Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

am_vanes

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:58

Wat een fijn nieuws! Heerlijk hoor, heel veel plezier samen !

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:00

Goed nieuws mijnzoef!! Succes met verder opbouwen!

WL wat vervelend dat hoofdschudden.. werk je wel eens bitloos met haar? Hopelijk kan Dewi of Steffi er wat mee.

Yade loopt nog steeds niet goed, op de harde volte |( gelukkig wordt ze niet slechter van dat beetje joggen wat ik nu met haar mag doen en ze loopt graag, maar toch.. ik baal er zo van. Als ik alles weer geregeld krijg moet ze volgende week weer terug komen, waarschijnlijk dan ook voor beslag er onder.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:09

AV, we hebben nu extra duimen over voor Flo!
Verstandig om Flo weg te brengen om op te bouwen.
Het is een pittig klusje en je moet er echt vertrouwen in hebben.

mijnzoef, ik heb, met name in het begin, ook wat meer gedaan dan aangegeven.
Anders was hij zo ontiegelijk druk! Wakkerde het eigenlijk alleen maar meer aan.
Fijn dat het nu goed ging bij de smid!
En natuurlijk super nieuws op de kliniek!!!!!
Hopelijk kan je snel van de muisjes af.

WL, wat ontzettend balen dat Wolin met haar hoofd schud.
Zou het iets met spierpijn te maken kunnen hebben?
Steffi heeft Adorno in onze beginperiode ook erg goed geholpen.

AL, gelukkig dat ze zich alleen verstapt had!
Ik herken het helemaal.. als ik Adorno een rare beweging zie maken krijg ik zelf spontaan een wegtrekker.
En wat gaat het super goed op wedstrijden!!

Ireen Neeeee, wat ontzettend balen!! Hopelijk ligt het aan het beslag..
Wanneer moet je terug?

-------------------------

Nou ik ben Adorno rustig weer gaan opstarten na 10 dagen stappen voor zijn achterbeen.
Hij was nu toch wel heel erg fris geworden.
Door de onregelmatig heid (opbouwen, toch weer stappen, opbouwen, weer stappen) en het koudere weer.
Dus heb besloten om hem eerst aan een lang touw te laten joggen.
Zolang ik in een straal van 3mtr blijf dan blijft hij altijd wel redelijk rustig..
Kon eigenlijk meteen zien dat het rechterachterbeen nu wel spoort met het voorbeen.
Toch even flinke bokkesprongen maandag aan de longe.. maar hij moet het ook echt even kwijt.
Daarna is het over en jogt hij met zijn neus over de grond.

Gister weer voor het eerst erop gedraafd en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was.
Hij wilde al vele malen makkelijker inbuigen naar links.

Nu rustig zo door opbouwen en 3 februari terug.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:03

Sorry, ik heb het hele topic niet gevolgd, maar ik lees af en toe wel eens mee.
Kwam toevallig deze animatie tegen. Knap gedaan.
Maakt de opbouw van de hele ondervoet wat duidelijker.

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:42

Fijn filmpje BigBen, bedankt voor het delen! Maakt idd de boel weer veel duidelijker.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:16

mooi filmpje, bedankt!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:33

Wauw, wat een mooi filmpje! Bedankt BigBen!! :)

Morgen komt de fysio c.q. chiropractor voor Wolin langs.. Kijken of zij wat kan betekenen voor mijn rooie dame..
Vandeweek was ze ook extreem hectisch, en zag in de paddock dat ze ook aardig spiertrillingen had, ze was best aan het rennen en aan het vliegen. Heb haar vrijwel direct op de magnesium gezet, paar pure tabletten van mijzelf als magnesiumboost en dat tezamen met de Equilin. Wat een verschil! Ze is nu veel relaxter!
Wel vind ik haar nog een stuk sacherijn, ze is narrig en dat is echt niks voor Wolin :(:) , die is altijd opgewekt en denk echt nog dat ze niet heel lekker in haar vel zit.. Morgen zal blijken of ze last heeft van haar atlas o.i.d. Mail naar Steffi v.d. Laarse en Eric Laarakkers gaat morgen de deur uit, als blijkt dat m´n fysio niks kan vinden.
Verder ziet ze er echt tiptop uit, glimt ze me tegemoet!

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:20

he allemaal,

dank je wel voor de leuke reacties, ik hoop dat jullie paardjes ook allemaal weer gaan zoals het hoort want er is toch niets zo leuk om zonder gedoe te kunnen paardrijden.

