Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
spretje schreef:Mijn pony is dit jaar in twee manden tijd twee keer hoefbevangen geweest. Mijn dierenarts raadde me ten strengste af om nog krachtvoer te geven.
Ze krijgt nu alleen nog wat vitaminebrokjes ( en ja, ook hier zit wat melasse in, maar ze hebben maar 30 g. nodig per dag en ik geloof niet dat een paard helemaal zonder suiker kan, het is een bouwstof en iedereen heeft het nodig.).
cato47 schreef:In dit artikel wordt ook gepraat of leptin (leptine?) een hormoon dat eetlust reguleert, (hoeveel en wanneer je moet stoppen met eten). Bij diabetes type 2 is ook een resistentie van dit hormoon aanwezig, is daar bij paarden ook onderzoek naar gedaan?
Karin
cato47 schreef:Ben er niet op ingegaan, want ik vind het, zeker in dit topic, een erg ongenuanceerde uitspraak van Spretje, die zich daarmee voor het eerst in dit topic meldt. Heb n.a.v. deze reactie wel een bericht geplaatst over mensen die zelf het wiel uit willen vinden maar ga er verder geen tijd aan verliezen iigNiemand anders die "valt" over de uitspraak: "suiker is een bouwstof"??
capopjekop schreef:Vandaag lopen ze ietjes gevoeliger. Gisteren teveel nieuw hooi gegeten, er was een hoop op de tegels gevallen en dat hebben ze op. Ik ga straks eens beginnen met het weken van het water. En ik voer vandaag maar ietsjes minder.
capopjekop schreef:Amber is alleen door de holistische arts negatief getest. De dierenarts heeft geen bloedtest gedaan bij haar. Maar met lopen in de wei liepen ze beide gewoon goed. Dus ik denk dat het wel losloopt, maar voorzichtigheid kan nooit kwaad natuurlijk.
Jannepauli schreef:Dames!!
Af en toe verschijnt er boven dit topic een advertentie van PAVO met het verzoek een enquête in te vullen. Ik zou zeggen: doen!! Want in het commentaarvak kun je je stem laten horen door bv te melden dat het zo jammer is dat PAVO geen producten levert die geschikt zijn voor onze paarden met HB/IR etc. en dat hun huidige producten véél te véél suikers bevatten.
Grijp die kans!!
Firefly4 schreef:Hoi Hoi,
Vanmorgen had ik een redelijk goed voelend paardje. Ze heeft zeker 1.5 plak hooi gehad.
Vanmorgen weer spuitje pijnstillers in d'r mond en weer in de buitenbak. Ze liep wat moeizaam maar al stukkenbeter dan gisteren!!
Net om 3uur was ik er even weer en had ze ook al bijna 1.5 plak hooi op. Het ziet er dus wel redelijk uit. Tja, het is niet veel voor een hele dag, maar beter dan niets
Ik ben ook even langs de welkoop gereden om te kijken wat er nu precies in mijn bietenpulp zit, aangezien dit een huismerk is.
Er stond niet echt wat op de zak helaas, maar nu stond voorop de zak groot: Bietenpulp met maar 3% melasse. Kan ik dit nu wel of niet aan haar voeren? Ik vind 3% niet veel klinken, maar vraag het graag even hier omdat ik nog een giga leek ben wat dit betreft
Ga zo weer naar mijn meisje voor nog weer extra hooi en de overige medicijnen.
Jannepauli schreef:Dames!!
Af en toe verschijnt er boven dit topic een advertentie van PAVO met het verzoek een enquête in te vullen. Ik zou zeggen: doen!! Want in het commentaarvak kun je je stem laten horen door bv te melden dat het zo jammer is dat PAVO geen producten levert die geschikt zijn voor onze paarden met HB/IR etc. en dat hun huidige producten véél te véél suikers bevatten.
Grijp die kans!!
Firefly4 schreef:Zoals de bietenpulp die ik thuis dus voer, op de zak staat alleen die 3% melasse, meer kon ik ook niet zien... Wat is jou mening over dit?
Firefly4 schreef:Ik vermoed ook echt wel dat ze nog pijn heeft, maar ze ziet er al stuk beter uit dan gisteren. Ze gaat er vast weer bovenop komen. Hopelijk kunnen we haar ook wel weer in de wei krijgen, maar we zullen zeker heel voorzichtig met haar doen! Ons oude meisje![]()
Ben allang blij dat ik zosnel vooruit gang zie bij haar!!
Ik ga het stuk wat je linkt zo even lezen! Bedankt!
Firefly4 schreef:Goed dat je dat zegt. Heb je ergens een schaalmeter of iets waar je kunt zien hoe het fructaan gehalte is? Zodat dit bij te houden is?
Bedankt!
Sleeper schreef:Mijn dierenarts vreest ook dat er in september een toename zal zijn van het aantal hoefbevangen paarden. En er zijn dit jaar al zoveel meer gevallen dan andere jaren (mede door de strenge winter die we gehad hebben)