Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:22

WL Ja natuurlijk wachten we tot de laatste officieel genezen is verklaard :)
Wat balen dat ze een virusje onder de leden heeft.
Het is ook echt geen weer natuurlijk, zo koud.
Overigens staat Dor ook onder een 200gr met 360 erboven.. die had het echt koud.

Ben heel benieuwd hoe het met haar hoofdschudden gaat als ze weer aan de gang gaat.

Mijnzoef Mijn paard staat gelukkig op sneeuwbeslag dus die kan gewoon de sneeuw in.
Maar inderdaad, handig is die sneeuw niet hoor.

Emy Ja dat lijkt me ook het leuke eraan, elkaar een keertje in het echt zien.
We delen hier toch een soort van lief en leed maar we hebben geen idee wie erachter de naam zit.

Vervelend dat ze een blessure in haar hals heeft, wat is de prognose ervan?
Maar wel heel fijn nieuws dat haar benen zo goed vooruit gaan!

Ireen Ik herken dat "iets zien" maar je kan je er soms ook echt blind om starten.
Adorno heeft ook altijd springschoenen om. En als hij los staat echt van die oversized rubberen.
Wat staat ze mooi naar het sneeuw te kijken!
Volgens mij vinden al die paarden het mooi.
Sander is echt een super betrokken arts, heel fijn.

AL Wat ziet Zhuf er goed uit!
Ze heeft er ook echt heel veel zin aan he!
Leuk is dat altijd.

----------------------------------------------------------------------------

Afgelopen vrijdag terug geweest naar de kliniek..
Had er dit keer zelf echt een heel goed gevoel over.
Was eigenlijk al heel lekker weer met hem aan het rijden.
Maar toch is het altijd spannend.

Begonnen met heen en weer draven op het harde.. Adorno vind het altijd mooi om samen met mij te mogen draven, feestje!
Heerlijke van de Spanjaarden is dat ze echt willen imponeren maar je niet ondersteboven lopen of omver trekken, hij showt aan een lang touw naast me.
Dan vind ik hem zo ontzettend gaaf <3
"Ziet er heel goed uit" zei Sander al *dikke smile op het gezicht*.

Daarna op het harde longeren en ook hier gelijk als een klokje.
Toen op het zachte waar hij ook een stukje mocht galoperen. Daarna is hij altijd fijner.
Dus terug naar draf en toen trok hij de motor aan en ging me een partij aan het lopen :~
Sander ging er helemaal van jubelen "zo goed is hij nog niet geweest"!
Naar huis, door rijden, starten en je prijzen laten zien zei hij haha.
Ik zei nog tegen hem dat ik het bijna eng vind om dan niet meer onder controle te staan.

Heb hem thuis meteen nu 2 dagen tussen andere paarden gereden.
Hij is enorm bang voor andere paarden en als ik tussen een ander paard en het schot in zit dan springt hij echt het schot op, zo hebben we al eens bijna in de spiegel gehangen.
Maar mijn lieve stalgenootjes hielden super rekening met me en we bleven op dezelfde hand (vooral tegenliggers is een ramp).
En hij heeft echt super gelopen.
In galop bleef hij heel mooi gedragen en kon ik hem compleet ontspannen aan de voorkant.

Echt ik ben zoooo blij *\o/* *\o/* *\o/*

Emy2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:33

KT, wat een ongelooflijk goed nieuws! Wat heerlijk dat je zo trots op hem kunt zijn en dat hij zichzelf van zijn beste kant laat zien!

Het is zo fijn om alle positieve verhalen te horen. In eerste instantie leek het alsof het een vreselijke rotblessure is, maar door de goede begeleiding van Bodegraven en elkaars steun, lijken we de blessure toch te kunnen overwinnen!

En Ireen, wat een prachtige paddock. Dat heb je mooi gedaan, ze heeft zo echt een prachtige plek. De harde ondergrond is ook extra goed. Bij ons staan er de hele dag door ieder half uur andere paarden in de paddock. Deze vlak maken is daarom onmogelijk.
Ze staat trouwens onder een fleece met hals en daar bovenop een 200 gr outdoordeken met een dito gr halsdeken. Ze is niet geschoren en heeft vrij lang zonder deken gestaan. Dus een lekkere vacht, op de lelijke kale plekken op haar hals na dan.