@Bigben mooi filmpje zeg thanks voor het delen!
@kellytaco: dat wil wat he die bokkensprongen aan de lijn. Beau kan er ook wat van, nu ze wat meer doet wordt het wat minder heftig maar als ze gaat dan gaat ze ook goed. ben dan altijd weer blij dat ik er niet op zat ;)
@Ireen: balen hoor dat het nog niet wil zoals het moet. Succes ermee en ik zal hard voor je duimen dat het volgende week beter nieuws is. Beau heeft ook beslag gekregen ivm haar blessure na de eerste controlle en er eigenlijk nog niets was verbeterd is ze op ijzers gegaan. Daarvoor liep ze nog lekker op blote voeten.Ik was er een beetje huiverig voor maar ze heeft vanaf dag 1 prima gelopen en er echt geen last van gehad terwijl ze toch speciaal beslag heeft. De hoefsmid heeft een speciaal ijzer voor haar gemaakt met aan een kant een extra brede tak hij heeft er een half ijzer aan vast gelast (extra zwaar dus), voor het ontlasten van het "bandje". Hoop dat Yade ook beter wordt als er ijzers onder komen, succes ermee!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:54

Nou de fysio is geweest! Wolin heeft waarschijnlijk enorme spierpijn door haar veranderde bew.mechanisme.. Beiderzijds waren de spieren achter de schouders extreem pijnlijk bij het voelen en masseren. En haar atlas zat links wat vast, die is ook weer los gemaakt.. En voor de rest voelde ze eigenlijk wel heel erg goed in haar lijf, aldus de fysio! Niet zo gek dat ze kwaad wordt als ze de longeersingel omkrijgt... Het ijzertje zorgt ervoor dat ze haar been anders beweegt en minder uitgooit en daar reageert haar lijf weer behoorlijk op. Nu dus toch gewoon licht aan het werk zetten, is beter voor haar lijf.. Ik weet nu dat ze verder qua lijf oke is zoals het er nu uitziet..
Heb haar daarna nog gemasseerd met Rugspray van De Groene Os.. Morgen weer een klein beetje aan de slag met haar! We gaan het zien!

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:52

@ WL gelukkig dat haar lijf dit duidelijk aangeeft nu kun je het op een goede manier oplossen c.q. verzachten. Hoop dat ze snel weer beter in haar vel komt te zitten, succes!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:25

Mooi en duidelijk filmpje! Wat zit er veel in zo´n been om stuk te gaan he := ;)

Super dat Adorno weer een stuk verbeterd is! Ze hadden hem nu in zijn achterbeen in zijn kogel behandeld toch? Gewoon met een corticosteroide of IRAP oid?

WL fijn dat er een duidelijke oorzaak was te vinden.. klinkt ook wel logisch. Yade zat ook erg vast op die plek overigens, bij de schouders, maar puur door de blessure.

Ik moet de 31e terug (dinsdag), hoop dat het niet gaat sneeuwen of glad wordt. Ik denk dat ze wel weer gescand gaat worden nu, dat wil ik wel in ieder geval. Ik snap gewoon niet waardoor die overbelaste kogel niet vanzelf over gaat als de blessure weg is, ben dus bang dat de blessure helemaal nog niet goed is genezen.. het klopt gewoon niet. Vanmiddag maar even heel hard aan de slag om haar paddockje zo strak mogelijk te krijgen voordat het gaat vriezen, zou haar liever nog helemaal op stal houden maar vrees dat mijn stalgenootjes ze gewoon buiten willen, en dan heb ik geen keus.. ze kan niet alleen binnen blijven.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:50

WL Wat fijn dat ze verder wel goed in haar vel zat volgens de fysio! En dat er een duidelijke oorzaak was, ik hoop dat ze snel weer helemaal goed in haar velletje zit!

Ireen He bah, wat vervelend dat ze nog steeds niet helemaal goed loopt! Kan me heel goed voorstellen dat je haar liever niet buiten hebt op de bevroren grond maar alleen op stal houden is dan ook niet goed als ze heel druk wordt. Ik ga voor je duimen dat het niet gaat sneeuwen en je goed nieuws te horen krijgt de 31e.

Met Zhuf gaat het weer super! Haar kogeltje is weer helemaal in orde en ik ben haar al weer aan het trainen. Morgen gaat ze verhuizen naar mijn werk dus dan komt ze op een super luxe stal te staan. Daar hebben we twee hele grote binnenbanen, een trainingsmolen, overdekte paddocks met achterbergbodem ( dus ze kan lekker iedere dag los ongeacht het weer, en we hebben zelfs aan aquatrainer dus daar kan ze ook lekker in! :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 04:39

Wauw AL, dat klinkt goed! Wat heerlijk van die overdekte paddocks en die Aquatrainer! Een soort 'Zenyatta-treatment' voor Zhuf! (Hoe heet die stal?) Voorheen hadden wij ook overdekte paddocks, een grote en een kleine, was echt superdeluxe.. Helaas is het nu een doodnormale loods geworden.. ;)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:09

Ik mag ook mee dansen *\o/* ;) nu onderweg naar huis, zal vanavond verslagje uitbrengen :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:54

WL, Het is dressuurstal - accres in Starnmeer. www.dressuurstal-accres.com De website is alleen nog niet vernieuwd, inmiddels zijn ze dus naar een nieuwe accommodatie verhuist.

Ireen, Super!! Ik ben heel benieuwd naar je verslag!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:39

Chique hoor :D Wel heerlijk een aquatrainer en overdekte paddocks er bij! Is dat in Noord holland ook? (geen idee waar het ligt).

Nouja ik had dus toch goed nieuws, helemaal niet verwacht.. ik maakte me echt veel zorgen omdat ik haar 2 weken geleden, dat was 4 weken na inspuiten, nog niet goed vond en ik vond haar weer kort stappen bij draaien etc. zoals ze ook deed toen ze in juli zo'n terugval had.
Ik heb haar de afgelopen weken wel naast het stappen wat laten joggen, gewoon wat ze aan gaf, ze wilde wel graag draven weer de laatste tijd. Dat had Sander ook geadviseerd. En daarnaast 2 weken geleden met glucosamine gestart, omdat het nu min of meer een gewrichtsprobleem was.
Mega zenuwachtig natuurlijk voor vandaag := Toen we er waren was Sander er al gelijk dus dat was erg fijn. Draven op het harde rechtuit nog steeds goed gewoon, toen aan de longe op het harde linksom en daar vond ik haar wat kort/gevoelig lopen. Rechtsom ook, maar niet meer onregelmatig!! Sander zei er niet zo veel aan te zien, behalve dat ze gevoelig was :) Grote verbetering want de vorige keer zat er nog een duidelijke onregelmatigheid in! Daarna naar de binnenbak, gewoon zuiver zoals anders en lekker ruim. Ik moest haar laten galoperen maar dat wilde/lukte bijna niet, ze heeft al heel lang niet meer gegalopeerd natuurlijk en had daar voorheen ook al moeite mee (balans.. plus dat ze shows heeft gelopen en daar niet mocht galopperen). Ze gooide er wel even een echt showdrafje uit, was wel ff genieten (ook voor de mensen aan de kant, haha :D ). Uiteindelijk toch in galop, hard en ongecoordineerd maar dat komt nog wel, dat had ze ook toen ik haar net had. Daarna weer op het harde rechtsom en ze was nog steeds goed.
Sander heeft even met de tang gevoeld en vond haar gevoelig, hoefjes zijn ook kort doordat ik nu steeds op het harde draaf met haar. Dus ze heeft mooie ijzertjes onder gekregen.. Gewoon normaal beslag met een mooie opzet en ruime takken (en een sneeuwzooltje voor het geval dat ;) ).
Daarna stapte ze direct ruimer vond ik en was ook dat korte bij draaien op het harde weg. Nog op het harde laten draven en ze liep met de ijzers weer een stuk beter! Klinisch is ze eigenlijk gewoon in orde nu, Sander zag geen reden om nog langer rust te geven dus ik moet haar lekker op gaan bouwen. Nog wel voor de zekerheid een scan gedaan (als soort afsluiting, ik wilde zelf ook graag weten hoe we er nu voor staan). Het laterale bandje was helemaal gaaf, niks meer aan te zien. Mediaal nog een klein vlekje, maar dat was mooi grijs littekenweefsel geworden en zal ook niet meer weg gaan. Dit was voldoende herstel om weer volledig belast te mogen worden, ik mag in de toekomst na goed opbouwen gewoon alles weer met haar doen. Hij liet me het verschil zien met het begin en dan is het wel een enorm verschil, het was best een grote rommelige vlek! Op de aanhechting van de tussenpees was helemaal niks meer te zien, ook geen littekenweefsel dus dat is super, rond de kogel waar ze als laatste last van heeft gehad kon hij ook niks zien op de echo. Dus hij feliciteerde me en wilde me niet meer terug zien :+ Ik durf nog niet heel hard te juichen omdat we eerst nog maar moeten zien dat het opbouwen goed gaat en dat ze zuiver blijft, maar goed nieuws is het zeker :)
Morgen Katja mijn eigen dierenarts nog even op de hoogte brengen, zij heeft het inspuiten en 2 tussencontroles gedaan. Plus nog even een afspraak maken om nog een keer te laten masseren bij de masseur.
Ik hoop dat ze de ijzers laat zitten, ze tikt zich nogal makkelijk aan namelijk }:0

Ik ben dus erg blij *\o/* Paard was ook weer super braaf, beslaan was even spannend want dat was de eerste keer, maar ze deed het heel goed.

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:33

@Ireen, super nieuws, gefeliciteerd op naar lekker en onbezorgd paardrijden! Veel succes

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:27

Ireeeen wat heeeeeerlijk voor je!! Dat is een dansje waard!!!!!!!!!!! Joehoeeeee!! :D Wat een goed nieuws! En blijkbaar helpen de ijzertjes haar, fijn dat ze er zo mee weg liep.. :j

Ik heb in de nachtdienst gezeten en vrijwel niks met Wo gedaan.. :\ .. Maar maandag heb ik haar even aan de longe gehad en ze liep fijn! Geen gekke passen en staart in een boogje en ze liep vlot door. Gekke sprongen en galop blijft onvermijdelijk bij haar, maar het bleef te controleren. Echt joggen is het niet, maar ook geen keiharde uitgestrekte draf. Ben blij dat ik nog goede bodems tot mijn beschikking heb, anders kan ik niks met haar beginnen.. Na longeren heb ik haar schouders en rug ingesmeerd met MultiMilk van De Groene Os, lekker tegen de spierpijn :) . Pfff, maar ze heeft echt 0,0 conditie overgehouden.. Hijg hijg puf puf.. :o
Straks weer even aan de longe. Durf nooit hard te juichen.. Heb m'n fysio nog niet laten weten hoe ze loopt, zo eerst maar weer even kijken.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:32

Fijn nieuws allemaal zeg!

Even geen tijd om op iedereen persoonlijk te reageren maar ik lees het allemaal :D

Wordt tijd dat we maar eens gezamenlijk een taart op Bodegraven gaan overhandigen hahaha

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:21

Kelly_Taco schreef:
Fijn nieuws allemaal zeg!

Even geen tijd om op iedereen persoonlijk te reageren maar ik lees het allemaal :D

Wordt tijd dat we maar eens gezamenlijk een taart op Bodegraven gaan overhandigen hahaha

Hihi lijkt me een leuk plan, maar dat doe ik pas als Wolin echt helemaal genezen verklaard is.. Anders wordt het de goden verzoeken.. :o

Wolin vandaag weer aan de longe gehad.. wacko jacko 8)7 .. En niet willen luisteren, bij 'easy' gelijk naar binnen komen en als ik haar naar buiten dreef als een gek gaan draven.. grrrrr... -:(-
Vind het zo eng.. ben bang voor mispassen en als ze dan zo debiel doet... T.n.t. niet veel geks gezien. Maarja.. Het blijft altijd afwachten met haar.. Morgen maar weer wat lange teugelen met mevrouw, kan ze wat rustiger en beheersder draven.. Even kijken hoe ze is met de longeersingel om. Heb wel een Christ-bontje aangeschaft voor er omheen..

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:01

Laten jullie je paardjes in de sneeuw? Ik heb Beau haar paddock(je) 3 bij 4 meter sneeuwvrij gemaakt en met zout gestrooid en dan toch maar naar buiten. Kan nu niet met de trailer weg en verder valt er ook niets te doen. Erg mooi die sneeuw maar met een revaliderend paard alles behalve handig!

Emy2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:04

Wauw, wat een goed nieuws allemaal! Ook ik heb laatst tegen Bart in Bodegraven gezegd dat we het goed hebben gedaan samen. Dus als het taartmoment voor iedereen is aangebroken, doe ik mee! Kunnen we elkaar ook eens in het echt zien! Mijn merrie is in 8 maanden hersteld van haar voet en been blessures. Half mei is de behandeling gestart en half januari was Bart niet ontevreden over hoe ze liep na de laatste inspuiting in haar knie.
Het enige is dat mijn merrie nu een andere, bijkomende of veroorzakende blessure in haar hals heeft. Zolang ik haar ken is ze al vreselijk stijf in haar hals en wil ze niet goed buigen. Ze doet het wel, maar met tegenzin. Dewi doet ook mijn merrie en heeft me geadviseerd een echo te laten maken. ZO!! Ze heeft meerdere ontstekingen in haar hals. Voornamelijk bij de overgang tussen de 6e en 7e halswervel rechts... Ze buigt moeilijk naar rechts en haar rechter knie was de oorzaak van alle ellende in haar voeten... Maar ook hoger in haar hals. Bart heeft haar behandeld. Haar hals ziet er niet uit. Bij een aantal wervels is ze kaal geschoren... Momenteel staat ze onder 2 halsdekens...
Volgens Bart moeten de ontstekingsremmers hun werk doen. Hij wil haar slechts 1 keer behandelen, omdat de hals een gevoelig gebied is.
Dewi moet haar nu verder losmaken. Na haar behandelingen kunnen we verder bekijken welk niveau ze zal kunnen halen. Het is de bedoeling dat ik nu veel voltes met haar ga rijden om haar steeds meer te laten buigen. Voltes?! zei ik tegen Bart en haar benen dan?! Die kunnen dat aan, zei hij! *\o/*
Helaas vindt ze het buigen geen succes. Ze gaat met haar kont alle kanten uit, om zo die hals maar niet te hoeven buigen. Ze is wel weer voorwaarts. Dus de pijn is afgenomen. Ze had een moment dat ik haar met geen mogelijkheid in een normale draf kreeg. Geduld is een schone zaak en ik ga stug verder!

Hoe doen jullie het met de sneeuw en gladheid? ik durf mijn merrie niet in een bevroren en hobbelige paddock te zetten vanwege jullie ervaringen. Ik laat haar liever binnen staan en revalideer haar alleen met het zadel erop. Tot nu toe is ze eigenlijk altijd rustig als er iemand op haar rug zit.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:27

Haha leuk idee die taart :) Hoewel ik ook eerst nog even wil zien hoe het opbouwen gaat voordat ik echt durf te juichen :) Ik vind het nog een beetje eng allemaal, denk steeds iets te zien aan haar lopen, moet het vertrouwen nog een beetje terug krijgen. Ik hoor haar tijdens het draven ook soms het ijzer aantikken, daar was ik al bang voor, maar weet niet of het kwaad kan. Ik doe wel springschoenen om, maar toch..

Emy ik heb vorige week zaterdag voordat het ging vriezen staan zwoegen om haar paddock te slepen met de hand met een stel planken en bakstenen en harken zodat ie mooi vlak opvroor (spierpijn!). Vanochtend met een stalgenootje dat net zo gek is met de sneeuwschuivers in de weer geweest en daarna weer harken, hij is nu niet glad of ongelijk meer dus ze staat lekker buiten :) Heb haar wel de helft van haar paddockje gedaan, ze was nogal fris en echt rennen lijkt me niet goed, de bodem blijft toch hard.
Afbeelding

Super dat het met de benen zo goed gaat Emy! Vervelend van haar hals.. ik doe met Yade gymnastiserende oefeningen aan de hand met kaptoom (academische rijkunst), geen zijgangen maar alleen stelling, was op advies van haar fysio/osteo en gelukkig kende ze de oefeningen al omdat ik dit ook heb gedaan als voorbereiding op het inrijden. Moet zeggen dat ze daar lekker soepel van blijft ondanks dat ik er nu dus nog niet op zit.

Hoe ging het WL? Is het hoofdschudden wel al minder?

Ik had donderdag nog een grote envelop in de bus van Bodegraven met een printje van de echo's van Yade haar blessure (begin en van afgelopen dinsdag). Sander had het gezegd dinsdag dat hij een printje zou maken (om boven m'n bed te hangen ;) ). Ik was het eigenlijk vergeten maar hij had hem dus nog op de post gedaan, leuk :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:24

Oh wat super dat Sander dat gedaan heeft, Ireen! :) Ik weet niet wanneer Sander weer een echo maakt bij Wolin, maar ik denk dat ik dan ook vraag om een printje, wil ook wel het voor -en het nabeeld. Ik vind het ook eng allemaal, je wil zo graag dat het goed blijft gaan.. En dan nu de sneeuw.. Ik wil ook niet dat iemand anders met Wolin loopt nu.

