Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vuyatela schreef:Als het erger wordt : moet hij volledige dagen naar binnen, geen korrel meer.
Is er nog iets wat ik kan doen? Nog iemand tips?
lolclub schreef:Dat is goed nieuws xFioon,
poeh, dat zal zwaar geweest zijn voor jullie, 7,5 week gips is best lang toch ?
fijn vooruitzicht dat je ook weer wat mag gaan opbouwen
Leelo schreef:lolclub> Ze heeft een rits aan medicijnen van hem gekregen: metacam, ascal en tranquigel. Verder advies afspuiten 2 x daags 10 minuten, in het zand zetten en hoefsmid laten komen en over 10 dagen controle. Mits tussentijds goed gaat. Maar wat is goed he...
Ik spuit drie keer per dag af nu, en maak het zand in de paddock (formaat kleine stal) steeds nat. En heb nu ook podo complex gekregen + probiotica van een natuurgeneeskundige. Dat krijgt ze dus ook. Morgen komt de hoefsmid. Ze staat nu nog op ijzers, maar het is denk ik het beste voor nu om die eraf te halen en even zonder ijzers te laten staan? Dat wandelen wil ze zelf. Ze gaat heel hard briesen als ik haar even uitlaat. Ze loopt dan ook niet slecht in de bak. Ik dacht dat het misschien wel goed was voor lijf en leden en de doorbloeding in de hoeven juist om even vijf min te stappen.
Laat jij vaak foto's maken dan lolclub?
trisca schreef:Is het niet beter om haar op zooltjes te zetten met siliconen zodat de druk niet op haar hoefwand komt? Dan geef je haar eigenlijk constand de steun die ze krijgt in het zand.
Als ik zie wat jullie allemaal aan medicijnen kregen, ik kreeg een door Bute
Leelo schreef:Ja, met dat korte gras zit ik nou ook. Zet ik mijn paarden schraal of juist niet? Ik denk dan ook maar weer: van dat korte krijgen ze wel véél minder binnen dan als ze op een wei staan waar wél veel gras staat. Dus per saldo maakt dat fructaangehalete niet veel uit lijkt me. Misschien is strookbegrazing het beste? En dan het kort afgegrazen stuk weer afzetten? En dan 's avonds gewoon op de paddock? Of 's nachts op de wei. Dan is het fructaangehalte het laagst toch?