MiniLoe schreef:wil je eens fotos maken als ze gewogen worden? heb ik nog nooit gezien, ben benieuwd
Dit is een linkje naar de hyves van de paardenweegschaal. Daar staan ook leuke foto's op.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MiniLoe schreef:wil je eens fotos maken als ze gewogen worden? heb ik nog nooit gezien, ben benieuwd
nombrado schreef:Dit is dus belangrijke informatie voor PAARDENEIGENAREN, die nog NIET te maken hebben gehad met HB
en het dus op deze wijze, via dit topic, zouden kunnen VOORKOMEN.
Jullie weten als geen ander, dan VOORKOMEN van HB nog altijd beter is dan GENEZEN.
Marcella schreef:En betreffende staleigenaren daar ben je vaak afhankelijk van als paardeneigenaar dus ook een hoop mensen zullen niet tegen een staleigenaar in willen gaan. En sommige staleigenaren nemen ook niks aan van een paardeneigenaar, want als het je niet beval moet je maar een andere stal zoeken. En dat is lastig in een gebied zoals hier in Zuid-Holland om iets betaalbaars en een goede plek voor je beestje.
nombrado schreef:dat realiseer ik me ook zeker.
Het is ook lastig als paardeneigenaar om daar tegen in te gaan.
Het is denk ik zeker ook belangrijk, voordat je ergens komt te staan, heel duidelijk afspraken te maken, wat of hoe je het wilt als eigenaar.
kan de staleigenaar daarmee leven, dan is het oké, zo niet, andere stal zoeken.gek genoeg zijn ze niet thuis, als je paard zwaar bevangen een spuitje moet krijgen, hoe kan dat nou??? wordt er nog gezegd.
Dyonne schreef:Ik weet niet of staleigenaren dan eigenwijs zijn, nombrado.
Veel mensen zijn zich niet bewust van de risico's. En misschien is dat niet altijd heel erg, gezien een leven met PLOS ook niet altijd makkelijk is.
Ook ik heb geregeld te horen gekregen dat het zielig is zoals mijn pony's erbij staan. Ik kies voor hun gezondheid, maar kan me best voorstellen dat mensen zonder PLOS het veel te extreem vinden.
En dat is het gelukkig voor de meesten paarden en pony's ook. Het merendeel kan prima lekker de hele dag op de wei.
nombrado schreef:Jannepauli schreef:Je trekt weer verkeerde conclusies Nombrado. Als ik iets zie wat mij niet zou bevallen, dan zou ik er zeker wel wat van zeggen. Maar ik zou het niet in dit topic plaatsen omdat niemand er iets aan heeft om te oordelen op halve informatie. Laat staan dat je er iets van leert.
nee, ik noem geen naam, ik vraag alleen wat het risico NU is in de situatie wat ik omschreef.
Daar had ik, gezien jullie ervaringen met bevangenheid , wel nuttige informatie over verwacht.
Niet een tegenaanval.![]()
Jannepauli schreef:Naam? Daar gaat het niet om. Je hebt in mijn eerste post antwoord gekregen, dus lees even terug.
Algemene (nuttige) informatie kun je of uit de beginpost halen, of weet je gewoon zelf al via dit topic. Dat heeft niks met aanvallen te maken: ik blijf bij mijn punt dat als je niks van de omstandigheden weet, geen betere beschrijving van de weide| grond krijgt en bv de oorzaak waarom het paard zo schraal is, je niks zinnigs kunt zeggen. Dat mag jij 'aanvallen' vinden, ik vind het alleen maar verstandig. Koffiedik kijken heb je niks aan: het kan heel goed zijn dat het paard doodziek wordt, het kan ook heel goed dat het paard het prima doorstaat.
paars schreef:MiniLoe schreef:wil je eens fotos maken als ze gewogen worden? heb ik nog nooit gezien, ben benieuwd
Dit is een linkje naar de hyves van de paardenweegschaal. Daar staan ook leuke foto's op.
nombrado schreef:precies...en als je je wel bewust bent van de risico's is het best belangrijk dit uit te dragen .
MissPK schreef:nombrado schreef:precies...en als je je wel bewust bent van de risico's is het best belangrijk dit uit te dragen .
Tja je hebt uitdragen en uitdragen....ik bedoel kan me best voorstellen dat niet iedereen meteen op jouw of mijn 'overtuiging' of 'kennis' zit te wachten of hij nu waar is of niet, thats life zo gaan dingen![]()
nombrado schreef:hoe of op welke manier men dat doet, doet er niet toe
het gaat om het paard....(of niet?) en niet om de gevoelens van een persoon.
Een paard zal jou ook niet voorzichtig vertellen of ze het ergens niet mee eens is.
Mootje15 schreef:Vwb HB ben ik idd niet meer onbevangen en hou bv de fructaanindex op paardnatuurlijk.nl in de gaten. Maar wat is nu de beste remedie voor de gevaarlijke periodes ?? Wij hebben 1,5 hectare weiland voor 3 paarden .. Kan ze in een paddock zetten (moet ik nog wel even maken) of een graaskorf geven ..
Mootje15 schreef:Ja, dat is inderdaad het geval, maar er is kans (niemand kan erín kijken) dat er toch littekenweefsel is ontstaan. De nieuwe situatie zal ws. ook nooit zo perfect zijn als de situatie vóór HB. Ergens hier, of in het vorige topic (nog 500 pagina'sEn .. kan HB genezen dat ook met het uigroeien van de hoef uiteindelijk het hoefbeen weer netjes vast zit aan de lamellen??