En tsja, de hals... Als het net zo gaat als met de benen heb ik er alle vertrouwen in. Afwachten maar. Prognose is pas duidelijk nadat Dewi haar enkele keren heeft behandeld.

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:57

@KT super gaaf dat het zo goed gaat! Heerlijk hoor weer lekker rijden. Succes met opbouwen, merk aan Beau dat ze graag snel teveel wil en nog weinig conditie heeft maar goed voordat het zomer is moet dat toch goed zijn gekomen ;) Beau heeft nog een speciaal ijzer waar geen sneeuwbeslag onder kan, ene tak is zo breed dat het sneeuwbeslag er onder valt en dan zijn werk niet kan doen. Haar paddock is sneeuw vrij en vlak (en dankzij het strooizout redelijk zacht haha) dus daar staat ze heerlijk de hele dag in te zonnen en hooi te eten. Als de zon niet schijnt is ze het snel zat met haar dikke dekens inclusief hals, het is een "kou kleum"
@Wl succes met het virusje, hoop dat het snel voorbij trekt, heb je niets aan met dit weer.
@Ireen je paddock ziet er mooi uit hoor , heerlijk he als ze zo een plekkje hebben om buiten ze te zijn!
@emy Balen dat haar hals nu opspeeld, er wordt wel wat van je geduld gevraagd zo he, maar goed positief blijven en dan komt ook hier weer een eind aan, succes ermee!
@Aukelizzy mooi filmpje, ziet er goed uit hoor!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:20

KT: Joepieeeeeeeeeee!!! *\o/* * Doet een dansje voor jou *.. Ook zo'n goed nieuws! Heerlijk, al die opgeknapte paarden! *D Ik begrijp het helemaal, dat je het eng vind dat je dan niet meer onder toezicht staat van Sander.. Je wordt een soort van losgelaten en moet dan zorgen dat je je paard gezond houdt.. :\

Wolin haar temp blijft rond de 37,3 hangen, wel is ze steeds aan het rillen en vanmorgen lag ze te pitten, meestal is dat na het middaguur met zes anderen op een rij :Y) , dus helemaal in orde is ze nog niet. Wel is ze echt ontzettend attent, weet ze dat ze met linkerachterbeen die vervelende persoon met thermometer achter haar weg kan bonjouren en wil ze maar al te graag wat doen.
Wolin gister gelongeerd en dat ging super! Ja, wel weer gek doen en galopperen :roll: , maar ik laat haar wel 'doorgalopperen', zodat het wel in een vloeiende beweging gaat.. Ik stap altijd eerst 10 minuten aan de hand in (anders weet ik het wel..) En daarna lekker aan de hand uitgestapt. Het blijft altijd weer spannend, maar na haar galoppade door de longeerbak maakt ze geen pas verkeerd naar mijn idee. Ik smeer haar koot en kroonrand in met Traumeelgel na het werk, normaliter koel ik de benen na inspanning, maar dat gaat nu natuurlijk even niet.
Bij ons zijn de paddocks niet vlak :n , lopen zoveel paarden in, dat is vrijwel niet te doen, maar enkel en alleen aan de hand stappen gaat met Wolin niet. Wel kies ik de beste paddock uit waarvan de bovenlaag mooi los is en het meest vlak is. Ze staat overigens wel rustig in de paddock, is niet aan het rennen en aan het vliegen.
Wolin staat bijna alweer in haar zomervacht := , echt weinig haar.
23 Februari moeten wij weer terug naar Bodegraven, hoefsmid weer en controle bij Bart. Ik dub ontzettend.. Ik wil enerzijds heel graag bij Wouter blijven, want Wo en ik kunnen het ons niet meer permitteren dat het nog een keer fout gaat met een te plat geworden voet en zo kunnen we eens in de zoveel tijd een controle van Bart tussendoor knopen, aan de andere kant is Aad ook een retegoeie smid en weet ik dat de voet van Wo te plat was geworden door een balbetrapping die uitgroeide via haar hoef. Ik zit in dubio.. Voorlopig moet ik nog gewoon terugkomen op de kliniek.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:49

Kelly_Taco, geweldig nieuws!! :D Ik vind het ook eng dat ze nu niet meer echt "onder controle" is, ik moet alleen nog een keer bellen over een maand ongeveer hoe het gaat.

