe veearts ziet daar weer niets in, maar het kan volgens mij geen kwaad mits je niet te los/strak bandageert natuurlijk ;)
Wat fijn Cindy!!! Wat is een minipulse?
Hoe gaat het nu Qizz?
Ik smeer ook al jaren Traumeel en heb Equi N Ice ook gebruikt, maar op de een of andere manier vind ik het niet prettig om die bandage de hele nacht te laten zitten. Verder is het echt opmerkelijk wat een verschil in het been je kan zien nu ik dagelijks Ice Tight gebruik. Ik mag niet te hard hopen maar ik heb echt een goed gevoel over de controle van volgende week.

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:27

Gulpje, je kan het de hele nacht laten zitten, maar dat hoeft niet als je dat niet wilt of geen fijn idee vindt....
Als de bandage nog vochtig is, kun je dat gewoon oprollen en opbergen, dan heb je volg x niet zoveel vloeistof nodig....
Mijn paard wil nog wel eens knagen, dus dan gaat die bandage ook gewoon af.....

Alle pootjes moeten gewoon maar weer eens beter worden....
Geen geduvel meer... Dan kan iedereen weer gewoon slapen, hihiihi

Gulpje

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:30

Ik heb nog wel een beetje vloeistof en bandages, maar ik het effect en gebruiksgemak van Ice Tight bevalt me beter :j
En inderdaad, dat gezeik met die pootjes!

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:39

Je moet gebruiken wat je fijn vindt, das heel simpel!!
Maar ik ken Ice Tight niet, wat is het?? Klei??

Vloeistof is altijd los bij te krijgen!! Maar daar gaat hier niet echt over....
Idd, de moed zakt in je schoenen, je traanbuizen spoelen steeds door, en niet te vergeten: je banksaldo slinkt enorm.... Dan vraag je je steeds af, of het herstel wel aangegrepen kan worden, of dat je over 2 jaar nog een paardje met pijn in zijn pootje heeft....

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 02:52

Ice tight is ook klei, veel gebruikt in de eventingsport.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:35

hallo ik kom ook even meepraten :)
Mijn paard heeft het zelfde als de topic starter,
is niet kreupel, niet echt veel warmer maar wat het vreemde is, dat dit ineenkeer aan zijn twee voorbenen is gekomen op precies de zelfde hoogte
op zijn ene been 2 bulten, op de ander 1.
Het wordt niet minder, ook niet meer
Maar ik denk maandag even de DA bellen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:42

2 benen? Hoe krijgt dat voor elkaar?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:46

Tsja!
dat is het dus!
Ik maak iedere dag zijn benen schoon als hij op stal gaat.
En savonds ging ik hem rijden en zater er op twee benen precies de zelfde hoogte twee bulten!
De dagen ervoor had hij niet gelopen.
Hij is ook niet gevoelig of iets, ook niet kreupel!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:00

Vast gelegen in de stal misschien?
Wat doe je nu met hem? Heb je hem op rust staan?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:41

ja kdat kan, hij rolt heel veel in de stal en ligt ook heel veel.
maar zijn stal is toch groot genoeg!
Ik doe hem nu niet meer rijden, en dan koelen, coolingsgel erop.
Ik deed hem rijden ma na het lezen van dit niet meer.
Morgen de DA bellen!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:47

Tja paarden kunnen in een box van 10 bij 10 ook nog vast komen te liggen. helaas kan je dat niet tegen gaan.
Staat hij nu helemaal op rust? Of stap je hem aan de hand?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:52

Hij gaat nu gewoon iedere dag naar buiten toe, hij staat op van die zand tegels,
dus geen diepe modder maar niet heel hard als steen.
hij rent toch niet want ik bang voor vieze voeten, in stal draait ie alleen maar rond.
Hij staat nu even helemaal stil, ik stappen aan de hand beter?
ook als ik hem wel gewoon buiten zet?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 15:03

Oe ietjelover, dan zou ik idd maandag de DA bellen,.. wie weet is het wat anders maar zou het wel graag willen weten. Duim voor je dat het meevalt,... jeetje zeg, 2 benen.

Hier maar weer eens een update van ons,..

