nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gimli_

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 00:03

Vooral als ze 'n beetje versleten zijn skessa. :+
Maargoed, vergeleken met ijzers heb je enorm veel grip.
Laatst een buitenrit gemaakt met een stalgenootje, haar paard vierkant op de ijzers, die ging schaatsend door de bermen, en dan was dat alleen maar nat gras.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 00:07

ik ben ook niet zo'n held met schoenen door het natte gras hoor, tenminste niet vanaf de 2e versnelling.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 00:11

Die 2e versnelling hebben we niet eens gewaagd, dan zat het paard van m'n stalgenootje zeker weten in de spagaat.
Moet zeggen dat mijn paard wel behoorlijk tredzeker is met schoenen, ik ben de voorzichtige van 't stel.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 09:45

Mijn fjord loopt echt heerlijk in combinatie met ijzers voor en schoenen achter. Ga nu denk ik wel nieuwe bestellen, want dat mag onderhand wel een keer.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:23

bijzondere combi, deedee, maar fijn dat het werkt :)

Zijn de schoenen en de ijzers ongeveer even zwaar? (ik heb een ijslander en vraag me dan gelijk af wat zo'n combinatie doet met de gangen :o)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:25

Dat komt vooral omdat ik voor zijn voorhoeven nog geen passende schoenen heb kunnen vinden. Dit werkt prima, maar als ik ooit passende vind dan denk ik niet dat hij nog ijzers krijgt. Overigens krijgt hij alleen in de zomermaanden ijzers, dan rijd ik veel buiten. In de winter kan hij prima zonder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:52

Nu de paddock zo hard is heb ik Boon vanochtend ook de Gloves maar aan gedaan zowel voor- als achter. Het is idd wel iets gladder nu, maar ik hoop minder pijnlijk. Als het straks weer ietsjes gedooid is doe ik ze wel weer uit.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:35

Isabella staat al een week lang op hoefschoenen (voor).
Afwisselend Cavallo (meeste grip door grover profiel) en epics (overdag).
De 6 mm groene zooltjes deukten dus gelijk in na paar uur gebruik, maar blijven verder eigenlijk toch beter dan ik in eerste instantie dacht. Ik bedoel, ze heeft de schoenen nu 6 tot 10 uur aaneengesloten aan, en het zooltje blijft verder in goede staat.

Edit:
In shetlanderformaat is hoefschoen bijna even zwaar als een ijzer (afhankelijk van welk merk je neemt).
Hieronder lijstje dat ik ooit eens heb gemaakt:

Hoefijzer kleinste maat: 250 gram.

Easyboot maat 000: 255 gram.
Easyboot Glove maat 00: 255 gram.
Easyboot Epic maat 000: 320 gram.

Smit hoefschoen pony (oude model): 353 gram.

Cavallo maat 0: 405 gram.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 11:41

het wordt steeds gezelliger hier, we kunnen er wel een hktopic van maken hihi!

werk ze allemaal vandaag!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:55

Ik heb sinds ruim een half jaar een andere bekapper, eerst een reguliere hoefsmid en nu een natuurlijk bekapper, nu zijn mijn hoefschoenen te groot geworden bij alle drie de paarden, terwijl hij naar mijn idee niet eens zo veel veranderde aan de stand etc. of korter bekapte. Gelukkig kan ik wat schoenen doorschuiven want ik had al drie verschillende maten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:57

@Delphi2 : bekend verschijnsel. Voordat ik Boon daar mijn nieuwe smid liet doen pastte ze in maat 3 Glove, na de eerste bekapbeurt kon ze in maat 2,5 en nu zit ze op maat 2.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:59

Ik had er nog niet van gehoord, ben benieuwd of ze nu "uitgekrompen" zijjn. Volgens hem komt het omdat de kwaliteit van de hoeven beter wordt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:03

Bij mij zijn de flares er nu helemaal af, maar er zit gewoon veel groeiverschil tussen 2 bekapbeurten in, ze redt het niet met één maat, ondanks dat ik soms wat weg vijl.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:56