Ziet er super uit Zhuf! Wat goed dat je toch een SO hebt laten doen he..

Ja dat is lastig Emy, als de paddock ook door andere paarden gebruikt wordt. Ik heb het geluk dat Yade vanwege haar blessure in de longeerring mag staan en daarom komen er ook geen andere paarden in (niemand gaat er nu ook in longeren). Binnenkort mag Yade hopelijk ook weer in een gewone paddock met een ander paard (als ik gegalopeerd heb).

Fijn dat Wolin weer aan het opknappen is, hadden meer paarden er last van bij je op stal? Wij hebben vorig jaar op mijn vorige stal ook zo'n virusje gehad, de een na de ander kreeg koorts. Nu al in haar zomervacht.. :brr: Yade ziet er nog steeds uit als een ijslander :D Verhaart wel enorm, fijn met dat witte haar..
Even in de sneeuw staan is ook koelen toch? ;) Ik koelde overigens nooit, traumeel op de kroonrand deed ik wel.. maar meer voor het idee, ik denk dat dat toch niet diep genoeg komt.
Ja lastig, welke hoefsmid je moet nemen.. blijft moeilijk, komt Wouter niet aan huis? Jij zit wel echt in de omgeving toch?

Ik heb toch een beetje moeite met de ijzers :o Als ik grondwerk doe en ze zet haar kont er lekker onder (in stap wel he), hoor je om de haverklap een *pok* omdat ze het ijzer raakt, vervolgens gooit ze dan iedere keer haar hoofd in de lucht omdat ze er van schrikt of omdat het vervelend aanvoelt? Dat kan even wennen zijn, maar zou het kwaad kunnen? Ik weet ook niet of ze het ijzer aan de onderkant aantikt of bovenop het uiteinde van de takken. De takken zijn niet extreem lang, ze steken wel een klein beetje uit maar volgens mij moet dat juist om voldoende steun te geven. De springschoenen kunnen het blijkbaar ook niet echt voorkomen, want die heeft ze dan wel om..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 02:39

Hmmm.. Ik ben bang dat Wo stapje achteruit gaat, of dit gegrond is.. Geen idee. Ik vond het rechtsvoor aan de binnenkant van de koot, vlak boven de kroonrand wat warm.. Ik zie verder niet veel aan haar lopen, behalve dat ze ietsjes stijver loopt, maar dat kan ook van t lange op stal staan komen.. Gister haar aan de lange teugels gehad en ja.. Ze stijgert kaarsrecht en klapt dan natuurlijk steeds keihard neer.. Sommige stukken waren netjes en dan schoot ze er toch weer even snel vandoor.. Wel weer snel terug, maar het is gewoon kl#+%$te. Je weet immers waarom ze alleen nog maar mag joggen en dan toch steeds die piekbelasting met haar stomme gedrag. Morgen kijk ik weer even goed.. Ben blij dat het weer gaat dooien vandeweek, beetje gehad met die vorst en kou :o ...

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:43

@WL hoe is het ermee nu het weer dooit? Hoop dat Wolin haar dipje teboven is?

Vandaag weer voor het eerst zonder muisjes gereden en wauw wat ging ze lekker. Veel geschakelt. Kom er nu steeds meer achter dat die periode stappen goed is geweest voor haar stap die is enorm verbeterd. Heb je he als je niets anders mag :D Galop vindt ze nog steeds wel lastig. Toen ik haar kreeg kon ze ook niet lang galopperen viel ze snel terug in draf en daar heeft ze nu ook weer last van, aan de longeerlijn doet ze dit ook. Gelukkig mag ik haar weer volop belasten dus daar gaan we maar hard aan werken. Heb voor 1 april ingeschreven voor een wedstrijd dus hoop dat ik haar voor die tijd weer helemaal aan het lopen heb.

