Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pretty schreef:Lique wat fijn dat het een hoefzweer bleek!
Dennis schreef:Afgelopen ochtenden stond ze al, dus durf het niet te zeggen. En ze staat weer op een beetje meer buut.
Ze loopt op het gras echt duidelijk het best. Beter dan op zand. En op stal (hennep) ook beter dan op t zand. Voor haar voeten zou ik haar het liefst lekker in het gras zetten, maar dat is geen optie. Hooguit met een dichte korf, maar dat doe ik haar niet aan.
Kimmiee_D schreef:Hier ook ascal gehad... En heb het nu via een drogist besteld zodat ik het op voorraad heb. Ascal die ik kreeg was die ook voor mensen is.
Nu 4.25 per doosje betaald. Nog geen idee wat ik bij de dierenarts er voor moet betalen maar vast stuk duurder.. dus stel ze heeft ooit nog keer, Wat ik niet hoop, Heb ik gwn ascal op voorraad.
Kimmiee_D schreef:Hier vandaag toestemming van de dierenarts gekregen om Nadja nu even van stal te halen na 2 weken verplicht op box rust. Kijken hoe ze loopt en morgen weer even dierenarts bellen over hoe ze zometeen loopt.
Loopt ze nog niet goed krijgen we nog een ander middel. Hij heeft het wel genoemd maar naam is niet blijven hangen.. Loopt ze goed dan mag ze opbouwend op de zand paddock naar buiten. Dus nu vingers kruisen.
lique68 schreef:Kimmiee_D schreef:Hier ook ascal gehad... En heb het nu via een drogist besteld zodat ik het op voorraad heb. Ascal die ik kreeg was die ook voor mensen is.
Nu 4.25 per doosje betaald. Nog geen idee wat ik bij de dierenarts er voor moet betalen maar vast stuk duurder.. dus stel ze heeft ooit nog keer, Wat ik niet hoop, Heb ik gwn ascal op voorraad.
Oh kon je dat zonder recept dan krijgen? Ik betaalde 3.78 voor 10 zakjes..is idd gewoon voor mensen
lique68 schreef:Kimmiee_D schreef:Hier vandaag toestemming van de dierenarts gekregen om Nadja nu even van stal te halen na 2 weken verplicht op box rust. Kijken hoe ze loopt en morgen weer even dierenarts bellen over hoe ze zometeen loopt.
Loopt ze nog niet goed krijgen we nog een ander middel. Hij heeft het wel genoemd maar naam is niet blijven hangen.. Loopt ze goed dan mag ze opbouwend op de zand paddock naar buiten. Dus nu vingers kruisen.
Hoop dat ze een stuk beter loopt. 2 weken boxrust jee.lang hè
Zo zie je maar weer hoe de ene en andere Da advies geeft cq voorschrijft..zoveel verschillende meningen. Hoe liep ze?
Kn8rretje schreef:Nee helaas weet ik niet waardoor het komt. Ik denk eigenlijk niet dat het hooi de boosdoener is, omdat ik dat al langer geef van hetzelfde land. De paardenarts dacht ook niet dat het door het hooi kwam.
Ja ik kan het wel laten testen, maar het nieuwe seizoen komt er al weer bijna aan. Ik denk zelf dat het komt doordat ik gestopt was met magnesium geven omdat ze daarvan aan de diarree ging.
Het is gewoon heel lastig om te achterhalen, maar het is voor nu belangrijk dat ik haar er weer bovenop krijg!
Kimmiee_D schreef:Kn8rretje schreef:Nee helaas weet ik niet waardoor het komt. Ik denk eigenlijk niet dat het hooi de boosdoener is, omdat ik dat al langer geef van hetzelfde land. De paardenarts dacht ook niet dat het door het hooi kwam.
Ja ik kan het wel laten testen, maar het nieuwe seizoen komt er al weer bijna aan. Ik denk zelf dat het komt doordat ik gestopt was met magnesium geven omdat ze daarvan aan de diarree ging.
Het is gewoon heel lastig om te achterhalen, maar het is voor nu belangrijk dat ik haar er weer bovenop krijg!
Helpt magnesium voor behoeden van bevangenheid??
Kimmiee_D schreef:Vanmorgen dierenarts aan de telefoon gehad over hoe Nadja gister liep. Gezegd dat smid zei zeker beter maar nog niet okee. Dus nu moet ponylief 7 dagen aan de buut... En weer een week niet van stal af..
lique68 schreef:Kimmiee_D schreef:Vanmorgen dierenarts aan de telefoon gehad over hoe Nadja gister liep. Gezegd dat smid zei zeker beter maar nog niet okee. Dus nu moet ponylief 7 dagen aan de buut... En weer een week niet van stal af..
had je filmpjes gekeken vond het stuk beter al. heel vervelend weer op stal.
Zoveel verschillende meningen en adviezen van dierenartsen, ik heb het nooit gehoord zolang op stal, wel in acute fase paar dagen, normaal zeggen ze laat ze rondscharrelen zelf laten bepalen, wel apart van andere paarden, beweging is goed voor doorbloeding. Jouw dierenarts denkt daar dus anders over.
die van mij vond Ascal ook heel erg vies
lique68 schreef:hoe gaat het met de andere paarden/pony's ?
lique68 schreef:hoe gaat het met de andere paarden/pony's ?