Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
gelukkig wordt ze niet slechter van dat beetje joggen wat ik nu met haar mag doen en ze loopt graag, maar toch.. ik baal er zo van. Als ik alles weer geregeld krijg moet ze volgende week weer terug komen, waarschijnlijk dan ook voor beslag er onder.
, die is altijd opgewekt en denk echt nog dat ze niet heel lekker in haar vel zit.. Morgen zal blijken of ze last heeft van haar atlas o.i.d. Mail naar Steffi v.d. Laarse en Eric Laarakkers gaat morgen de deur uit, als blijkt dat m´n fysio niks kan vinden.
Wel heerlijk een aquatrainer en overdekte paddocks er bij! Is dat in Noord holland ook? (geen idee waar het ligt).
Toen we er waren was Sander er al gelijk dus dat was erg fijn. Draven op het harde rechtuit nog steeds goed gewoon, toen aan de longe op het harde linksom en daar vond ik haar wat kort/gevoelig lopen. Rechtsom ook, maar niet meer onregelmatig!! Sander zei er niet zo veel aan te zien, behalve dat ze gevoelig was
Grote verbetering want de vorige keer zat er nog een duidelijke onregelmatigheid in! Daarna naar de binnenbak, gewoon zuiver zoals anders en lekker ruim. Ik moest haar laten galoperen maar dat wilde/lukte bijna niet, ze heeft al heel lang niet meer gegalopeerd natuurlijk en had daar voorheen ook al moeite mee (balans.. plus dat ze shows heeft gelopen en daar niet mocht galopperen). Ze gooide er wel even een echt showdrafje uit, was wel ff genieten (ook voor de mensen aan de kant, haha
). Uiteindelijk toch in galop, hard en ongecoordineerd maar dat komt nog wel, dat had ze ook toen ik haar net had. Daarna weer op het harde rechtsom en ze was nog steeds goed.
).
Ik durf nog niet heel hard te juichen omdat we eerst nog maar moeten zien dat het opbouwen goed gaat en dat ze zuiver blijft, maar goed nieuws is het zeker
Paard was ook weer super braaf, beslaan was even spannend want dat was de eerste keer, maar ze deed het heel goed.
Wat een goed nieuws! En blijkbaar helpen de ijzertjes haar, fijn dat ze er zo mee weg liep..
.. Maar maandag heb ik haar even aan de longe gehad en ze liep fijn! Geen gekke passen en staart in een boogje en ze liep vlot door. Gekke sprongen en galop blijft onvermijdelijk bij haar, maar het bleef te controleren. Echt joggen is het niet, maar ook geen keiharde uitgestrekte draf. Ben blij dat ik nog goede bodems tot mijn beschikking heb, anders kan ik niks met haar beginnen.. Na longeren heb ik haar schouders en rug ingesmeerd met MultiMilk van De Groene Os, lekker tegen de spierpijn
. Pfff, maar ze heeft echt 0,0 conditie overgehouden.. Hijg hijg puf puf..

Kelly_Taco schreef:Fijn nieuws allemaal zeg!
Even geen tijd om op iedereen persoonlijk te reageren maar ik lees het allemaal
Wordt tijd dat we maar eens gezamenlijk een taart op Bodegraven gaan overhandigen hahaha
.. En niet willen luisteren, bij 'easy' gelijk naar binnen komen en als ik haar naar buiten dreef als een gek gaan draven.. grrrrr...
Hoewel ik ook eerst nog even wil zien hoe het opbouwen gaat voordat ik echt durf te juichen
Ik vind het nog een beetje eng allemaal, denk steeds iets te zien aan haar lopen, moet het vertrouwen nog een beetje terug krijgen. Ik hoor haar tijdens het draven ook soms het ijzer aantikken, daar was ik al bang voor, maar weet niet of het kwaad kan. Ik doe wel springschoenen om, maar toch..
Heb haar wel de helft van haar paddockje gedaan, ze was nogal fris en echt rennen lijkt me niet goed, de bodem blijft toch hard.
). Ik was het eigenlijk vergeten maar hij had hem dus nog op de post gedaan, leuk
Ik weet niet wanneer Sander weer een echo maakt bij Wolin, maar ik denk dat ik dan ook vraag om een printje, wil ook wel het voor -en het nabeeld. Ik vind het ook eng allemaal, je wil zo graag dat het goed blijft gaan.. En dan nu de sneeuw.. Ik wil ook niet dat iemand anders met Wolin loopt nu.
. Dik inpakken, blijven tempen en een vitaminekuurtje geven was het advies. Nu staat ze onder een 250 grams staldeken en dan de Weatherbeeta van 320 gram (was ooit 360 grams)..
.. En daar is ze comfortabel bij. Wo is best kouwelijk, heeft ook bijna geen haar.. alleen buikdons
.
. Ik doe haar wel rondom in de 3 in 1 beschermers en springschoenen om. Ik zag haar vandaag door de paddock heen draven en dan hou ik het wel in de gaten, maar zag geen gekke passen. Mja.. en anders hou ik het toch niet tegen. Kan moeilijk met haar over het erf wandelen, overal sneeuw... en in de binnenbak met al die rijdende mensen gaat ook lastig met mijn flierefluiter.. Later stond ze heerlijk te soezen in het zonnetje met haar vriendje, op een rustbeentje.. Ik heb haar tot nu toe elke dag gewoon in de paddock gehad.