Succes allemaal met jullie paardjes!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:31

Hoi hoi :wave:

@mijnzoef: Wauw, wat super zeg! Leuk dat je weer een doel hebt om naar toe te werken! :)

Nou, ik zat wat in de stress over Wolin.. Nadat het wat warmer was rechtsvoor mediaal maakte ik me wat zorgen. Ik had haar vrijwel direct stil gezet, op de Traumeel gezet en gekoeld en wilde dit zo houden tot aan de kliniekdag. Helaas had mijn moeder niet overlegd en haar vandeweek, heel lief bedoelt, gelongeerd. Maar Wolin stond al een week stil en ik vermoed dat Wo ook nog wel gek gedaan heeft.. Mooi balen dus.. :\

Gister zijn we weer op controle geweest bij de kliniek en heeft ze weer nieuwe schoenen gekregen. Nou, Bart helemaal uitgelegd dat het op z´n zachtst gezegd niet zachtzinnig gaat met het revalideren en m´n zorgen uitgesproken. Bart wilde haar zien lopen natuurlijk, Wolin stond al in de startblokken. Rechtuit liep ze super! Ton en Wouter keken gelijk even mee. Nou, naar de cirkel op het harde. Durfde bijna niet te kijken.. Maar Wo liep echt best wel goed op de cirkel! :) Beter zelfs als vorige keer! Nou, toen naar de binnenbak, die lag er keurig gesleept bij.. En die lag er niet zo keurig bij toen wij de bak weer verlieten _O- . Wolin ging AF! En ze liep wel lekker te sjouwen, lekker los door haar lijf en al briesend met een vlot tempo. Linksom direct na de galop liep ze een pas even gek, maar Bart vond dat niet erg vreemd en zei ook dat Wolin hier van herstelde, Wolin even door laten draven en dat was prima, en zag dat Wolin zichtbaar meer plezier had in het bewegen. Bart was tevreden over haar klinische vooruitgang. Ik kreeg nog een mooi compliment over haar; hij vind haar een heel mooi paard en mooi in verhouding :D .
Daarna nieuwe schoenen van Wouter, die was dik tevreden over haar voeten, mooi hard en mooi van vorm. Ze staat nu dus rondom op de ijzers, ik zag dat ze wel met meer afdruk liep op het harde, dus ik laat het denk ik maar zo.

-Het plan is nu om Wolin meer te laten draven en ook mag ze galopperen. Veel rechtuit, zowel op het harde als op het zachte. Ben ik blij mee, want als ik haar een stuk rechtuit kan laten draven buiten, dan is ze wat beter te behappen en dan is ze vaak ook rustiger in de bak.
Het is geen´opstap en ik rij er mee weg´-paard. Ik liep zelf ook een tikkie kreupel :') , Wolin is vandeweek op m´n voet gesprongen en ik heb een klap op m´n rechterknie gekregen, gelukkig niet expres, maar het komt toch wel net zo hard aan :') .
Zit nu ook in de nachtdienst, dus nu even rustig aan en dan gaan we vanaf maandag weer van start.
Over 7 weken terug en dan gaan we weer een controle scan maken, spannend! Ik wilde dat eigenlijk nu, vanwege de warme plek, maar Bart vond het niet nodig. Klinisch gaat ze nog steeds vooruit :) .
Het trailerladen ging ook erg goed, heb het idee dat we het samen doorkrijgen. Ze blijft het spannend vinden, maar blijft cool tussen de oren, dus zeker een stap vooruit :) .

Nou en dan vandaag: Ik haal mijn Tinkermerrie uit de paddock, die loopt helaas niet door en daardoor zag Wolin de kans om er tussenuit te glippen, die stond het ene moment nog te kroelen met haar maatje en het volgende moment staat ze in de rij om die Tinkermerrie opzij te duwen en eruit te glippen :oo . Dus ik direct achter haar aan, ze liet zich mooi niet pakken! En ja.. daar kwam het weiland in zicht.. -O- Dus in galop het weiland in. Fijn, daar gaan mijn ijzers dacht ik gelijk.. Drie keer langs de sloot gedraafd en toen ze doorhad dat de Tinker niet achter haar aan kwam, liet ze het er maar bij en kon ik haar gelukkig vangen. Etterbak.
Hartverzakking nummer 687....

