Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pretty schreef:Ik heb ze ook laten testen tegelijkertijd met de andere maar hier komt alleen uit dat de insuline iets verhoogd is dus dringend afvallen en dan komt het weer goed.
Ijzertjes zou kunnen,het is wel een minipaardje.
Hoefbevangen erbij is helemaal vreselijk,hopelijk ook snel beter met jouw paardje.
En ja,die zorgen,om helemaal gek van te worden.
Pijnstillers deden zo goed als niks,eigenlijk wiedes als je het dan bedenkt allemaal.
pretty schreef:Ik wou ook niks onder mijn merrie haar voetjes. Ze moeten gewoon goed uitharden. En dat duurt helaas lang. Al zat er maar een beetje nat zand in haar voetje,liep ze er slecht op. Na het uitkrabben een heel stuk beter. Ik liet ze wat rondstruinen in de gangen,ook beton,maar daarvan kon alles goed uitharden. En teer erop smeren!
lique68 schreef:mn merrie is nog steeds stokkreupel, als bij een hoefzweer eigenlijk iets minder dan bij een hoefzweer, maar komt echt in de buurt. had er nu 2x2 zakjes buut (merrie is 1.75) gegeven, maar dat helpt echt maar ietsje. had de dierenarts gebeld voor buut en het verhaal verteld, die zei toch zooltjes wat je deed eronder doen, maar.... ik weet het niet. Bij die zooltjes van 3x 0.5 dikte yogamat, zakt ze in, geeft tegendruk wat ze erg prettig vond dat ze bevangen was. Maar nu, zooltje drukt tegen de zool aan die erg pijnlijk is, kan haar zool deels met mn nagel indrukken nog. dus zou dan toch niet fijn zijn voor haar. heb ze er gisteren onder gedaan, maar had er geen goed gevoel bij, ze liep er ook niet beter mee helaas. dus twijfel twijfel... jeetje voel je je machteloos om je paard zo te zien! ze is en blijft vrolijk, altijd oren naar voren, eet goed ook, kijkt helder uit haar ogen. Hoefsmid die vorige week haar bekapt heeft zei dat hij wel een wat dikker geworden stukje van haar hoefzool had gehaald, zal hier mee te maken hebben, al liep ze die middag na het bekappen heel goed. iemand raad/ een idee?
lique68 schreef:Pandora, ik ga het lezen je link, ik ken het niet verder.
Ja is ook mijn idee op een ijzer, maar probleem is dat dat nu niet kan, ze kan niet op dr ene voet zolang staan dat de andere voorvoet ook beslagen kan helaas. Maar idd als het beter gaat ga ik het met de smid overleggen om haar op ijzers te zetten, heeft jouw paard ook een zooltje ertussen nog?
Dennis schreef:Roos gaat extreem wisselend.
Vanmorgen weer beroerd, schuivelen Enzo na het opstaan. Ze heeft vannacht wel weer buiten gelopen in de hoop dat ze minder stram zou zijn.
Gister avond was ze juist heel flot en blij, zo dat mijn man na een weekeindje weg er positief verrast over was.
Morgen red ik niet niet, maar denk er over om haar donderdag maar weer op te laden voor een rondje kliniek.
Pandora2 schreef:lique68 schreef:Pandora, ik ga het lezen je link, ik ken het niet verder.
Ja is ook mijn idee op een ijzer, maar probleem is dat dat nu niet kan, ze kan niet op dr ene voet zolang staan dat de andere voorvoet ook beslagen kan helaas. Maar idd als het beter gaat ga ik het met de smid overleggen om haar op ijzers te zetten, heeft jouw paard ook een zooltje ertussen nog?
De eerste paar keer dat ze beslagen werd, ging er idd een lederen zooltje tussen. Om te vermijden dat er door aarde in de hoef teveel druk op de zool kwam.
Is idd een probleem als ze niet lang genoeg op de ene voet kan staan. Ik heb het eerste jaar na de hb altijd een stuk rubber mat en een dikke wollen deken onder de steunvoet gelegd. Gaf echt wel een verschil en zo kon ze net lang genoeg staan om het ijzer eronder te zetten.
Ik las iets van Equioxx... heb dit ook gegeven in plaats van de buut. Buut deed bijna niets voor haar en bij Equioxx zag je een heel duidelijke verbetering.