Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dorine3 schreef:Maar een paard wat uit z'n dak gaat door de overtollige energie, dat is toch ook niet goed? Misschien als je een rustig beestje hebt, maar anders lijkt het me echt niet bevordelijk...
Die pees trekt toch aan het hoefbeen, helemaal bij flinke bewegingen. Dat kan dan toch die kanteling verergeren.
Tuc schreef:Mijn pony heeft bloed- en mestonderzoek gehad. Álle waarden, zoals calcium en magnesium waren in orde. Behalve Ureum.
Heeft iemand hier ervaring mee, of welke stoffen zijn er over het algemeen in overmaat/tekort bij bevangen paarden?
Het ziet er in ieder geval goed uit
Letizia schreef:Toch nog een vraagje, hoewel donderdag alles wel beantwoord zal worden in de kliniek, als ik dan terecht kan
Hoe lang vinden jullie het dan redelijk dat 'n paard kreupel loopt, tuurlijk zo kort mogelijk, maar ik zie zo weinig verschil na de eerste dag(eerste dag kon ze niet lopen, nu wel, maar liever niet). Ik heb ook het idee dat de ijzers er af het weinig goeds heeft gedaan, ze staat echt op eieren
Verder zet mijn pony juist haar hoef op de punt neer, ipv op de bal???
Ik snap dat elk paard uniek is, maar een richtlijn dan?
EstherHegt schreef:Mooi boekje over fructanen en weidemanagement, grassoorten en de invloeden van het weer, bemesting etc op suikers.
Het boekje is gefinancieerd door Australische overheid en geschreven door Kathryn Watts ( van safer grass) en Chris Pollit. ( bekende onderzoeker naar hoefbevangenheid)
Equine Laminitis - Managing pasture to reduce the risk
Als je de link openklikt zie je eerst dat het 25 dollar kost, scroll je iets naar beneden dan heb je de gratis PDF.
Een fructaankalender is echt niet genoeg!!!!! Er zijn erg veel invloeden.
Aanrader dit boekje.
Letizia schreef:Donderdag staan we in de kliniek, laten we hopen op een hele dure hoefzweer
Maar ik vrees dat we er niet zo makkelijk vanaf gaan komen
Letizia schreef:Een hoefzweer is natuurlijk ook erg pijnlijk, maar als ik mocht kiezen tussen die twee, zou ik het toch wel weten...
Vrijdag was de DA nog even op stal, voor een ander paard, en ze kon het niet laten om toch even bij Dar te kijken, nu ging zij zelf ook twijfelen aan de diagnose... Misschien toch een doorgeslagen artritis? I don't know, een paar weken geleden was het gewricht duidelijk veel gevoeliger bij druk en knijpen, nu geeft ze daar eigenlijk weinig om en loopt nu echt kreupel, toen niet. (Ik hoorde dit pas vandaag van stalgenoot)
Net foto's en filmpje gemaakt, filmpje is vanuit de paddock, beetje vaag, wilde later recht uit op het harde een filmpje maken, maar het werd toch ineens slecht weer hier
http://s125.photobucket.com/albums/p71/ ... rah004.mp4