Wolin vandeweek <3
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5487_n.jpg

Met ons andere paard, Megan
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1514_n.jpg

En gezellig aapjes kijken.. :')
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9864_n.jpg

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:46

Goed nieuws WL dat ze klinisch vooruit gaat!! Hoe lang ben jij nu bezig eigenlijk? Je hebt wel te stellen met haar zeg..
Ik heb zo de indruk dat ze met die collateraalband blessure op zichzelf best wat kunnen hebben, Yade heeft in het begin ook veel gedaan wat niet mocht maar bleef ondanks dat altijd vooruit gaan op de echo, het was dat die tussenpees en kogel mee gingen spelen..

Ik ben lekker aan het draven met Yade, heb alleen soms op het harde mijn twijfels, sommige dagen ga ik na een tijdje draven toch wat zien (denk ik..), op het zachte heeft ze dat niet. Kan me wel voorstellen met die ijzers op het asfalt dat dat sneller gevoelig wordt bij haar kogel, geeft zulke harde klappen, dus probeer het een beetje af te wisselen met over de hoefslag in de bak. Nog even en dan zijn de ruiterpaden weer goed, kan ik daar joggen met haar.. We hebben hier in het bos prachtige wandelpaden, verharde zandpaden, die zijn perfect, maar riskeer dan wel een boete :\ :o

WolinLotte

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 01:31

Ik ben nu bezig vanaf augustus vorig jaar, dus nu 7 maanden..
Ja, Wolin blijft een aparte. Moeilijk te peilen hoe haar pet staat soms.
Soms schaam ik me diep om de dingen die ze uithaalt en dat ik dan vertel en ze zet me regelmatig goed voor l*l.. :o .. Heb ook hengsten gereden, etc, bij geen enkel ander paard heb ik het zo leuk, maar ook zo moeilijk tegelijk gehad, haha! Op de kliniek vertel ik dan hoe de afgelopen weken zijn verlopen, kort verslagje en dat gaat dan zo :+ .. "Wild, ontsnapt, hek gesprongen, weer ontsnapt, opfok ingerent, weer ontsnapt weiland ingegaloppeerd.." (ze ontsnapt overigens niet alleen bij mij hoor :o .. Ben daarom erg selectief in met wie ik haar in zee laat gaan) Elk bezoek weer iets anders. Maarja, het maakt het wel erg lastig allemaal, als het uiteindelijk allemaal maar weer goed komt. We zijn nog steeds positief :) .

Tikt ze inmiddels niet meer haar ijzers aan Ireen? Wel fijn dat je weer lekker aan het draven bent! :D Hoe lang ben jij nu met Yade bezig?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:50

Mooi, ook zeker positief blijven :D Lijkt me erg moeilijk zo'n karakter, respect hoor, ik zou er niet mee kunnen werken denk ik.
Yade ziet er ook wel eens heftig uit, maar het stelt in werkelijkheid niks voor :+ Hoop gespring en gesnuif, maar ze zou het niet in haar kop halen om zelfs maar spanning op het touwtje te krijgen. Mijn stalgenootje noemt haar altijd Mega Mindy :))

Dat aantikken doet ze nog steeds op zachte ondergrond helaas, denk dat ik als ze weer gedaan moet worden toch hoefschoenen ga proberen voor alleen op het harde en verder blootvoets. Ik vind haar ook anders lopen met de ijzers, ze heeft meer knieactie, maar lijkt daardoor ook krabbeliger op de een of andere manier.
Ik zit volgende week precies op een jaar vanaf de eerste keer dat ik zag dat ze niet helemaal regelmatig was..
Vanmiddag is ze voor het eerst weer met een ander paard naar buiten in een grote paddock, ook erg fijn voor haar :) Ze ging wel even een beetje rennen, maar na 2 rondjes was ze klaar dus dat viel me mee. Zo weer even gluren of het goed gaat :)

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:20

Hoi meiden,ik meld me ook weer even.
Fijn om zoveel goede berichten te horen! Top!

