Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Francis schreef:Aukelizzy, ik wil Raya deze gaan geven als ze van de bute af is: https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... ezondheid/

Zij loopt op het zand minder dan op het pad van zand met mest etc erop naar de bak, is denk nog zachter dan het zand in de bak.
je ziet heel duidelijk dat ze goed bevangen is geweest. Vind die dunne zool wel eng en sneu.. dan ga ik toch twijfelen of een ijzer geen beter idee is 
Wat mij wel opvalt is dat ze nog erg op de hielen land en haar benen nog wat ver voor zich uitplaatst. Ze lijkt wat plat te staan met lange tenen, kan dat kloppen? Dan kan een paard ook zo'n loopje krijgen.
Ook dat deel van de track dus dicht gegooid, ze heeft nu alleen de (halve, had al een deel dicht gezet i.v.m. voeren door mensen uit de wijk) paddock en een klein stuk pad waar geen gras groeit, naar een tweede hooibak. Op de paddock staat nog wel een klein hoekje maar dat is vergeleken met het pad wat ik nu dicht gezet heb bijna niks. Maandag de boer die de mest komt halen bellen of hij kan en wil frezen en anders huur ik een handfrees en ga ik zelf aan de slag. Bah... baal hier zó van... Elke winter verdwijnt het bijna volledig en hoop ik dat het weg blijft en toch komt het weer op... Meert schreef:Daphne, ziet er niet verkeerd uit het lopen. De wil om te lopen is goed te zien.Wat mij wel opvalt is dat ze nog erg op de hielen land en haar benen nog wat ver voor zich uitplaatst. Ze lijkt wat plat te staan met lange tenen, kan dat kloppen? Dan kan een paard ook zo'n loopje krijgen.
Hier kan je het goed zien wat ik bedoelde een hol uitgesmeed ijzer: http://hoofcare.nl/wp-content/uploads/2014/01/e9.jpg
Francis, zelfs dat kleine beetje gras kan funest zijn en vaak krijgen ze meer gras binnen dan je denkt. Helemaal nu het gras weer flink begint te groeien en erg rijk is aan suikers.
ze is al bij haar eerste bevangenheid wat naar achter gezet, het is een typisch bevangen loopje maar zo worden ze heel vaak neergezet. De reden dat ze nog wat teen heeft is omdat ze dus met de lange voeten die ze had echt behoorlijk goed liep.. dus heeft mijn smid er alleen het hoog nodige af gehaald over twee weken is hij er weer dan kijken of de teen er misschien nog iets af kan. Ze is wel zo gedaan dat de afrol goed is.Lusitano schreef:Ik vind het ook extreem lang duren. Zijn er meer die zo veel moeite hebben om hun paard er weer uit te krijgen?