Vraagje voor de mensen hier. Gisteren mijn paardje van de ijzers laten halen. Heb al eens vaker blootvoets geprobeerd, maar het gaat een hele tijd soms goed en dan is ie opeens weer super gevoelig. Meestal net voordat ik een vierdaagse in het vooruitzicht heb, en kies er dan toch weer voor om hem op ijzers te zetten. Nu is de smid dus gisteren geweest en ik zeg dus van tevoren of hij aub niks van de zool wil halen, omdat ik het nu toch weer wil proberen op te bouwen naar ijzerloos. Voordat ik het in de gaten heb pakt ie dus toch weer zijn mes en haalt een stukje van de zool aan de voorkant van de hoef. Waarop ik stomverbaasd roep, wat doe je nou???? Volgens hem moest daar wel een stukje af omdat de zool wel wat hol moet zijn. Heeft ie daar nu gelijk aan of niet???? Hij kan mij namelijk van alles wijs maken, heb er verder geen verstand van.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:13

Tja, mijn smid moest er ook wel aan wennen dat-ie nergens wat vanaf mocht halen. :D
Mijn paard is al gevoelig als de zool schoongekrabt wordt en daar gaat dus ook niks van af, snijden in de zool bij een paard wat snel gevoelig is vind ik sowieso not done.
Als de zool op een bepaalde plek hol 'moet' zijn zal dit imo vanzelf mettertijd gebeuren, nu haal je alleen maar materiaal onder de inwendige structuren weg en afhankelijk van het paard zal dit (onnodige) gevoeligheid opleveren.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:30

Zool wordt vanzelf hol als de hoefvorm beter wordt na verloop van tijd door juiste manier van bekappen.

NatasjaM74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:08

Ik zoek voor mijn chronische hoefbevangen shetlandertje hoefschoenen die ze 24 uur kan aanhouden. Er wordt niet op haar gereden en ze staat 24 uur buiten, bij mij aan huis in paddockmet zand, verharding en met schuilstal waar rubber ligt.
Welke schoen is goed en ook nog betaalbaar?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:09

Ik heb ze gisteren binnen gekregen en heb ze net gepast maar ze passen niet.De achter kant van de hoef past er niet in.Ik moet grotere maar is dat 1 of 2 maten groter? Of moet ik dan weer meten, ik dacht toch echt goed gemeten te hebben de eerste keer? Het klittenband haalt het ook niet is veel te kort.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:24

welke schoen heb je marleen? Bij een epic kun je namelijk ook de backstrap er nog uithalen daar worden ze nog iets groter van.
Ik heb zelf standaard easyboots en had bij de voorhoeven dus dat probleem. Maat 2 te klein, maat 3 te groot. Heb ze eens zonder backstap geprobeerd, maar een gewone schoen blijft dan niet zitten, maar een epic zou een oplossing kunnen zijn.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:24

Marleen, in het begin krijg je ze best moeilijk aan hoor, krijg je ze echt niet aan? Op de website van Easycare staat precies hoe je moet meten.
Voor het klittenband van de gaithers kan je verlengstukjes kopen mochten deze niet passen. Je kan ook zonder backstrap proberen of eventueel een backstrap een maatje groter als ze zonder niet blijven zitten.
Ik heb schoenen die wat te lang waren maar wel qua breedte goed met een backstrap een maatje kleiner, dat gaat ook goed.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:07

Ik heb de glove, en ik krijg ze niet goed aan.Van achteren gaan ze er niet over heen,dus ik ruil ze voor een maat groter.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:24

Glove luistert wat nauwer. Ze gaan ook per halve maat.

Isabella heeft door haar afwijkende hoefvorm nu ook dat de maat 000 te klein is, en maat 00 te groot.
Maar 00 met gaiter blijft prima zitten.
Ze heeft ze nu meerdere uren per dag aan.
De andere uren staat ze op Cavallo.

Hoefschoen voor 24 uur per dag is er eigenlijk niet. Maar deze combinatie die ik nu heb, zorgt er toch voor dat ze 24 uur op (droge) schoenen loopt :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:33

Ik moet ze dus ruilen heb nu maat 0, maar ik zit net te kijken.Ik kwam uit met meten op iets meer dan 15 cm breedte dus 6.omgerekend is dat 150 mm. Maar dat klopt niet want die maat is er niet eens.Pff weet het niet meer.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:58

Als je op zo'n grote maat uitkomt, hoe kom je dan eerst op maatje 0 ??
En wat is precies het probleem? De lengte van de schoen of de breedte?

Mocht je passende schoenen vinden en het klittenband is nog steeds te kort, dan heb ik die klittenband verlengstukken wel voor je. Heb ze ooit gekocht, maar ze bijken toch niet nodig :o

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:36

ik heb gister deze hoefschoenen besteld.
f.r.a cavallo
Afbeelding

ik hoop dat het wat is, ik heb helemaal geen verstand van hoefschoenen. maar deze werden mij aangeraden.

ik heb ook de omslag bandages en studs besteld.