Gisteren heb ik in de stromende regen gereden, helaas meer gedraafd dan ik wilde, maar het was of stilstaan in de wind/regen OF in een flinke draf richting huis... en we waren echt doorweekt. Heb ongeveer een half uur gereden waarvan denk ik wel 20 minuten gedraafd. Ik was echt bang voor vandaag (been was gisteren goed na het rijden), maar zijn been was gewoon goed. Vandaag weer een half uur gereden, ook wel weer stukjes gedraafd (niet zo veel dit keer) en het been werd echt mooi,.. zelfs nog iets dunner.
Was hier echt heel blij mee,..
Hij is ook al een paar dagen weer happy en meer zichzelf, gewoon vrolijk.
Het is een heel gevoelig diertje en ik denk dat de 2x verhuizing in korte tijd, wisseling van voerpatroon/voer, andere omgeving, zijn akkefietje op de oude stal met zijn been, toch best veel veranderingen voor hem waren. De 1 interesseert dat niks, en hij heeft daar altijd wel erg last van.
Hopelijk blijft het nu beter gaan. De staleigenaren zijn superaardig, niks is teveel en ze willen echt alles doen om mij en mn paard een goed gevoel te geven,... hij krijgt nu ook vaker hooi, (ivm de maagzweren die de DA vermoedde,.. maar waarvan ik dus niet zeker weet of ie ze echt heeft,.., maar goed liever meer hooi voeren dat is altijd beter)

PP: gaat jouw paard nog steeds goed??

Ice tight ken ik ook niet,.. gebruikte wel altijd klei na het crossen,.. maar dat was een ander merk.
Ik ben weer/nog bezig met traumeel, coolingsgel en soms Heparinzalf ipv traumeel (dat is nu bijna op nl).

Merk nu wel echt dat zijn been beter wordt na het rijden, terwijl ik eerder het gevoel had dat het er nog wel eens slechter van werd. Heb mn DA nog voorgesteld als het over 2 maanden niet beter gaat hem een half jaar op de wei te zetten maar dat vond ie niks,... moest gewoon zo doorgaan,.. en gelukkig gaat het nu weer iets beter.

Gulpje (en anderen), doe je dan een bandage over dat Ice Tight of zit dat er zo los op zonder bandage?

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:26

Ik deed altijd laag klei, dan krantenpapier errond, dikke onderlap eromheen en dan een rekbandage..
Wat goed dat het weer de goede kant op gaat met jouw paard! :)
Morgen komt de mijne eindelijk naar huis, langs één kant kan ik amper wachten, langs de andere kant ben ik er niet gerust op :\

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 15:43

Oh wat spannend LS!!! Kan me voorstellen dat je je paard heeeeeeeel graag weer wilt zien, maar ook een beetje bang bent hoe het verder gaat, dat is heel logisch.
Oke,.. en hoelang liet je dat zitten? De hele nacht?

Ja ben iig blij met dit weekend,.. weet inmiddels dat het zo weer anders kan zijn, dus nu ben ik gewoon maar even heel blij,.. de rest zien we wel weer,..

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:02

Jep, gewoon een hele nacht.
Op de stal waar ik werkte ging het eraan rond 6 uur 's avonds en er 's ochtends af al ze hun eten op hadden, dus iets van een 8 uur :)
Bij m'n eigen (vorige) paard deed ik het wat later op de avond erop maar dat bleef dan vaak ook wat langer zitten..

Heb mijn paard sinds de 26e december niet meer gezien, ben wel benieuwd hoe hij eruit zal zien. Ben gewoon beetje bang dat hij gek gaat doen onder het rijden en dat hij nog steeds panisch gaat zijn voor ons tuinhuis, dat ding staat er nu eenmaal zal hij toch ooit aan moeten wennen maar hij is daar dus al bang van sinds ik hem heb in juli tot december toen ik hem heb weggebracht :')
Ben al blij dat hij wel dagelijks 1-2x gestapt zal worden zo komt hij toch wat meer buiten dan enkel om te rijden, vonden ze op stal maar normaal, gelukkig! :)
Denk dat je zoiets niet op elke stal moet vragen :P

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 16:19

Inderdaad, wow, dat is wel heel fijn dat ze dat willen doen,..
Had ik niet hoeven vragen (op mn vorige stal ;-)).
Ja is ie zo lang bang geweest voor jullie tuinhuis? Mocht ie heel gek doen kun je hem altijd nog van die "muisjes"geven die meer mensen ze gaven.

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:30

Hij was er al bang van sinds de eerste keer hij het ding zag :') en bleef er bang van tot de moment dat ik hem naar het revalidatiecentrum heb gedaan.
Heb hem pas sinds juli 2011 ;)
Ik sta op een kleine stal, heb zo de afgelopen weken nog een ander pensionpaard 3x per dag een kwartier moeten stappen. Dus vond het maar normaal dat dit voor mijn paard dan ook mogelijk is. Ik werk daar normaal als groom, volgende week doe ik het dus nog zelf, daarna heb ik 8 weken stage voor school dus kan ik niet gaan werken. Maar er is vervanging en die kan dat dan doen :)
Heb hem de laatste 2 maanden verdoofd, hij was er nog steeds als de dood voor en sprong er nog voor weg ondanks de verdoving. Ik dacht dat ik hem te weinig gaf, maar als je hem onder dezelfde dosis vroeg om aan te draven was het teveel gevraagd. Vond het echt niet leuk werken met die verdovingen..