Wolin heeft nu een virus te pakken ben ik bang, die stond donderdag helemaal te shaken onder haar dikke Weatherbeeta dekbed, 's avonds 38,9. Had haar vandeweek ergens horen hoesten, er zijn ook veel nieuwe paarden in haar gangpad geweest de afgelopen weken.. Had vrijdag even de dierenarts gebeld om te overleggen, want ze stond helemaal te shaken en ondertussen was ze vrolijk zat en at ze, zoals altijd, als een bootwerker :+ . Dik inpakken, blijven tempen en een vitaminekuurtje geven was het advies. Nu staat ze onder een 250 grams staldeken en dan de Weatherbeeta van 320 gram (was ooit 360 grams).. :o .. En daar is ze comfortabel bij. Wo is best kouwelijk, heeft ook bijna geen haar.. alleen buikdons :D .

Ja, heb Wolin in de paddock gezet, ben er altijd heel zenuwachtig voor, ik controleer de paddock voor ik Wolin er in zet, als de bovenlaag maar zacht en los is, is het goed. Voor klompen in de voorvoeten ben ik niet zo bang, nu Wo die hoofpads nog heeft :) . Ik doe haar wel rondom in de 3 in 1 beschermers en springschoenen om. Ik zag haar vandaag door de paddock heen draven en dan hou ik het wel in de gaten, maar zag geen gekke passen. Mja.. en anders hou ik het toch niet tegen. Kan moeilijk met haar over het erf wandelen, overal sneeuw... en in de binnenbak met al die rijdende mensen gaat ook lastig met mijn flierefluiter.. Later stond ze heerlijk te soezen in het zonnetje met haar vriendje, op een rustbeentje.. Ik heb haar tot nu toe elke dag gewoon in de paddock gehad.

Ik heb haar nu twee keer gelongeerd met hoofdstel in en kan nog niet echt wat er over zeggen.. Ze schud niet meer heftig, maar is dat omdat ze geen longeersingel om heeft offf...? De spieren achter haar schouders waren met masseren door Dewi echt flink pijnlijk en deze spieren heb ik nu paar keer gemasseerd met de Multi Milk van de Groene Os. Ik wil haar ook nog niet teveel op de cirkel hebben voor haar benen. Morgen ben ik vrij en ga ik met haar lange teugelen, kan ik weer even kijken hoe het voor haar is.. Dewi waarschuwde me wel voor enige weerstand, maar dat dat even zo gelaten moet worden. Heb een Christ-bontje voor om de longeersingel gekocht, zodat de druk er wat minder wordt achter de schouderbladen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:29

Ireen, Wat super!!!! Ben zoooo blij voor je! Eindelijk het nieuws waar je zo lang op gehoopt hebt!!

Mijnzoef, Ik laat mijn paarden nooit in de sneeuw. Gelukkig beschik ik nu over een binnenbak en overdekte paddocks maar voorheen hield ik ze dan maar gewoon op stal. En dan schepte ik een pad zodat ik iig aan de hand kon stappen, maar ideaal was het zeker niet. Helemaal niet met een revaliderend paard. We gaan gewoon hopen dat de sneeuw snel weer weg is!

Emy, Wat vervelend zeg dat ze nu nog een blessure in haar hals heeft. Dat is wel even een domper. Ik ga heel hard voor je duimen dat het allemaal mee valt en dat ze zo goed mogelijk gaat herstellen.

WL, Wat vervelend dat ze een virus te pakken heeft. Lekker uit laten zieken dan komt ze er vast weer bovenop. Multi Milk heb ik ook altijd gebruikt voor Zhuf haar rug ( en gebruik het nu nog steeds soms ) en ik weet niet of het geholpen heeft maar Zhuf vond het wel altijd heel lekker als ik het op haar rug smeerde.

Met Zhuf gaat het dus nog steeds heel goed! Hier heb ik een filmpje van Zhuf van vandaag: http://www.youtube.com/watch?v=Fn_8GXu3ick
Zo zie je maar, dat zelfs als ze er zooo slecht aan toe zijn zoals Zhuf was, is er altijd nog een kans dat alles uiteindelijk goed komt! * Klopt wel heeeel hard af...