[Info] Topic over hoefbevangenheid.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:16

lolclub schreef:
xFioon schreef:
De safe en sound wordt goed gegeten, maarja het is dag 1, de Kwikbeet at hij ook 1 week of 2 weken ofzo...

ik heb goede hoop voor je dat ze de Safe & sound wel blijft eten, dit is een samengesteld voer,
de kwikbeet is alleen maar bietenpulp dus redelijk smakeloos..

hoeveel voer je er nu van ?

een klein bekertje, grootte 200 ml (maar weet niet of dat dan ook 200 gram is bij dit voer...) 4x per dag.
Ga wel een vitaminesuplement ofzo halen, ga echt geen 2 kg per dag voeren :n

xFioon

Re: Centraal Topic over hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:18

Fijn dat je hoefsmid positief was Lolclub :)

Ik moet ook weer hoefsmid laten komen... wil alleen niet bellen := toen hij laatst moest, zou hij nog 2 weken in het gips zitten, dus ik wilde een nieuwe afspraak maken, en toen zei ze dat ze hem niet meer wilde bekappen vanwege d emanier waarop hij door de dierenarts op zijn hoeven was gezet in het gips.
Voor mag nu ook nog niet bekapt worden, maar achter moet echt. Dus ik wil vragen of ze wel achter wil komen doen, maar denk dat ze het niet wil... :\

Jeetje wat balen Wendy... Hoop dat je toch een tegemoetkoming krjigt. Doos kan natuurlijk kapot zijn gegaan in de post, maar is toch banketstaaf.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:30

Ja ik wil eigenlijk gewoon een nieuwe doos natuurlijk, want hier is de helft uit en het is helemaal vochtig en klonterig :\ Tis toch mooi 32 euro :\
Ook m'n hele emmer F4F plakte als een gek, die heb ik net helemaal schoon lopen boenen := Maakte de doos binnen open, maar voor ik verder ging ben ik eerst maar even ermee naar buiten gegaan := Het zat óveral := (zat ook geen bescherm materiaal oid omheen)
Maja kan gebeuren natuurlijk :j Hoop alleen wel dat ze met een goeie oplossing komen :)

Heb net de F4F staan afwegen. Durf niet in ene de volle 'dosis' of hoe ik het ook moet noemen te geven :o Geef hem vandaag 25 gram, dan 3 dagen 50 gram, dan 2 dagen 75 en daarna ga ik over op 100.. Even kijken hoe hij het daar op doet. Voor zijn gewicht zou ik ongeveer 130 gram moeten geven geloof ik.. Maar bouw het liever een beetje op dan het zo in ene allemaal te geven :=

Wat raar dat je hoefsmid niet wil komen??? :(:)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:44

Afbeelding
Afbeelding
:=

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:44

nouja, de uitleg was misschien wel logisch...:

Da heeft hem op gips gezet, 8 weken, achterkant iets opgehoogd.
Zij zegt nu: als hij eruit gaat is de zool week. ik zeg; dat was hij niet toen hij er 2 weken geleden uit ging om opnieuw te gipsen, maar zei zegt dat hij van binnenuit week is geworden en dus nu te dun is om te bekappen. ook wil zij hem lager zetten achter, maar de pezen zijn nu ingekort aan de achterkant van zijn been omdat hij haar hoger is gezet (milimeterwerk) dus zegt zij:
als ik hem nu ga bekappen, gaat hij kreupel lopen, dus ik trek mijn handen er vanaf en laat de dierenarts het maar oplossen...

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:45

Hmz, ja dat klinkt ook wel weer aannemelijk.. Maar ze wil niet met de dierenarts samenwerken? Dat ze in overleg daarmee gaat bekappen?

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:46

nee, omdat die twee methodes dus recht tegenover elkaar staan...

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:46

maar voor mag nog niet bekapt van da, maar achter moet wel echt gebeuren nu...

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:47

Ah ok, en wat raad de dierenarts nu aan, hoe wil die het oplossen? Die werkt niet met een hoefsmid samen op deze manier?

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:10

lolclub schreef:
Celia schreef:
Mijn merrie doet het weer veel beter. Denk morgen de laatste spuit vullen met het laatste van de fles. Hopelijk dan geen te erge terugval. Maar ik veronderstel toch van niet. Vertrek vrijdag op reis, dus ik kan haar vooruitgang niet in de gaten houden. Maar mijn meisje houdt zich sterk en heeft zich er toch weer doorgeslagen. Ookal is het met gekantelde hoefbeentjes, ze staat toch gewoon elke dag op de weide, ze blijft gewoon hier tot haar leven op een einde loopt. Ze hoeft hier niet meer te werken en dat leven zal ze wel nog pijnvrij kunnen doorstaan veronderstel ik.

moed houden hoor.... :(:)

en alvast een hele goede vakantie gewenst

Dankje Lolclub!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:41

Wendy15 schreef:
Ah ok, en wat raad de dierenarts nu aan, hoe wil die het oplossen? Die werkt niet met een hoefsmid samen op deze manier?

die zeggen niet zoveel :+
alleen dat achter bekapt mag worden en voor niet. wanneer voor dan wel zegt hij niet...

