Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kinke schreef:klopt. Heb ook de afspraak dat wanneer het niet goed zou gaan, ze terug mag.
Manlief zei al dat ze in zo'n bekapbox voor koeien moet, zo'n gemotoriseerde die kantelt
Nandos schreef:Ik zie wat je bedoeld. Jee ik voel me er echt rot over dat ze zon pijn heeft door mijn onwetenheid. Want ze staat nu ook haar hoeven om en om te ontlasten (ook haar achterhoeven!). Ik zit dus te denken dat het dan door het bekappen komt, haar hoeven zijn ook niet extreem warm of eentje warmer dan de ander en ik voel geen pols.
4/5 maanden geleden zou februari zijn, er staat me echt niets bij van die periode. Ze heeft toen niet verkeerd gelopen. Dat is me echt pas opgevallen 8 weken geleden (na het bekappen) toen heeft ze ook haar hoeven wat ontlast, maar omdat er een flink stuk van haar hoeven af moest kon ze wat last hebben werd me verteld..
Wat raden jullie me aan? Zal ik pijnstilling halen bij de dierenarts? Iemand tips voor een goede bekapper in zuid-Limburg?
Ze staat nu op een stuk zand/modder dat ik heb nat gemaakt en ik heb haar nat hooi en wat voordroog gegeven (ze heeft stofallergie namelijk). Ook wat brandnetels.
Maartje1990 schreef:Nandos schreef:Ik zie wat je bedoeld. Jee ik voel me er echt rot over dat ze zon pijn heeft door mijn onwetenheid. Want ze staat nu ook haar hoeven om en om te ontlasten (ook haar achterhoeven!). Ik zit dus te denken dat het dan door het bekappen komt, haar hoeven zijn ook niet extreem warm of eentje warmer dan de ander en ik voel geen pols.
4/5 maanden geleden zou februari zijn, er staat me echt niets bij van die periode. Ze heeft toen niet verkeerd gelopen. Dat is me echt pas opgevallen 8 weken geleden (na het bekappen) toen heeft ze ook haar hoeven wat ontlast, maar omdat er een flink stuk van haar hoeven af moest kon ze wat last hebben werd me verteld..
Wat raden jullie me aan? Zal ik pijnstilling halen bij de dierenarts? Iemand tips voor een goede bekapper in zuid-Limburg?
Ze staat nu op een stuk zand/modder dat ik heb nat gemaakt en ik heb haar nat hooi en wat voordroog gegeven (ze heeft stofallergie namelijk). Ook wat brandnetels.
http://www.spirithorses.be (net over de grens bij maastricht) super fijne bekwame mensen. Ze bieden ook een bekapcursus aan zodat je (tussendoor) zelf de hoeven kunt bijhouden
Citaat:Had ook foto's op de Facebook pagina "denken over paarden" geplaatst en kreeg daar ook veel negatief commentaar over de hoeven.. vind het heel erg.
Cowgirl schreef:Citaat:Had ook foto's op de Facebook pagina "denken over paarden" geplaatst en kreeg daar ook veel negatief commentaar over de hoeven.. vind het heel erg.
Pfff dan noem je ook wel een pagina hoor![]()
Grootste zeikpagina die er is . Ik ben daar heel snel heel hard weggerend.
Die afspraak is wel een goede. dan spreek je ook gelijk iemand ipv over het internet.
Roosyes schreef:Mijn fjord heeft hetzelfde gehad. Een soort rode kneuzing in de voorhoeven in de teen/witte lijn. Mijn DA zei hoefbevangen, zelf ben ik van mening dat door te snijden in zool en teen de druk daar te hoog is geworden wat een soort kneuzing gaf die weken later pas te zien was. Het verlichtte haar enorm toen ik namelijk zelf iets van de hiel afhaalde en daarna zelf ben gaan bekappen. Ik heb het probleem dan ook sinsdien niet meer gehad. Overigens doe ik zelf dus zo goed als niets aan de zool.
Edit: foto gevonden, echt een vergelijkbare situatie.
[ [url=m/mt436D.jpg]Afbeelding[/url] ]
Cowgirl schreef:Citaat:Had ook foto's op de Facebook pagina "denken over paarden" geplaatst en kreeg daar ook veel negatief commentaar over de hoeven.. vind het heel erg.
Pfff dan noem je ook wel een pagina hoor![]()
Grootste zeikpagina die er is . Ik ben daar heel snel heel hard weggerend.
Die afspraak is wel een goede. dan spreek je ook gelijk iemand ipv over het internet.