Ik heb flo nu bijna een maand bij de handelsstal staan om opgebouwd te worden, helaas vanwege de vorst was de bak te hard om in te rijden. Ik heb jet gevoel dat ze me liever zien gaan dan komen daar, vanwege het feit dat ik met een advocaat bezig ben geweest. Maar goed. 1 à 2 x in de week ga ik op visite bij flo. Ik mis hem bij mij op stal en hoop zo dat het goed blijft gaan. Inmiddels zijn we bijna 10 maanden op weg en je zou toch denken dat het nu goed zou moeten zijn?aankomende donderdag weer naar Wouter voor ijzers, en even laten zien aan Bart. flo zou 1 april volledig belastbaar moeten zijn... Ik hoop het zo!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:00

Ik heb op het moment niet zo veel tijd, dus ik kan niet op iedereen persoonlijk reageren, maar wat een fijne berichten allemaal! Dat horen we graag!

Hier gaat alles nog steeds heel goed, Zhuf staat echt volop in training en dat kan ze gelukkig makkelijk hebben. Ik durf nu wel echt te zeggen dat ze volledig genezen is! En dat na 3 jaar blessureleed... Morgen gaan we weer lekker op wedstrijd!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 01:08

Aukelizzy schreef:
Ik heb op het moment niet zo veel tijd, dus ik kan niet op iedereen persoonlijk reageren, maar wat een fijne berichten allemaal! Dat horen we graag!

Hier gaat alles nog steeds heel goed, Zhuf staat echt volop in training en dat kan ze gelukkig makkelijk hebben. Ik durf nu wel echt te zeggen dat ze volledig genezen is! En dat na 3 jaar blessureleed... Morgen gaan we weer lekker op wedstrijd!

Wat een heerlijk idee he, dat je paard er gewoon weer helemaal bovenop gekomen is. Dankzij doorzettingsvermogen van jouw kant! ;) Geniet van Zhuf! Mooi paard is het!

@Ireen: Haha Mega Mindy, geweldig! Ik kan het me helemaal indenken dat die bijnaam bij haar past :') .. Ja Wolin is bijzonder, leuk bijzonder. Heb erg veel meegemaakt met haar en heb mezelf daardoor ook op een heel andere manier leren kennen, zij gaat me echt aan het hart.. <3 Moet wel bekennen dat het lastig is om zo'n paard uit handen te geven :') . Mijn staleigenaresse kent haar gelukkig van veulen af aan en kent haar eigenaardigheden en haar karakter, wel erg fijn en mijn moeder is ook echt twee handen op een buik met mijn paard :) .

@Am_vanes: Ik ga heel hard duimen voor je. Hoe doet ze het nu? Vervelend dat je zo'n gevoel hebt bij hun, lijkt me erg moeilijk..

Ik heb er even aan zitten denken om Wolin te laten revalideren in een aquatrainer, zodat ze sterker wordt en onbelast kan bewegen, maar ook om meer stoom af te blazen. Ik begreep alleen dat je er niet bij mag zijn en dat vind ik erg dubieus... Ik ga vandeweek wel kijken bij een revalidatiekliniek, paardje van een vriendin staat daar nu om conditie op te bouwen voor het komende cross-seizoen, wellicht kan ik dan ook wat vragen stellen en kan ik zien hoe dat gaat zo'n paard in de aquatrainer. Ga nu zelf een schema opstellen, waarin de fysio van Wolin ook om de zoveel tijd terugkomt :) .

