paars schreef:Wendy15 schreef:Volgens de dierenartsen kon het niet door de bute komen, maar het is voor mij allemaal iets te toevallig dat dat allemaal zo met elkaar samenhing
Dat kan wel degelijk verband houden. In dit boek staat het gemeld bij de ongewenste effecten, samen met nog andere bijwerkingen; ze kunnen er vocht door gaan vasthouden. Dat hij vaak ging liggen kan komen door draaiduizeligheid. Het is een enorm sterk middel met behoorlijke bijwerkingen. Toch vreemd dat DA's dan zo'n uitspraak doen....
Ben blij dat mijn paard het nooit nodig heeft gehad: in de acute fase hebben we metacam gebruikt en dat ging prima.
Dat vocht vasthouden deed hij idd ook!! En veel liggen

Er is mij alleen verteld dat de bijwerking kan zijn dat hij problemen met de maag krijgt, en ik moest zijn eetlust in de gaten houden, verder niet

Ik heb net bij paardnatuurlijk de EquiLife F4F en Magnesiumchelaat besteld. Uit het bloedonderzoek kwam dat hij verlaagde magnesium waarde had, maar dierenarts hier vond dat vrij normaal (?) en niet nodig om een supplement te geven.. Heb net (weer) even met de GD gebeld, en die dierenarts zei dat ik het toch beter wel kon doen, en dan over een maandje weer even bloed laten onderzoeken. Mensen die niet weten dat er iets met hem is en hem zo met mij zien wandelen die zien er eigenlijk niks aan, stalgenoten ook niet meer. Maar ik zie toch nog wel dat ie wat stijf is en iets korter dan ie normaal was zeg maar. Kan natuurlijk ook komen doordat ie zolang stilgestaan heeft (kreupel is ie gelukkig niet meer) dus ben het wandelen ook een het opbouwen. Maar denk dat het toch wel goed is om hem even te ondersteunen met zo'n supplement

Hier zijn zowel met de F4F als magnesium wel goede ervaringen toch?

Ik had overigens bij het bloedonderzoek gevraagd om een uitgebreid onderzoek om te zien of hij ergens tekorten had wat betreft vitaminen/mineralen, voor insuline en zn spieren en gewoon algeheel bloedbeeld.. Maar de vit E en selenium zijn dus niet getest? De magnesium wel..
Als ik zo'n uitgebreid bloedonderzoek aanvraag, had ik dan óók nog de vit E en slenium specifiek moeten vermelden? Ga ik bij het volgende bloedonderzoek iig wel nog extra erbij zeggen

Ga hem nu dus de F4F en magnesium geven, maar moet ik dat blijven geven..? Of is dat meer een 'kuur'? En wat kan ik hem het beste straks op langere termijn gaan geven?