[Info] Hoefbevangenheid - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jcristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 10:38

Nouvel; je zou ook even kunnen kijken naar Flexible Move van Hipro, dat heeft een laag suiker- en zetmeelgehalte en een hoger vetgehalte.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 10:54

Weet iemand nog een adres voor graszaadhooi, kleine baaltjes (grote mag ook, maar die moeten gebracht, kleintjes kan ik als het niet te ver is (pc 1800) halen. We hadden 10 grote, maar die zijn niet goed helaas....toch te vochtig in de balen gegaan. De witte wolken komen eruit :( .

wuswa

Re: Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:15

He, wat zonde!!

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:39

Ken het, hier ook diverse balen die toch te nat zijn geweest. Wordt denk ik een zware winter, als het zo doorgaat.

Zat er niet teveel suiker overigens in die subli Omega? Ik las er indertijd ook overheen, dextrose....De welkoop hier vond het no problem, maar iemand had toch gebeld of gemaild en als antwoord gekregen dat het niet aangeraden werd voor HB paarden?

Olie is dan idd een veiligere optie.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:26

oohw paars balen zeg, kennis bij ons ook broei in 30 balen!

ik ben er even tm vrijdag tussen uit met mn vriend.
zorg van mn ukkies overgedragen aan mn stalgenoten, hoop van zegen dat mamaloe zich ook nu goed houd.
Komt vast goed.

tot vrijdag!

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:26

Geniet ervan ML!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:40

pompje olie = 4 ml. Toevallig van de week bij de paardendrogist na gevraagd en daarna na gemeten.
Image krijgt 4 pompjes lijnzonolie en Janouk 8 pompjes, maar die staat vol in training.

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Rob van Nassau had gelijk. (sssssssssssst niet te hard zeggen).
Image loopt super op dit beslag.

Ik stond vanochtend te janken bij de paddock. Van spanning, maar meer van geluk.
Ik had Image bijna 2 weken geleden in laten slapen en al afscheid genomen. Ze had zoveel pijn. Maar Rob zei: niet doen, ik krijg haar weer goed. Ik twijfelde maar ik heb op Rob vertrouwd.

En zie, vanochtend Image in passage door de bak, springen, steigeren, bokken, noodstops makend. Staart plat op haar rug en snuiven als een stoomlokomotief. _/-\o_ :j De Haflinger stond in het midden van de bak haar eigen feestje te vieren: dat is zo'n mafkees soms. En de Fjord liep heel hard rondjes om de dames heen. Een groot feest dus.

Daarna nog met de Haflinger voor Pink Ribbon rondjes heide/bos op Ermelo gereden van 20 km in 2,5 uur. Echt een super mooie sponsorrit voor PInk Ribbon. Grotendeels door het bos, dus lekker in de schaduw. Overal waar je keek: paarden met ruiter/koetsiers in het roze. _/-\o_ /3

Soms is het leven simpel maar o zo mooi. Even onbevangen paardeneigenaar. :o

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:50

janouk schreef:
Soms is het leven simpel maar o zo mooi. Even onbevangen paardeneigenaar. :o

Het is je zo gegund!!!!!!!!!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:55

Dank je wel.

En ik weet, dat Image nu 21 jaar is, en de kans dat het mis gaat, is aanwezig. Maar deze dag nemen ze ons niet meer af. :j <3

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:47

Goed nieuws janouk, super!
daar mag je blij om zijn!

Ik ben ook blij, mijn spook is weer back on track na alle ellende! *\o/*
Afbeelding

vandaag lange teugel les gehad, ze deed echt enorm haar best!
Volgens Piet mist ze nog erg veel aan kracht en is ze nog zo slap achter als een jong paard, maar ze is er weer en die spieren die bouwen we wel weer rustig op...
we hebben de tijd!

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:49

@Janouk: kippenvel (of kippevel) bij je bericht, genieten joh!

@ Nouvel: take you're time! Ziet er goed uit! PS ook hard werken voor de baas, zo te zien...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:59

janouk schreef:
Dank je wel.