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:15

Hoi allemaal,

Van de week weer even stress gehad om Beau, gelukkig ten onrechte maar jeetje wat ga je weer snel twijfelen als je het idee hebt dat ze niet goed lopen. Ik was vorige week wezen lessen en ze liep echt super goed, hard gewerkt en voor het eerst sinds tijden weer eens goed gezweet. Toen ik terug op stal was had madam zoveel kriebels van het zweten dat ze besloot in haar stal te gaan rollen :( Nu is haar stal groot genoeg maar als je vlak bij de muur gaat liggen dan past het dus niet, met als gevolg dat ze vast kwam te liggen. Gelukkig stond ik erbij en kon haar hoofd de andere kant op krijgen waardoor ze met wat gespartel weer omhoog kwam. Helaas stond ze wel met haar linker achterbeen te trekken, nee he dacht ik gaat het net lekker nu dit weer. Ben gelijk maar een stuk met haar gaan stappen zodat het been niet stijf zou worden. Gelukkig leek ze goed te lopen, volgende dag maar aan de lijn gedaan en ze liep goed *\o/*, zondags een buitenritje gemaakt en even lekker rechtuit gegalopeerd ging ook lekker. Maandag had ik niet zo veel tijd en dacht ik haar een plezier te doen en aan haar halster even aan de lijn te laten draven. De paddock waar ze de rest van de dag op staat is (express) niet zo groot dat ze hier even haar benen goed kan strekken. Toen ik haar aan liet draven leek ze niet goed te lopen aahhh alarmbellen! Hele dag een beroerd gevoel gehad waarom dit nu weer, nou ik hoef jullie vast niets te vertellen. rest van de week rustig aan gedaan en vanmorgen toch maar gaan lessen. Hele verhaal aan mijn instructrice verteld maar die zag gelukkig helemaal niets aan haar *\o/* *\o/* Kortom hele verhaal maar snel "vergeten" en genieten dat ze weer super liep, jee wat kan ze toch lekker lopen, gaat iedere keer weer beter. Zaterdag voor het eerst weer een extra training bij Albert van Schie rijden. Heerlijk hoor als het weer goed gaat, ik hoop dat het voor jullie allemaal snel weer gaat zoals je wilt.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:06

@ WolinLotte: Het is vaak zo dat je niet altijd welkom bent op zo'n revalidatie kliniek. Ik denk dat sommige klinieken wat (nare) ervaringen hebben met eigenaars en liever in alle rust met de paarden aan de gang gaan. Maar helemaal niet welkom zijn voelt niet goed.
De aquatrainer kan inderdaad een goed hulpmiddel zijn om Wolin verder te revalideren. Wij hebben er ook eentje op stal.

@ mijnzoef: Die alarmbellen blijf je nog heeeel lang houden hoor weet ik uit ervaring. Zodra je maar even een pasje verkeert voelt of ziet ga je van het ergste uit.. Zhuf heeft een periode wat korter in haar rechtervoorbeen gelopen de dag na het rijden. Ik kon daar echt buikpijn door krijgen maar dat bleek "gewoon" spierpijn te zijn. Ze hebben hun lijf door die blessure zo lang scheef belast dat alle spieren aan één kant korter en stugger geworden zijn. Bij Zhuf hebben we veel werk gehad om haar te leren haar lijf gelijkmatig te gebruiken (en daar zijn we nog lang niet mee klaar).

Ik hoop dat de positieve berichten die ik kan plaatsen over Zhuf jullie een steuntje in de rug geven :(:) . Ik heb net nog terug zitten lezen in dit topic en wat zijn we door enorme diepe dalen gegaan.... Wat zijn we een doorzetters met onze paarden :j . Heel veel beterschap en succes voor jullie allemaal meiden. +:)+ .

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:15

Zoo herkenbaar mijnzoef! Ik had van de week een paar keer twijfels bij Yade of ze nou wel helemaal zuiver was, ik weet niet of het gegrond is of niet, maar had al besloten om even een paar dagen alleen te stappen. Anderen zagen het niet overigens. Gisteravond waren kogel en koot dik en warm := Ik sta dan letterlijk te trillen op mijn benen he :o Even rechtuit laten draven en dat was goed, verder maar niks gedaan.. zag ik later een piepklein wondje op de voorkant van haar kogel. Yade reageert heel snel met een dik/warm been op wondjes op haar benen, dus het zou zomaar kunnen dat dat het is.. Pfff.. Het zou anders ook raar zijn hoor, want ze heeft het hele afgelopen jaar nooit een dik been gehad door de blessure, wel ietsje warmer. Ben nu alweer zenuwachtig om er zometeen naartoe te gaan. Stomme poot :+

Ja jouw positieve berichten helpen zeker hoor AL! :D Ben blij dat het bij jou zo goed gaat, mag ook wel na alles wat je erin gestoken hebt!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:15

