[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ka_tje

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:45

Ja hoor dat krijgt ze nu een dikke maand. Het is van cortaflex. Daar kreeg ze 15 ml per dag van. Ik zag na 3 dagen al verschil. Heb sinds maandag de dosis verhoogt naar 30 ml per dag om na te gaan of ik nog meer verschil kan krijgen. Ze blijft wel manken maar het is wel verminderd. Ze stapt nu ook veel vlotter en komt smorgens de stal beter uit.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:10

veel succes katje.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:44

Veel succes Ka_tje!

Ik heb nu van Naf de bestelling binnen, nu loopt ze eigenlijk prima dus ik denk dat ik nog even wacht met geven tot het wat kouder wordt... Al is het nu al slecht weer eigenlijk :=

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:05

ik ben tot zover heel goed te spreken over het suplement van naf. ik heb de 5 star poeder variant.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:37

Norton: heb je daar ook geen 'liquid' vorm van? En is dat ok met hyaluronzuur in?

Ik heb het gevoel dat de 30ml werkt, want ze loopt zelfs zonder ijzer nu vrij goed voor haar doen. Maar met die 30ml ruïneert ze me wel :s (omdat ik dan dus maar 1 maand met mijn bus supplement doe) daarom dat ik dat van NAF mss wel eens wil proberen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:38

equimins ( ik heb echt geen aandelen ) is volgens mij toch nog goedkoper als die van NAF ?

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:53

Ka_tje schreef:
Norton: heb je daar ook geen 'liquid' vorm van? En is dat ok met hyaluronzuur in?

Ik heb het gevoel dat de 30ml werkt, want ze loopt zelfs zonder ijzer nu vrij goed voor haar doen. Maar met die 30ml ruïneert ze me wel :s (omdat ik dan dus maar 1 maand met mijn bus supplement doe) daarom dat ik dat van NAF mss wel eens wil proberen.

ik heb gebeld naar medhorses wat het verschil met liquid is ten opzichte van 5 star.
wisten ze niet maar het zit erin. het verschil is zover ik kon achterhalen liquid word geimporteerd alles staat in het engels maar het zit er wel in hyaluronzuur. maar de verpakking is van liquid exact hetzeldfde als de nl versie van 5 star. ik heb ook de liquid variant. hou het goed in de gaten wanneer het in de aanbieding is overal. volgens mij was er bij medhorses nog een goedkoper variant met ook hyaluronzuur erin.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:54

zit daar ook hyaluronzuur in maris? ik heb naf in de aanbieding gekocht.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:44

Ja in equimins zit ook HA.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:06

iemand nog belangstelling voor 1,5 kg glucosamine en 1,5 kg msm ? Beide zijn bijna 100 % zuiver, dus zonder balaststoffen etc.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 10:26

Hoiii

Ik ben nieuw in dit topic ik heb sinds kort een lease paard met actrose.
Hij is dit jaar uit de sport gehaald en hij mag nu met pensioen.
En ik hoop dat we daar samen nog wat jaartjes van kunnen genieten.
Het paard is 20 jaar.
Hij had medicijnen maar die waren duur over de 100 euro per maand.
Ik kan dat niet betalen.

Hij loopt nu goed het is een lekkere temperatuur buiten ondanks de regen.

Maar we gaan richting de herfst en de winter en ik zoek tips wat ik het paard kan geven zodat hij zich wel lekker kan blijven bewegen.
Ik weet echt niks over wat er op de markt is.

Als ik hem elke dag beweging geef en min. 15 min uitstap loopt hij niet stijf de volgende dag.
Laat ik hem 1 dag staan is hij stijf in het begin.
Het paard staat overdag in de wei en snachts op stal.
Krijgt verschillende keren op de dag en in de avond hooi en daarnaast biks en muesli.

Heeft iemand tips voor mij? Wat is aan te bevelen maar wel betaalbaar?

Hij is niet mager of zo ik moet er nu goed opletten dat hij nu niet te dik word hij zit op het randje omdat hij niet meer zo intensief gereden wordt.
En energie heeft hij zat.
Hij is nu elke dag in beweging. (rijden in de bak, buitenritjes, wandelen en af en toe longeren)

gr

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:26

hier weer eens even een update van mij:
ik ben nu sinds een dikke week aan de wandel met Mister, eerste week 2x 10 minuten per dag en nu 2x 15 minuten per dag.
de ontstekingsremmers zijn bijna op, alleen morgen nog.

ik begin nu eindelijk het idee te krijgen dat hij wat beter gaa lopen, misschien heeft hij gewoon erg moeite gehad met het wennen aan zijn nieuwe soort ijzers.
en ook denk ik dat de medicijnen nu wel echt werken.

aleen ben ik een beetje bang voor hoe hij loopt als de medicijnen op zijn en het op eigen kracht moet, maar dat moet ik maar even afwachten.

mijn da vertelde me juist dat er bij geen enkel supplement de werking echt is bewezen, en adviseerde om gewoon niks speciaals bij te geven.
maar volgens mij is dat dus wel heel erg da afhankelijk, omdat jullie bijna allemaal weglopen met verschillende supplementen.

