En dan zien we wel hoever we komen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lielle schreef:Maar denk je echt dat een Z2 proef belastender is dan een M sgw? Dat waag ik echt te betwijfelen, de krachten in de afzet zijn echt aanzienlijk, en dan heb ik het nog niet over het traject van ruim 3 km in een volle gedragen galop.
Maar met dat laatste ben ik het helemaal eens.
M snelheid is 30 km per uur. 
.
. Misschien was die vakantie wel precies wat ze nodig had om haar lichaam weer even de tijd te geven om een beetje bij te komen. Ik zal voor je duimen. Al kon je maar weer beginnen met stapritjes. Je hebt helemaal gelijk wat dat betreft heb je weinig meer te verliezen.
Zover ik het filmpje kan beoordelen zag het er lekker soepel uit. En hij leek er zelf ook pret in te hebben, lekker met de oortjes naar voren. Zag er goed uit hoor!! Volgens mij is dat echt typisch spat. Met pieken en dalen. De ene keer lopen ze de sterren van de hemel, de andere keer is het drie keer niks. Heel moeilijk om mee om te gaan... maar geniet er van als ze goed lopen
.
. Dus niets geen infuus.
.
). Dit doe ik door gewoon in de bak te rijden. Veel overgangen en schijn overgangen. Probeer wel korte/krappe wendingen te vermijden. Dus een beetje lange lijnen. En zeker niet in een te zware bak rijden.Op dit moment lijkt ze dat prima aan te kunnen. Als tip gaf de staleigenaar me dat ik het beste voor 80% op de rechter hand kan rijden en 20% linksom. Ze heeft links achter spat en door rechts om te rijden wordt het beentje het minst belast. Links om niet laten liggen, maar ik merk ook aan haar dat rechtsom haar makkelijker af gaat. Ik rij ook op het verkeerde beentje licht als we linksom rijden. Ook dit weer om dat beentje te ontlasten en als ik het me niet verbeeld is dat ook zo. Linksom zit gewoon voor geen meter als je aan het licht rijden bent. Het lijkt langzamerhand ook linksom beter te gaan, dus dan pak ik dat ook gewoon wat meer op. Kwestie van goed luisteren naar wat zij aan geeft. Probeer ook wat meer aandacht te geven aan afwisseling. Ben verslaafd aan binnen rommelen, maar dat moet ik dus niet te veel dagen achter elkaar doen.
Jennyxx schreef:Bedoelen jullie Dressuurnatuurlijk? Daar heb ik les van! Zij woont/woonde in Castricum en geeft/gaf les in Limmen. Ze zijn nu pas verhuist. Ze kost misschien wat meer dan een 'gewone' instructeur, maar het is het zeker waard. Rechtrichten is voor een paard met spat erg belangrijk denk ik. En ze doet het ook nog op een paardvriendelijke manier
Ik wil zowel Z sgw als Z dressuur gaan starten, en heb ook mijn zinnen gezet op Z springen

Is er niet ergens een paardenevenement waar we bv heen kunnen gaan? Of we kunnen bij een cross van Lielle kijken? Het allerleukste lijkt mij om met onze paarden ergens in een bos een staprit ofzo te organiseren
Maar ik weet niet of dat te organiseren is. Haf_Jessie, Pollewops, TigerBD en ik wonen redelijk bij elkaar in de buurt. Zamero ook? Of is het de Zeeuwse kust?
Weet niet waar de anderen ongeveer wonen?
Misschien is mijn pony nog te on-opgeleid. Maar als ik op de linkerhand, rechterstelling neem, dan gaat ze rechtsaf
Als ze erg over de buitenschouder loopt, probeer ik haar soms wel rechter in te stellen, maar contrastelling. Ik snap de meer waarde daar nog niet van? Kan jij dat uitleggen?
( dat moet nog even bezinken) maar wel nog een beloofde foto.