En ik weet, dat Image nu 21 jaar is, en de kans dat het mis gaat, is aanwezig. Maar deze dag nemen ze ons niet meer af. :j <3

fijn dat Immetje het weer goed doet!
Ik denk dat ik net als jou 'leef' op dit moment....naar Pablo toe.Ik geniet van hem maar heb steeds in mijn achterhoofd dat het zomaar afgelopen kan zijn. |(
Ik probeer die gedachte wel erg diep in mijn hoofd te verstoppen ;)

Nouvel@Wat een plaatje van een paard heb je toch! <3

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:05

janouk: wat onzettend fijn dat ze zo is opgeknapt en heerlijk voor jou om daar naar te kijken uiteraard.

nouvel: ook voor jou super dat je haar weer meer kan oppakken :)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:52

@Nouvel, ik vind haar zeker niet schraal nu hoor! In tegendeel bijna....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:05

paars schreef:
@Nouvel, ik vind haar zeker niet schraal nu hoor! In tegendeel bijna....

ze heeft wel weer veel meer buik gekregen inderdaad (ze is een buikig type dat aan de bovenkant snel invalt), bovenlijn is nog wel erg schraal, dat zie je bij een schimmel op foto's heel slecht...
maar ik vind haar in z'n geheel ook lang niet zo schraal meer als een paar maanden terug, vandaar dat ik ook wat verbaasd was dat mijn staleigenaar haar terug gevallen vond...

Ik heb het voer wel weer wat opgebouwd, omdat ik het werk ook aan het opbouwen ben, maar die bovenlijn zal grotendeels toch ook bespiering zijn die langzaam weer moet groeien...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:04

edit...

paars, misschien is het op deze foto's iets beter te zien:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 02-10-11 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:13

Super Janouk (en bedankt voor het aantal ml's, had werkelijk geen idee)

Nouvel: leuk paard!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:42

janouk schreef:
pompje olie = 4 ml. Toevallig van de week bij de paardendrogist na gevraagd en daarna na gemeten.
Image krijgt 4 pompjes lijnzonolie en Janouk 8 pompjes, maar die staat vol in training.

Ik heb die van naf, toevallig net een nieuwe pot besteld, daar is volgens de site een pompje 30 ml.

Goed joh dat Image het zo goed doet!

Leuk paardje Noevel, lange teugelen wil ik ook gaan doen, mooie manier om onbelast wat spieren te kweken.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:59

Dat is beter te zien idd! Zo zie je maar hoe een foto (voor mij) een vertekend beeld kan geven. Toch vind ik dat ze zo best goed is hoor. Als de spiertjes sterker worden gaat dat weer anders tonen. Leuk zo samen aan de slag!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:30

Ja bizar inderdaad, hoe verschillende foto's kunnen tonen...

teugelen is echt fijn onbelast werk, ik heb er nu ontzettend veel plezier van! :j

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 23:11

Afbeelding
Afbeelding

Corinne, ik ben blij voor jou in alle kleuren van de regenboog! Image, you rock!!!!

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 23:15

Wat leuk zo veel goede berichten hier! :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 23:22

@ Nouvel -- oh... les van Piet.. dat staat al heel lang op m'n wishlist!!!! Wat een geweldige man is dat toch!
Kijkend naar je mooie spaanse dame... ik denk dat er geen noodzaak is die te laten 'aanspekken' - trainen ( en dan met name in verzameling werken) gaat die toplijn zeker verbeteren!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 07:11

@Nouvel mooie foto's , die bovenlijn komt vanzelf weer terug met de training.
super zo het onbelast aan de lange lijnen op te pakken (ook altijd goed voor eigen conditie hihi)
Wat altijd wel lastig is, is afhankelijk van wat je doet natuurlijk, dat ze de juiste voeding krijgt om weer de spieren op te kunnen bouwen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:45

Les van Piet is geweldig! Door mijn kneusjes heb ik me te laat in geschreven voor de komende clinic in de buurt. Ik durde het niet aan om ze in te schrijven toen ik er een mailtje over kreeg omdat ze toen zo slecht op knapte. En voor m'n jonkie had ik kijkers gehad die nog gingen na denken of ze haar wilde kopen.
Maar zo als ze nu gaan had het makkelijk gekunt! (en m'n jonkie blijft ook) Maar toen was ik helaas te laat om in te schrijven.

Ben wel thuis weer rustig wat bezig :).
Gister heeft Roos weer voor de sulky gelopen met een van de verzorgmeiden, ze was wat minder explosief dan vrijdag :+. En Dennis naast de fiets. Die was op de heen weg zijn luie zelf en op de terug weg zijn meer voorwaarde zelf.
En Whitney gaat zelfs zo goed dat die donderdag mee gaat naar de nakeuring. Die heeft wel wat lange teugel werk gedaan van de week, en gister wat voorbrengen oefenen. Wil het niet uit lokken voor de keuring dus die gaat volgend weekeind weer voor de sulky.

Kortom, mijn kneusjes gaan super!
Niets geen warme voetjes meer en 4 pony's die helemaal rad lopen en er zin in hebben.