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 16:46

Nee dat is zeker niet leuk,....
Is ie ook zo bang voor andere dingen, of echt alleen voor het tuinhuisje?

Ben blij dat mijn paard nu rustig is van zichzelf,.. hij krijgt ook niet veel brokken.
In het begin was ie best opstandig maar opeens heeft ie zich er toen bij neergelegd.
Hoeveel brokken krijgt de jouwe nu dan?

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:51

Mijne krijgt een handje recreatie opdat hij kalm zou blijven als de rest eten krijgt.
Op stal is hij enkel bang van het tuinhuis, op wandeling kan hij ook wel bang zijn maar dan doet hij lang zo dom niet, dan kan ik hem wel gewoon overtuigen, dat zijn dan ook de stomste dingen hoor want tractors of vrachtwagens zijn dan weer geen enkel probleem..
De eerste weken bleef hij verbazend rustig, tot op een bepaald moment, dan ontplofte hij ontzettend omdat er andere paarden te dicht langs kwamen razen. Ben er toen ook flink af gevallen en sindsdien is hij dat blijven doen. Heel lastig.. Er mag echt geen enkel paard in de buurt zijn of hij ontploft..

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 17:02

Dat is wel heel lastig inderdaad,... maar wie weet valt het mee als ie terugkomt. Misschien heeft ie zich er ook meer bij neergelegd? Je weet het niet. Hoop voor je dat ie rustiger is. Heb je anders niet iemand die met je meegaat als je er weer op gaat? Misschien helpt dat wat, (een persoon die hij vertrouwt, of evt een ander paard, als ie een maatje heeft ofzo?) In het begin ben ik ook veel met zijn weidevriendje weggeweest, toen was ie wel rustiger.

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:37

Maatje heb ik geprobeerd, dat hielp niet spijtig genoeg. Sowieso ben ik niet alleen als ik er weer opga, staleigenares wil er evt ook wel op, maar haar rug is ook niet al te best én ze heeft een kind om aan te denken. Geen haar op m'n hoofd dat eraan denkt om haar erop te laten. Dan doe ik het zelf wel, mijn paard, mijn verantwoordelijkheid. Mijn ouders zien het probleem niet zo, maar zij hebben hem ook nog niet bezig gezien, heb dan maar voorgesteld dat één van hen erop gaat, maar dat was hem toch ook niet :P
Ach ik hoop dat hij wat geleerd heeft van in het centrum te staan, hij was daar ook heel bang van alles en ondertussen is dat al een stuk minder.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 17:54

Hopelijk valt het mee, duim voor je! Ben erg benieuwd hoe het gaat. Succes!!!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:05

Qizz die van mij is weer helemaal oke. Begin februari gaan we weer een stapje verder. Dan gaan we kijken hoe het been zich houdt als we weer eens gaan springen. Dat blijft nog wel spannend.
Afgelopen zondag de ene amazone gestart (dressuur L1) en volgende week zondag mijn andere amazone (dressuur Z1) Dat gaat ook weer helemaal top!

ietjelover. Zolang hij buiten staat is stappen niet noodzakelijk ben ik van mening. Maar als hij niet buiten komt is gecontroleerd stappen misschien wel een idee. En dan natuurlijks liefst op het harde.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 21:59

Top hey! weer springen lijkt me heel eng,... maar dat kan best goed gaan. Heb nu toch wel van een aantal mensen gehoord die wel weer aan het springen zijn,... (zou het zelf ook wel heel eng vinden maar ook ik hoop ooit weer een sprongetje met m te kunnen doen,..hoeft echt niet meer 1.10-1.20, maar met 80 zou ik al heel blij zijn, voor de lol wat sprongetjes voor hem)

Mijn mening (zelf ondervonden :j ) is ook dat als ie weidegang heeft, je daarnaast niet nog extra hoeft te stappen, was zelfs teveel bij mij aan het begin, daarom ben ik daar toen mee gestopt, een tijdlang. Nu kan het wel weer,.. maar kan natuurlijk bij een ander paard anders zijn,..
Laatst bijgewerkt door Qizz op 22-01-12 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt