Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Femek2902 schreef:Geryon, mijn pony heeft qua zool hetzelfde gedaan als jouw paard.
Enkel is mijn pony een jaar geleden hoefbevangen geweest en klopten de verhoudingen allemaal niet helemaal meer door de kanteling van het hoefbeen. Nu heeft hij dus in ik denk 4 weken tijd een compleet nieuwe zool gekregen aan alle 4 de voeten.
Ik heb enkel met de hoevenkrabber losse stukjes weggekrapt en gezorgd dat er geen prut bleef zitten tussen alle kuilen en ik heb een heel klein beetje de hoefwand bijgevijld, maar eigenlijk vooral rond gehouden. Mijn pony heeft niet gevoelig gelopen, tot 3 dagen terug. Toen was hij wat gevoelig op de hoeven en vond hij het niet leuk als ik rondom de straal uitkrabde. Gister viel het me op dat de straal wel een tweede laag van bijna 1 cm leek te hebben. Dus toen heb ik dat behoedzaam met mijn handen eraf gescheurd. Ik kan je vertellen dat mijn pony bijna stond te zuchten van de opluchting![]()
Dus misschien is de hele vervanging van de zool wel gewoon te snel gegaan? Plus dat hij direct op de zool moest lopen en niet op de hoefwand kon steunen? (Ik weet dat je normaal de hoefwand ongeveer gelijk maakt aan de zool, maar heb het bij mijn pony nu dus bewust niet gedaan.) Dan zou je paard nu gewoon moeten wennen aan de nieuwe dunnere zool? Met dat nu de straal mogelijk teveel uitsteekt en daardoor gevoelig wordt? (Ik kan zo wel ff kleuren op je foto's waar het bij mijn pony losliet, want volgens mij zie ik diezelfde rand in de straal bij jouw paard.)
Edit: Nog even goed naar je foto's gekeken, maar op de laatste foto's is de straal al bijgewerkt. Dat kan het dan nu niet meer zijn.
Marjo89 schreef:Waarom vraag je de natuurlijk bekapper niet om advies. Zij kan je vast antwoord geven.
Je heen en weer laten sleuren tussen 2 stromingen is niet prettig voor jezelf.
Daarbij vind ik de hoeven prachtig opgeknapt
Geryon schreef:Bedankt vooor het delen van je ervaring. 'Grappig' dat die van jou ook een dubbele straal had! Slim dat je de hoefwand wat langer hebt gelaten. De straal was het in mijn verhaal helaas niet. Loopt die van jou weer helemaal lekker nu?
Kinke schreef:Olst/Wijhe