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:41

Vervelend zeg Flosje.. Yade heeft 1 dag in draf onregelmatig gelopen op een kleine volte rechtsom in de bak, daarna niet meer. Rond die periode liep ze wel in het algemeen wat kort, wilde niet zo graag lopen en ik heb een paar keer wat gevoeld onder het zadel op de volte rechtsom, wilde ook niet goed buigen (maar ze had ook een singelwondje gehad rechts, ik dacht dat het daar door kwam :o ).
Daarna heeft ze nog een tijd op de harde volte rechtsom niet goed gelopen, maar dat was bij mij juist met het geblesseerde been aan de binnenkant en bij jou is het het buitenste been? Zwelling heeft Yade ook nooit gehad..
Volgensmij geeft deze blessure ook eerder een belastingskreupelheid? (als ze al kreupel zijn).

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:49

Flosje446: Flo liep alleen de eerste passen kreupel op de volte, en dan ook alleen nog maar op een wat hardere bodem. Na een rondje of twee was het helemaal niets meer te zien en liep hij weer zuiver, zo bizar!In wat muller zand zag je helemaal niets. Ook na een aantal dagen rust was er niets meer te zien....

Maar uiteindelijk bleek de blessure toch behoorlijk ernstig te zijn, en ben ik bijna een jaar verder.

Op dit moment staat hij bij de handelsstal om opgebouwd te worden. hij doet het voortreffelijk, loopt in stap en draf door de baan en loopt rad. Gister naar Bodegraven geweest om hem te laten beslaan en hij loopt nu helemaal recht op zijn voeten, wat voor een blessure aan de collaterale hoefbanden heel belangrijk is. Ik duim iedere dag dat hij nu hersteld is en goed blijft, al zal het altijd een aandachts punt blijven die hoeven van hem!

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:51

@flosje: Beau heeft deze blessure opgelopen door een flinke hoefbaltrapping. In het weiland in paniek geraakt door een paar meisjes met gekleurde parapluutjes en met de hele groep heel hard gaan rennen en daarbij een flink stuk t=uit haar hoef getrapt. Hierna liep ze flink kreupel maar dat kwam in eerste instantie dor het gat in haar hoef. Na verloop van tijd liep ze op de harde volte net niet helemaal goed en kwam na het uitverdoven en de scan deze blessure naar boven. Inmiddels ruim maanden verder en nu gaat het weer goed. Een zwelling heeft ze nooit gehad zelfs niet toen ze haar hoef zo hard had aangetrapt terwijl ze daar wel gevoelig voor is. Succes met je paardje en als je het niet vertrouwd toch maar even na laten kijken want voor je het weet ben je lang onderweg voor je weer alles kan, succes!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:07

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:51

@flossje pas wel op met dat uit haar dak gaan mocht er inderdaad een bandje beschadigd zijn. DIt was namelijk nou net iets wat Beau absoluut niet mocht omdat dan de beschadiging aan het bandje alleen maar erger zou worden. Dit geldt natuurlijk ook voor pezen ed. Geloof me ik weet hoe moeilijk het is om ze rustig te houden want het zijn en blijven beesten en geen machinetjes. Succes ermee!

Hier is het volgende probleem, de laatste Rhino-uitbraak is op de stal waar Beau gestaan heeft voor haar revalidatie en waar ik nog minstens twee keer in de week ga rijden :(:) paard dat is overleden was van mijn vriendin en ik ben daar donderdag nog gewoon wezen lessen. Kans dat er iets gebeurd is niet zo heel erg groot maar het is toch wel spannend. Twee keer per dag tempen en uit voorzorg krijgen ze medicatie. Nu maar hard duimen dat het ons erf voorbij gaat en dat het bij dit ene slachtoffer blijft.

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:26

Jeetje mijn zoef, dat is zeker kl*te!

Mijn paard staat ter revalidatie een km bij horsezone vandaan, alles zit daar nu dicht maar spannend blijft het wel!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:29

He bah mijnZoef, wat erg voor je vriendin. Naar virus is het, hopelijk heeft Beau het niet mee naar huis genomen.