No_No schreef:Ik zou een rongen laten maken van het straalbeen.. en eventueel een scan van de pezen.
Ik vind de hoeven er niet schokkend uit zien behalve dat er een vijltje langs kan en misschien de straalpunt een stukje dunner maken.
de smid is bij mijn pony geweest en hij staat voor een raadsel waarom haar hoefwand los laat.
De wittelijn is goed. er groeit een stukje hoefwand aan en dan komt er een pulverig stukje waardoor de hoefwand splijt. Ook lijkt het, volgens hem, alsof de zool harder groet dan de hoefwand.
Omdat het toch iets pulverig is heeft hij toch wat spul er op gedaan tegen WLD. Hij kan zich niet voorstellen dat het WLD is omdat het niet in de wittelijn zit.
Bij die van jou was het enkel de buitenste hoefwand die afbrokkelde toch? Ik ben ook wel erg benieuwd wat dit veroorzaakt.
Heb je misschien nieuwe foto's? Heb je constant een mustang roll gevijld?
DubbelDun schreef:Als de waterline te breed wordt en de zool in de witte lijn geduwd wordt dan kan er idd een bacterie binnen dringen. Maar dat geld ook voor de flares aan de zijkant.
[ Afbeelding ]
Waarom zou de waterline te breed worden, dat is toch gewoon de binnenste hoefwand?
Jouw plaatje gaat toch over een verbrede witte lijn ipv waterline? Kun je misschien wat meer uitleg geven? Ik ken dit niet.
Je zou denken aan een bacterie tussen de binnenste en buitenste hoefwand? Maar waarom zou er uberhaupt ruimte tussen komen (waar de bacterie dan in kan komen)? Je hoort altijd alleen over ruimte in de witte lijn, niet in de hoefwand zelf.
Wesco, als die stralen erg over de zool liggen, kan het zijn dat de zool erg dun en dus gevoelig blijft. Ook druk op de verlengde straal kan gevoeligheid geven. Verder zie ik niks wat onregelmatigheid kan veroorzaken..
Overigens, een aantal ponys op stal vijl ik soms wat bij, en een aantal daarvan hebben ook dat het buitenste deel van de hoefwand wat afbrokkelt aan de onderkant! Het lijkt echt door nattigheid te komen maar hoe dat daar dan voor moet zorgen?
De buitenste hoefwand kan niet veel druk hebben, en vijl je altijd weg aan de onderkant van de hoef door de mustangroll te maken. Als daar teveel druk op staat, dan laat de gehele hoefwand los (verbrede witte lijn, de bekende flare) maar misschien kan het in sommige gevallen ook zorgen dat enkel de buitenste hoefwand los laat?