Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dennis schreef:Roos is van het weekeind weer helemaal gecrashed. .....
Zaten voor t bekappen op een kwartje buut, wel heel stram met opstarten. Daarna beetje bij beetje minder en van t weekeind fouteboel.
Donderdag is het klaar..... Voor de tussentijd oo 2x 2 zakjes buut.
Ik ben er kapot van. Wat heb ik gemist? Wat heb ik niet goed gedaan? Wat had ze nodig wat ik haar niet gegeven heb?
Francis schreef:Ga vandeweek bijlezen, beetje druk momenteel met m'n nieuwe baan en alles wat er verder nog speelt... Sterkte voor iedereen die het nodig heeft, ga overmorgen wel even zien of ik ergens nog iets zinnigs aan te vullen heb.
Vandaag zowel Raya als Pippa volledig 'onderuit'...
Raya was aan't opknappen nadat ik 1,5 dag gestopt was met de ginkgo maar dat ging niet zo vlot als de achteruitgang ging, maar er zat een stijgende lijn in.
Omdat ik bedacht (mede omdat de osteopaat had gezegd dat haar lever vergroot was) dat het een goed idee was om haar lever te ondersteunen met mariadistel... Nu weet ik dat mariadistel de werking van bute kan afzwakken, maar vorige week stond ik op het punt om haar van de bute af te halen toen ze zo ontzettend goed ging dus dacht niet dat dat een probleem zou zijn. Of het nu door de mariadistel komt (beetje combi van ginkgo en bute die daardoor niet werken en detox-effect van de mariadistel) weet ik niet maar vanavond kon ze bijna niet lopen. Heb haar zelfs d'r schoenen weer aan gedaan terwijl die al weken in de kast liggen. Ook Pippa was weer heel slecht... Hoe kán dit... Vorige keer gebeurde het ook dat ze met het warme weer slechter werden, ik weet het toen aan het stoppen met de ginkgo en ze knapte ook wel op toen ik dat weer ging geven, maar het lijkt of het warme weer ook van invloed is. Als ze gras zouden krijgen zou ik dat snappen, maar ze hebben nog maar minder dan een kwart van de paddock en track en de sprietjes die er nog staan mogen echt geen naam hebben, daar valt echt ook niks meer af te snabbelen...
Zijn er meer mensen die achteruitgang zien bij heel warm/zonnig weer? Los van het gras?
Ik ben hier zó ziek van, een week geleden dacht ik dat het leed geleden was en wilde ik haar helemaal van de bute af halen en nu beginnen we binnen een dag zowat opnieuw (vanmorgen liep ze nog 'goed' (niet zo goed als vorige week maar wel weer beter dan tijdens de dip).
assebassie schreef:heel veel sterkte Dennis en Damian, wat verdrietig!, jullie hebben alles gedaan en dan toch mis, het is ook zo'n onvoorspelbare rotaandoening.
Soms helpt er niks, dus jezelf niks verwijten, daar wordt je alleen maar verdrietiger van.
Ik snap er hier ook niks meer van, ze ging de goeie kant op, en toen 3x op rij een onverklaarbare ontsteking ter grote van een euro, waar pus/bloed uitkwam, bij de uier, binnenkant achterknie en boven het voorbeen, van de laatste ging ze heel beroerd lopen door de vochtophoping want de HB was nog niet helemaal weg denk ik.
Dus aan de AB, vandaag laatste dag, wondjes zijn nu dicht, benen weer dun.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? DA en smid weten ook niet waar het vandaan komt, relatie met de Hb, verminderde weerstand? geen idee, iemand hier wel?
Ze doet het nu weer redelijk maar gerust ben ik er zeker niet op, leven tussen hoop en vrees helaas.
Iedereen verder sterkte met alle misère!
Vanmiddag komt de smid, ook zoiets, we twijfelen toch nog over ijzers, 6 weken geleden bekapt, liep daarna niet goed, dus frequentie van bekappen zal per paard verschillend zijn denk ik.
Polly schreef:Ninx schreef:Veel paarden kun je nu eenmaal niet onbezorgd ongelimiteerd op een veel te rijke gecultiveerde nederlandse weide gooien.
Voor mij persoonlijk hoeven ze ook niet ongelimiteerd op de wei maar ik vind persoonlijk dat helemaal niet op de wei geen paardwaardig leven is.
Al is het een uurtje per dag en verder op de paddock, prima!
Maar helemaal geen gras meer is voor mij een grens, tijdelijk geen gras is ook geen probleem maar het vooruitzicht nooit meer gras na een episode bevangenheid is voor mij een reden om de behandeling te staken.
Francis schreef:Lique, dat is stevig maar soepel materiaal op de rol, dit dus: https://www.kwantum.nl/ondertapijt-vilt ... RCEALw_wcB
Kost een tientje de strekkende meter, aan een halve meter heb je méér dan zat, ik heb een hele stapel zooltjes waar ik er steeds 2 per schoen in doe en als ik door de stapel heen ben was ik ze op het mini-programmatje van de machine en komen ze al bijna droog uit de wasmachine, als je dat 's avonds doet en even uit legt om te drogen kun je de volgende ochtend zo weer opnieuw met je stapel. Ik heb niet eens het hele stuk gebruikt, een deel ligt klaar om als extra laag op een voetenbankje te gaan dienenIk heb eerst Raya's voeten op karton over getrokken en die mal trok ik dan tig keer over op het vilt en dan knippen maar.