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:44

Tryggur vond de F4F ERRUG lekker! :)) Hij heeft het allemaal opgesmikkeld, en kwam daarna met z'n emmer in z'n mond naar me toe, zo van 'doe er nog maar een beetje in' :))

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 23:06

xFioon schreef:
Fijn dat je hoefsmid positief was Lolclub :)

Ik moet ook weer hoefsmid laten komen... wil alleen niet bellen := toen hij laatst moest, zou hij nog 2 weken in het gips zitten, dus ik wilde een nieuwe afspraak maken, en toen zei ze dat ze hem niet meer wilde bekappen vanwege d emanier waarop hij door de dierenarts op zijn hoeven was gezet in het gips.
Voor mag nu ook nog niet bekapt worden, maar achter moet echt. Dus ik wil vragen of ze wel achter wil komen doen, maar denk dat ze het niet wil... :\

Jeetje wat balen Wendy... Hoop dat je toch een tegemoetkoming krjigt. Doos kan natuurlijk kapot zijn gegaan in de post, maar is toch banketstaaf.

Heeft je DA niet een hoefsmid waar hij mee samen werkt, vrijwel bij iedere kliniek is een hoefsmid aangesloten
ik zou tenminste de DA even bellen en de situatie uitleggen, wie weet heeft hij wel een oplossing voor je.
het feit dat jouw hoefsmid om genoemde reden niet meer wil of durft te bekappen tekend niet erg van vakmanschap lijkt me....

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 23:18

xFioon schreef:
een klein bekertje, grootte 200 ml (maar weet niet of dat dan ook 200 gram is bij dit voer...) 4x per dag.
Ga wel een vitaminesuplement ofzo halen, ga echt geen 2 kg per dag voeren :n

ik heb een paard van 1.65 en die krijgt 2x daags 400 gram afgewogen, dit is al twee grote volwassen handen vol per keer !
volgens de adviezen zou ik 2 1/2 kilo per dag mogen geven, maar dit is echt een enorme hoeveelheid, ze krijgt er F4F bij dus aan vitamines ed geen tekort.

ik heb nog twee andere paarden op Safe & sound staan, beiden zijn gezonde paarden zonder HB oid.
Ook deze doen het erg goed op dit voer.
ik vind het een heel goed basisvoer voor alle paarden, de meesten hebben helemaal geen granen nodig

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 23:33

Wendy15 schreef:
Tryggur vond de F4F ERRUG lekker! :)) Hij heeft het allemaal opgesmikkeld, en kwam daarna met z'n emmer in z'n mond naar me toe, zo van 'doe er nog maar een beetje in' :))

Oh, gelukkig maar ;)
Mijn pony vind de magnesium verschrikkelijk, dus dan maar met een spuit :Y)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 07:53

Leelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:04

Mijn paardje gaat steeds beter nu, sinds ze twee weken geleden hoefbevangen werd, alleen heeft ze nu enorme dikke en harde uiers. Komt iemand dit bekend voor? Zou het een bijwerking van de medicijnen kunnen zijn?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:12

Wat voor medicijnen krijgt ze?

dorine3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:21

Ik snap de fructaanindex ook niet.
Op de kliniek gister zeiden ze dat dit heel gevaarlijk weer is door de droogte en soms een flinke bui..
Ook hebben ze nog nooit zoveel hoefbevangen paarden gehad als dit jaar! Eerst de lange kou en nu de droogte.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:35

oh, sorry :o , ik had mijn bericht ge-edit omdat ik dacht: hier weten de mensen ook wel dat dat ding nu niet helemaal de waarheid spreekt....zal het weer even neerzetten:

Ik vroeg me af waarom de fructaanindex van paardnatuurlijk gewoon aangeeft dat het risico laag is. Op de website zelf staat wel een heel verhaal over de condities en de voorwaarden, maar de index staat op veel plekken gekopieerd. En daar staat alleen maar dat het nu veilig grazen is. Maar met deze droogte is het dat natuurlijk helemaal níet!

Leelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:07

Paars: metacam + tranquigel en ascal (en wat homeopatische druppels)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:27

Ik vind het ook verwarrend dat de index op paardnatuurlijk steeds op laag risico staat :o

Heb overigens nog geen reactie op m'n mail over dat ik de magnesium kapot heb ontvangen :n Terwijl toen ik mijn bestelling deed kreeg ik vrijwel meteen een mailtje :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:31

Maar dat zal wel zo'n automatisch mailtje zijn?

De therapeut is net geweest. Ik zit op de goede weg qua voer en medicijnen. Ik krijg alleen nog wat om de lever en de darmen te ondersteunen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:31

Nee, was geen automatische mail :n Ik had nog een paar vragen en die heb ik meegestuurd met mijn bestelling en daar kreeg ik vrijwel meteen antwoordt op :)

Edit: :)) Supertoevallig! Ik checkte net m'n mail en toen stond er niks, plaats dit berichtje en ga terug naar m'n mailbox en heb nét een mailtje gekregen! :D Ze vinden het erg vervelend en sturen een nieuwe emmertje op. Wel superservice hoor! :j

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:41

Wellicht dat ze met de fructaanindex alleen kijken naar de temperaturen van overdag en de nacht. In dat geval is het risico natuurlijk laag.
Maar vanwege de aanhoudende droogte (hier in dit stukje Brabant is al 3 weken of langer totaal geen drup !!! gevallen) is het gras super gestresst.
Als het dan ook nog eens niet bemest is, dan is het helemaal slecht gras.
Dat soort dingen worden volgens mij niet echt meegenomen. Staat ook ergens vermeld meen ik, dat dit uitzonderingen zijn.

Want stel je sproeit je weide nu iedere dag en hebt het gewoon goed bemest, dan heb je nu ook nauwelijks risico (alleen voor dik worden :D)