Hera schreef:... hij pikt al eens eikels door de draad die we rond de eikenbomen hebben gezet...
eikels....die bevatten veel looizuur en kunnen zeker een oorzaak zijn!
Waarom kiest je DA voor gips? Heb je de hoefsmid er al bij gehad?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PrinsjeH schreef:Dankjewel en aan iedereen hier heel veel wijsheid gewenst met de hoefproblemen... let goed op het algemene beeld van je paardje en grijp bij koorts direct in!!!
PrinsjeH schreef:niet te vroeg, het is inmiddels bekend geworden dat hij hormonaal een afwijking had en mogelijk speelt een bacterie in de darmen een rol dat hij zo ontzettend snel zo ziek is geworden, maar daar hoor ik maandag nog definitief iets over...
mysa schreef:romeorowan schreef:Ja MissPK, dat heet PLOS. Ik weet zo niet meer precies waar de letters voorstaan, maar het komt er op neer dat je je voor de rest van je paards leven zorgen maakt.
Weet je, eigelijk is het helemaal niet zo'n leuke hobby, maar ik zou niet zonder willen.
PLOS= Paranoid Laminitic Owner Syndrome
PrinsjeH schreef:niet te vroeg, het is inmiddels bekend geworden dat hij hormonaal een afwijking had en mogelijk speelt een bacterie in de darmen een rol dat hij zo ontzettend snel zo ziek is geworden, maar daar hoor ik maandag nog definitief iets over...
mysa schreef:Lang niet ieder paard heeft daar last van hoor, maar 't komt voor. Deken lijkt me niet te helpen, hoefschoenen waarsch. wel. Denk dat Mamaloe miss. niet gevoelig is geworden, die is toch maar 1x, en niet eens zo heel heftig bevangen geweest?