Arabesk schreef:de zool vervéélt zich?hahaha tikfoutjes zijn soms zo grappig
Ja hebben zich echt verveelt de afgelopen dagen

Sorry het woordenboek van mijn telefoon is niet ongewoon in het leiden van een eigen leven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dennis schreef:nou die eerste keer was via domosedan pasta, niet gelukt.Hoof hygiene liquid van Mustad of hoof clear van turbo hoof solutions zijn super spul.
Verder, oefenen, oefenen, oefenen. Hij moet bekapt worden, maar ik zie nog niet zo'n grote paniek dat je hem helemaal plat zou moeten spuiten.
Mijn ervaring is wel dat een roesje in het bloed gespoten betrouwbaarder is dan een pasta die je zelf geef. Door een pasta breken ze makkelijker heen, en worden ze onberekenbaar van.
Marjo89 schreef:Rotstraal is niet heel gek, hij heeft flink samengeknepen hielen met veel te hoge hielen.
Zou flink gaan oefenen, onder narcose ben je er niet, je moet elke 6 weken minimaal bekappen om resultaat te willen boeken.
DubbelDun schreef:@bontejames: je paard kan toch niet de rest van zijn leven met een gebroken hoefbeen blijven lopen??
Marjo89 schreef:Ik val soort van om. Rotstraal ontstaat bij een niet goed werkend hoefmechasime. Dat is niet gek als er een ijzer onder zit.
Ik gebruik hoofclear of hoofgel voor rotstraal. Maar belangrijkste is een goed bekapte hoef.
Je zit nu gewoonweg in een slechte cirkel.
fransje23 schreef:Gebruikt je hoefsmid goedkope siliconen of het duurdere spul van bijvoorbeeld Vettec?
DubbelDun schreef:Dan zit er nu iig goed spul onder.
Als rotstraal al van binnen uit te bestrijden zou zijn dan zou je DA dat ook moeten weten.