Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pol1 schreef:Dennis schreef:Ik heb geen enkele pony die onbevangen het land op kan. Als ik dat doe heb ik 5 bevangen pony's ipv 1 (die niet eens op het land bevangen geraakt is).
Dus zoals jij het stel zouden al mijn pony's niet krijgen wat ze nodig zouden hebben en het slecht zouden hebben.
Imo krijgen ze meer dan paarden die s nachts op stal moeten staan, apart van elkaar. Dat vind ik veel belachelijk dan gras.
Ik heb nergens gezegd dat paarden het slecht hebben! Mijn standaard is dat een paard " onbevangen" de wei op moet kunnen.. dat is een verschil van inzicht ( heeft niets te maken met slecht voor je paard zijn)..
Ik heb ook een pony die flink in omvang is..die is nooit hb geweest maar toch tref ik voorzorgsmaatregelen ( zolang we nog het echte voorjaarsgras hebben gaat ie halve dagen op de wei) maar de uren dat ie staat..hebben hij en ik er geen angst van en kan hij doen wat ie t liefst doet!
Iedereen heeft hier liefdevoor zijn paard laat dat voorop staan!
Maar na maandenlang geklooi zou ik een andere keuze maken!
flappie28 schreef:Zo te zien vanwege bedrijfsbeëindiging http://www.wshhhp.com/
Echt balen he, maar ja het is niet anders..
Ninx schreef:Veel paarden kun je nu eenmaal niet onbezorgd ongelimiteerd op een veel te rijke gecultiveerde nederlandse weide gooien.
Ninx schreef:Deni11 schreef:Hoe/Wat voeren jullie om druppels door heen te doen?
Ik heb metazoa liggen, maar ik zou het niet weten hoe ik druppels het best kan voeren.
Plastic spuitje kopen bij de apotheek, het aantal ml'ers opzuigen, en rechtstreeks in de mond.
Deni11 schreef:Ninx schreef:
Plastic spuitje kopen bij de apotheek, het aantal ml'ers opzuigen, en rechtstreeks in de mond.
Spuiten heb ik wel liggen, maar als het voor dagelijkse standaard inname gaat in tijden dat ze minder gaat? (De ginkgo druppels die hierboven genoemd worden voor betere doorbloeding)
Polly schreef:Ninx schreef:Veel paarden kun je nu eenmaal niet onbezorgd ongelimiteerd op een veel te rijke gecultiveerde nederlandse weide gooien.
Voor mij persoonlijk hoeven ze ook niet ongelimiteerd op de wei maar ik vind persoonlijk dat helemaal niet op de wei geen paardwaardig leven is.
Al is het een uurtje per dag en verder op de paddock, prima!
Maar helemaal geen gras meer is voor mij een grens, tijdelijk geen gras is ook geen probleem maar het vooruitzicht nooit meer gras na een episode bevangenheid is voor mij een reden om de behandeling te staken.
LinSa schreef:Mag ik mij hier (helaas) komen melden?![]()
Totaal onverwacht is mijn shetmerrie hoefbevangen geraakt. Ik begrijp nog steeds niet goed hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ze staat samen met mijn IR merrie en wordt dus goed schraal gehouden. Ze krijgt het minimale aan eten, namelijk grof, droog hooi (niet groen), vitalbix en 400 Gr seniores priores gemengd met bietenpulp. Dit laatste omdat zij vaak koliek heeft gehad door verstoppingen en sinds ik deze slobber lekker nat voer is dit voorbij. Ondanks dit 'dieet' staat ze toch te dik. Dit is echter wel constant. Ze is altijd heel goed geweest op de hoeven. Zelfs toen ze veel dikker was in het verleden.
Komende dinsdag laat ik haar testen op PPID en woensdag komt de hoefsmid. Ze is 2 jaar geleden licht positief getest op PPID tijdens de SR maar dit was zo minimaal dat ik in overleg met de dierenarts besloten heb geen medicatie te geven.
Koelen lijkt ze niet prettig te vinden. Ze loopt namelijk steeds weg vanuit haar koelplas. Verder slaapt ze veel en krijgt ze vanaf morgen 1 zakje bute per dag nadat ze 3 dagen 2 zakjes per dag heeft gehad. Ik hoop zo dat ze snel opknapt!
lique68 schreef:iemand trouwens ervaring met een hoefzweer met/na de bevangenheid? er komt nu na een week nog steeds wat pus uit, wel heel weinig, dacht van de week dat het klaar was, zag schoon wondvocht, maar zie nu steeds weer wat pus, duurt toch veels te lang? ze likt het ook schoon regelmatig..blehhh...
had mijn dierenarts erover gebeld, omdat ik bleef twijfelen wel/niet weken, wel/niet afdekken
hij zei zolang het actief is gaat de wond niet dicht, hoeft niet te weken en als ze schoon staat niet afdekken..maar nog twijfel ik