DubbelDun schreef:Wijslander schreef:Niet als je de teen kort houdt, heb ik begrepen. De hiel moet inderdaad niet de kans krijgen naar voren te schuiven, wat gebeurt als de hoef in de lengte uitrekt. Nu houd ik alles bij elkaar en compact, waardoor de hiel recht groeit in plaats van naar voren.
Volgens Linda Harris is het 'of' en niet 'back' (eraf en niet terug). Dus wat ik er van begrijp; de zool naar de teen toe afvijlen en de teen niet korter, wel een roll natuurlijk.
@na-na: LA is te lang, RA staat ie misschien wat raar, want nu lijkt het een bokhoefje te zijn.
De hielen zijn te kort, de straal mag een stuk af, zeker de punt! Verder overgroeide bars weghalen.
De zool naar de teen toe vlak maken en hier mag er idd een stukje van de teen af. En ik zou kwartierboogjes maken.
Het is allemaal de zelfde rechter voor voet

De straal groeit als kool! Is een week of twee a drie geleden nog een stuk afgesneden omdat het te dik was.
Paard is nu een paar maanden van ijzers af. Hoeven brokkelen/splijten. Het lijkt wel alsof ze een dubbele hoefwand heeft.
Omdat ze gevoelig ging lopen rij ik haar nu met Hoefschoenen.