Mijn pony, 18 jaar is van de zomer voor het eerst hoefbevangen geraakt.
Zeer waarschijnlijk door een weide wissel...
Normaal gezien staan ze op een land van grofweg 80 bij 80m wat redelijk kort afgegraasd is (zeker na de zomer), al zeker 4 jaar niet bemest is en ook niet gemaaid wordt.
Omdat ik in april een logee erbij kreeg en geen boxen over stonden ze, 2 ponies en 2 paarden, vanaf april dag en nacht buiten en in juni/juli was het gras echt op op.
Dus naar de buurboer en ze mochten wel op een stuk van hem, klein stukje afgezet (zo,n 50 x 70m) best wat gras staat erop en na een aantal weken, jawel, bingo.

Had eerst niet in de gaten dat het hb was

DA zei nog, het stappen valt mij mee, maar de foto's waren niet zo goed.
1 hoef 3 graden en de andere 7 graden uit het lood. Speciaal beslag, medicatie en wandelen als ze het wou.
2 weken geleden terug voor controle en ze liep super, hoeven opnieuw bekapt en toen viel de stroom uit, dus konden we geen foto's maken.
Vandaag nogmaals terug, ijzers eraf, foto's gemaakt en ijzers er weer onder.
Foto's waren goed, is al een hele verbetering en ik mag weer rijden. Gelukkig gaat het de goede kant op.

Ze staan nu in de bak met z'n drieën, en heb de ponies maar even van het paard gescheiden, aangezien het paard wel wat meer vet mag hebben en de ponies, moeder en dochter, beide op dieet staan.
Heel verhaal ondertussen...

Ik heb niet alles hier doorgelezen, vaak wel aangeklikt maar dan kwam je ergens op pagina 354 en midden in verhalen.
Iedereen hier sterkte en beterschap met jullie paarden.