Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dennis schreef:Hier kan Roos prima zonder gras zonder dat ze daar ongelukkig van word. Ze staat meer buiten in een groep dan menig paard. Het is 2 á 3 uurtjes binnen, met haar supplementen, dat betekend dat ze 21 tot 22 uur vrije beweging en sociaal contact heeft. Dat is meer dan een paard wat je 's nachts alleen op stal zet!
Ik ben bij al mijn pony's altijd super scherp. 3 nooit bevangen geweest (2 gezond, 1 cushie), maar gaan in het wel-bevangen geweeste regime mee (2 stuks, 1 al jaren bewezen cushie en Roos). Roos gaat nu natuurlijk niet mee het land op.
Roos was vanmorgen niet wonderbaarlijk beter na haar behandeling, maar ook zeker niet slechter. Na het weekeind gaan we pas echt evalueren.
lique68 schreef:Wel goed nieuws, de hoefzweer lijkt rustig te worden, vandaag voor het eerst, na afgelopen zondag te zijn doorgebroken, geen pus eruit, maar wat schoon wondvocht. Ze loopt per dag ook beter gelukkig.
Hoop dat ze straks als de hoefzweer over is ook verder na beneden kan met de bute, krijgt nu 2 zakjes per dag. Ze stond voor de hoefzweer op een kwart per dag.
Ik vind de zorgen die ik me maak ook slopend, steeds op zoek naar informatie, dit erbij geven of dat..de twijfels.... doe ik het goed, wel of niet zooltjes eronder, gaat het wel goed met die hoefzweer, inpakken en weken of juist niet etc...ook zoveel horrorverhalen hoor je erover.
Dennis schreef:Ik heb geen enkele pony die onbevangen het land op kan. Als ik dat doe heb ik 5 bevangen pony's ipv 1 (die niet eens op het land bevangen geraakt is).
Dus zoals jij het stel zouden al mijn pony's niet krijgen wat ze nodig zouden hebben en het slecht zouden hebben.
Imo krijgen ze meer dan paarden die s nachts op stal moeten staan, apart van elkaar. Dat vind ik veel belachelijk dan gras.
mysa schreef:Die van mij steekt zelf haar neus al in de graaskorf. Want dat betekent, beperkt, gras eten. Ze staan hier samen op een paddock van zo'n 500 m2. Aangrenzend is ons 'gazon', een postzegel boswei, zeg maar. Daar mogen ze dan een half uurtje op. De één met, de ander zonder korf. Een wei heb ik ook, maar die ligt een paar honderd meter verderop, uit het zicht. Daar durf ik ze momenteel nog niet heen te brengen. Tja, ik zou het liever anders zien, een paar hectare bos, wat gras, wat rotsgrond. Want dat is de natuurlijke omgeving voor een paard. Een vierkante wei vol met productiegras, waar ze zich continu staan vol te vreten,, en zoals we normaal zijn gaan vinden, is helemaal niet natuurlijk.
pol1 schreef:mysa schreef:Die van mij steekt zelf haar neus al in de graaskorf. Want dat betekent, beperkt, gras eten. Ze staan hier samen op een paddock van zo'n 500 m2. Aangrenzend is ons 'gazon', een postzegel boswei, zeg maar. Daar mogen ze dan een half uurtje op. De één met, de ander zonder korf. Een wei heb ik ook, maar die ligt een paar honderd meter verderop, uit het zicht. Daar durf ik ze momenteel nog niet heen te brengen. Tja, ik zou het liever anders zien, een paar hectare bos, wat gras, wat rotsgrond. Want dat is de natuurlijke omgeving voor een paard. Een vierkante wei vol met productiegras, waar ze zich continu staan vol te vreten,, en zoals we normaal zijn gaan vinden, is helemaal niet natuurlijk.
Dat laatste wat je stelt is ook zeker waar!
Maar die mogelijkheden zijn er nou eenmaal niet teveel in nl.. daarom zijn voorzorgsmaatregelen ook uiterst belangrijk!.. en dan nog wil t wel es fout gaan!
tylando schreef:Ik ben begonnen met de NAF laminaze ter preventie. Maar lekker vind ie het niet. Geef nu een klein schepje door zijn slobber om hem langzaam te laten wennen. En probeer steeds wat meer toe te voegen.