voorlopig ben ik nog erg positief ingesteld, en wandel ik door regen en windstoten netjes het geadviseerde tijd.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:08

mister01 ik denk dat het inderdaad heel erg dap afhankelijk is hier in de buurt wordt het door elke dap geadviseerd. fijn dat dat je eindelijk verschil gaat merken vooral zo door gaan. anders eventueel extra medicijnen vragen bij je dap en het rustig aan afbouwen kan dat niet?

welkom linnie. het is echt persoons afhankelijk ik zelf heb een hele tijd hoba culture chondrowelia gegeven maar je hebt daarin 2 varianten. de ene zit meer suplementen toegevoegd als de ander. maar die vind ik goed te betalen naar de verhouding die je moet geven dacht 80 euro voor kg en dan moet je 5 ml geven.

vandaag voor het eerst grote rustig buiten rit gemaakt. spannnend hoe hij morgen loopt

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:28

@ Norton: ik ben de medicijnen aan het afbouwen, we zitten nu op de laatste eindjes :D , gelukkig maar, want we zijn het allebei behoorlijk beu.
hij eet zijn medicijnen niet door zijn voer, dus ik moet het elke dag met een spuit direct in zijn mond spuiten, en dat wordt op een gegeven moment toch vervelend.

dus vanavond de laatste keer geven, en dan eens kijken hoe het gaat.
het weer werkt er nu ook niet echt aan mee, hij staat 's nachts op stal en overdag op de wei, maar dat kan ik nu beter een zwembad noemen, nog even en ik ga hem zwembandjes aan doen voordat hij naar buiten mag. :=

en het is dus overal spek en spek glad, dat is het leuke van die zeeuwse klei, dus hij glibbert ook overal naar toe.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:59

haha hier in de toolse klei ook hoor net zwembad al staan de paardjes vandaag weer lekker op de wei.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:19

Bij ons is het ook een enorme kleigrond en die van mij zijn veranderd in zeepaardjes :).

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:00

dankjewel voor het welkom :)

Hoe kiep je paard vandaag norton84?

Ik ben er al uit
Het paard kreeg altijd:
Phytonics joint comp in combinatie met die magnesium citraat.
Ik ga met de holitische dierenarts verder overleggen wat hij nu nog nodig heeft want zijn situatie is nu heel anders

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:49

Hier ook Zeeuwse klei :p mijn merrie staat ook in Zeeland, en dat glibberd IND echt enorm. Altijd leuk als je je paard door die drek van de wei moet halen. dat ik nog nooit uitgegleden ben... :=

Hoe ging het Norton?

Die van mij doet het nog steeds erg goed op haar 30ml cortaflex. Morgen komt eindelijk de hoefsmid.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:00

euh heel erg slecht van mij, maar ben gisteren pas om kwart voor tien naar stal gegaan. heb hem dus niet meer laten lopen. had zo een verschrikkelijk druk dagje gisteren. of wilde gewoon teveel doen op 1 dag kan ook. straks maar eens kijken hoe hij loopt.

ik ben gelukkig ook nog nooit uitgegeden in de drek. maar eens moet de eertse keer zijn.
pytonics is goed te doen naar verhouding prijs en aantal ml dat je moet geven enige nadeel er zit geen hyaluronzuur in.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:43

Het paard is toen door gemeten en diegene zei dit past en werkt het beste bij hem.
Wat doet hyaluronzuur precies?

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:00

Ik heb gisteravond mijn paard weer laten behandelen door de fysio/chiropractor. Voorheen compenseerde hij zijn kreupele artrose been met het vastzetten van zijn rug.
Gister bleek alles heel erg mee te vallen en volgens de fysio was het veel beter als verleden jaar en zag ze geen punten waar de artrose de oorzaak van was. Dus goed nieuws! Dat betekend dat hij het goed doet en zijn benen volledig en goed belast en niet meer zijn rug vast zet :D
Dat is even een goede bevestiging dat we op de goede weg bezig zijn.

Zijn er meer mensen die dit regelmatig laten doen voor hun paard met artrose?
Ik heb besloten om in ieder geval jaarlijks zijn rug te laten nakijken.
Hij zat nu alleen wat vast in SI gewricht maar dit kan ik gaan trainen zodat het volgend jaar minder zou zijn.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:45

hyaluronzuur is oa ontstekingsremmend en pijnstillend.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:08

story ik heb dit jaar voor het eerst de ostheopaat naar norton laten kijken en het is me goed bevalen laat het zeker volgend jaar weer doen. of eerder zo nodig.

hyaluronzuur wat het allemaal doet zou je even op moeten zoeken maar dap spuit het in de gewrichten en je kan het ook in suplement vorm krijgen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:27

hyaluronzuur heb het opgezocht. Meningen verschillen vooral over het suplement zie ik.
In ieder geval bedankt voor de reacties : )
En van het weekend even dit topic doornemen daar ben ik nog niet helemaal aan toegekomen

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:42

Toen ik nog met mijn merrie reed zette ze zich ook helemaal vast in de rug. De osteopaat moest zeker 2 keer per jaar komen.
Wanneer ze bij het borstelen begint te trappen en bijten weet ik hoe laat het is ...