Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Geryon schreef:Het typische roze in de witte lijn betekent dat de hoefwand ergens daarboven los van de zool is gaan zitten. Dit kan door hoefbevangenheid komen maar ook door teveel druk op de hoef (een te lange teen bijvoorbeeld). Een verbrede witte lijn in de teen is oppassen geblazen want dan kan het hoefbeen makkelijker roteren.
GaelleS schreef:Geryon het hoefbeen hoeft niet los te zitten voor zo een kneuzing in de witte lijn. Een keer te ver afronden dan paard gewoon is en je krijgt er bloeduitstortingen in van geplette papillen (vaak lopen ze dan een beetje kort ook). Als het 1 keer is zou ik mij er zeker geen zorgen maken. Als je het elke keer ziet is er iets mis met zijn voeten of moet je de bekapping aanpassen. Maar van wat ik kan opmaken uit de foto lijken het mij normale hoeven ? Bij Roosyes.
Heb zo een dikke vette roodpaarse rand zelfs al is gezien in een rand zool. Teen was afgerond geweest tot in zool en zool stak uit tov de hoefwand aan de teen. Voor de rest heeft dat paard knalharde hoeven en geen problemen en toen liep die wel kort. Was snel weer normaal maar volgende bekapping zo een rand in de zool. Niks mis met dat paard. Als er een te dikke rand zool gelijk is met de hoefwand zijn ze niet zo blij is mijn ervaring.
Ladygiroc schreef:28 september![]()
![]()
Is dat normaal bij een NK of...? Dan moet je al gebeld hebben voor een volgende afspraak als ie deze nog moet doen
Floortz schreef:Heeft die van mij ook. Ik kon een hele laag van de straal afhalen. Zool krab je af met de hoevenkrabber als poeder. Zal aan het weer (kurkdroog/nat) liggen.
De uitstekende of opbollende haren op de kroonrand zijn een indicatie voor o.a. flare, onbalans zie HIER
No_No schreef:Linkje werkt hier niet..