Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bandida schreef:Nee niet vet.. hydraterende bacteriedodende crème. Vet gaat de huid nog droger maken onder het vet.
Ook niet uit het oog verliezen dat er misschien wel een verband is met het gevoelig lopen zoals hierboven al iemand schreef. Kloven doen pijn, dus dat zou het op zich al wel kunnen zijn, maar als je schrijft dat ze last heeft van haar voorhoeven gaat er toch altijd wel een alarmbelletje rinkelen.
Het lijkt een kloof op de foto, maar als je paard ook andere problemen heeft is het misschien toch nog wat anders (ik zeg maar iets..lichtjes hoefbevangen geweest), en zijn de scheurtjes in de huid misschien maar een randfenomeen.
Nieke schreef:Even een postje, kunnen jullie vergelijken:
Nieke schreef:Mmmn , nee het is standaard om de zes, max acht weken.Haar hoeven groeien denk ik heel hard.
Ben net even een foto van de onderkant gaan nemen
Geeft dit een duidelijker beeld?
Nieke schreef:Nu is dit al enkele keren gebeurd en vraag me af wat de gevolgen zijn, zowel bij het corrigeren als eventueel niet... Is de kans niet groot om een mank paard te krijgen als je de stand gaat veranderen?
Nieke schreef:@scoxxx: Is de kans niet groot om een mank paard te krijgen als je de stand gaat veranderen?
Citaat:In beweging loopt/liep het betreffende paard ietwat toontredig, maar staat 100% recht in stand.
Suzan1 schreef:hier is ook zo'n paard.
Op stand staat ie mooi recht, maar in draf zwaait ie je -met 1 voorbeen- flink toe.
Nu is dit nog een jong paard, als het meer balans krijgt, zal dat beter worden.
zou dit te corrigeren zijn met bekappen of met ijzers?
Suzan1 schreef:Citaat:In beweging loopt/liep het betreffende paard ietwat toontredig, maar staat 100% recht in stand.
hier is ook zo'n paard.
Op stand staat ie mooi recht, maar in draf zwaait ie je -met 1 voorbeen- flink toe.
Nu is dit nog een jong paard, als het meer balans krijgt, zal dat beter worden.
zou dit te corrigeren zijn met bekappen of met ijzers?