Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nouvel schreef:zie je eigenlijk altijd ringen als een paard bevangen is of is geweest?
capopjekop schreef:Wat voor een medicatie en ijzers zijn er gebruikt? Hoe vaak gaat de pony naar de smid toe? Hoe is de verdere conditie van de pony?
Nouvel schreef:zie je eigenlijk altijd ringen als een paard bevangen is of is geweest?
paars schreef:Nouvel schreef:zie je eigenlijk altijd ringen als een paard bevangen is of is geweest?
Ringen kunnen ook door andere oorzaken in de hoef zichtbaar worden. Verandering van voer of ziekte (iets anders dan HB dan) bijvoorbeeld. Je vraag kan 2 kanten op gelezen worden vandaar mijn toevoeging.
Oei, het is dan waarschijnlijk nooit weggeweest, Corkylover. Hoe lang is "heel lang hoefbevangen"?
capopjekop schreef:Nou ik denk dat je dan nodig een andere smid moet zoeken. Een hoefbevangen hoef groeit veel sneller dan een gezonde hoef en moet dus vaker bekapt worden. Grietje is in het begin iedere 5/6 weken bekapt. Was jij niet van dat topic met die bokhoef? Een goede smid zorgt ervoor dat het hoefbeen paralel komt te staan met de grond en dat de hoef goed kan afrollen. Een ijzertje kan de pijn verminderen. Daarnaast een goed dieet en eventueel pijnstillers en ontstekingsremmers. Maar ik denk dat een andere smid zoeken al erg kan schelen, deze klinkt niet of hij veel verstand van zaken heeft. Mss kun je naar een hoofcaresmid, weet niet waar je pony staat?
CorkyLover schreef:In bloemkool zit volgensmij geen suiker, iig DA zei dat het goed voor haar was. Toch wat extra vitaminen.
Appels, suikerklontjes, snoepjes en brokjes mochten echt niet.
Groente zoals rettieg, wortelen, bloemkaal, aardappels etc wel.
CorkyLover schreef:CorkyLover schreef:In bloemkool zit volgensmij geen suiker, iig DA zei dat het goed voor haar was. Toch wat extra vitaminen.
Appels, suikerklontjes, snoepjes en brokjes mochten echt niet.
Groente zoals rettieg, wortelen, bloemkaal, aardappels etc wel.
Ik zal het wel een overleggen met de eigenaar, misschien valt het te proberen. ;')
Dankjewel voor je hulp zowiezo !
Nouvel schreef:paars, haha inderdaad, ik zie het nu ook...![]()
ik bedoelde eigenlijk, als je paard bevangen is of is geweest krijg je dan altijd ringen op de hoeven te zien (en zie je ook altijd iets aan de zool)?
CorkyLover schreef:Hij heeft al véél geld aan die pony uitgegeven voor medicijnen en het is nog nooit echt weggeweest.
Citaat:@Dyonne
Wil Janouk dat ook eten? Ik heb wat Equilin op proef, maar die van mij vertikken nog naar het voer te kijken als dat erbij zit.