Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nouvel schreef:Mijn hoefsmid adviseerde me van de week om Eqiral stud te gaan voeren als ze weer volledig aan het werk is.
MissPK schreef:Nouvel is die 50 gram niet per 100 kilo lichaamsgewicht? Ik meen me te herinneren dat ik 300 gram per dag gaf...
_Elaine_ schreef:lastig parket zit je in nouvel,
paarden aan laten komen op een gezonde manier is vaak net zo lastig als gezond laten afvallen
vandaag even foto's gemaakt van tango zn hoef
Dit is linksvoor, de ene met de meeste ringen en die het duidelijkst zichbaar zijn
zet ze even in link ivm de groote
http://i306.photobucket.com/albums/nn25 ... G_4450.jpg
http://i306.photobucket.com/albums/nn25 ... G_4448.jpg
janouk schreef:Image staat op Equiral Stud en doet het daar geweldig op. 2 x 1/2 schep per dag. Zodra ik iets anders bijgeef, zie ik haar manenkam groeien. Alleen Stud werkt voor haar. Met 4 pompjes lijnzonolie. En meer dan genoeg hooi.
_Elaine_ schreef:dat moet haast wel indd wuswa. anders kunnen die ringen gewoonweg niet al zover naar beneden zitten.
heb nog even heel diep zitten na denken en een maand of 4 geleden heeft hij medicatie gehad voor slijm in zn keel ( was een homeopathische hoestdrank dat enorm eucalyptus rook) misschien dat het daardoor deels komt ?
en nog even een vraagje
Tango staat nog op de zemelen
maar mocht ik hem weer overschakelen naar brok / muesli, welke waardes moet ik dan goed in de gaten houden ?
zoiezo de suikers ( en wat is dan een "goede "waarde daarvan )
vroeger kon ik hem gewoon op een kruidenmuesli zitten en deed die het prima op, maar of dat nu nog zo verstandig is ?
MissPK schreef:Nouvel ik heb even gekeken voor je maar van die omegamix mogen ze 50 tot 150 gram per 100 kilo lichaamsgewicht hebben staat op de site. Ik had er een klein bekerachtig schepje bij van Subli die kon je toen speciaal bij die mix kopen en waar volgens mij precies 300 gram in ging en daar stonden ook inhoudsmaten op per 50 gram dacht ik.
Misschien kun je daar aan komen dan hoef je niet steeds te wegen.
Je kan dus nog wel wat opbouwen hiermee als je toch bang bent voor zetmeel nog, het heeft wel tijd nodig voor je resultaat ziet trouwens maar mijn paard werd er wel dikker vanEnergie verhoging heb ik weinig van gemerkt bij hem.
_Elaine_ schreef:ja daar stond tango op op t moment dat hij bevangen raakte
( zie ook dat daar nog zn 26% suiker + zetmeel inzit, )
dus dat geef ik m liever niet meer just to be sure