nombrado schreef:flavlip schreef:Ik denk dat ik het nog even aankijk en anders inderdaad een fysio of osteo laat komen. Wat is het verschil eigenlijk?
.
fysio pakt de spieren.
Osteo pakt het skelet (en daardoor dus de onderliggende spieren)
Daar heb ik zelf wel eens een studie van gemaakt
stel je nu voor dat een wervel uit het lood ligt, en een osteo werkt hem weer op zijn plaats
de spieren eromheen zijn gaan staan naar de scheefheid.
trekt de spier de wervel dan weer iets uit het lood? dus floept het weer iets scheef?
Zelf denk ik dat je goed de spieren bij een paard los kan werken, onbelast aan de longe.
het is voor mij altijd de vraag, eerst de kip? of het ei?![]()
Zelf heb ik ooit lichamelijk hele goede resultaten behaalt met een manueel therapeut.
die werkt op nog diepere lagen in , dan een fisio..
Als ik dan een merrie hier als voorbeeld neem, die kon haar spieren niet los werken/laten, door een wervel verschuiving en een blokkade op het borstbeen. Dan kun je longeren tot je een ons weegt, wat we ook probeerden, maar ze kon het niet 'geven'. Na een osteo behandeling had ze een enorme verbetering, dat was een wereld aan verschil. Bij mijzelf is de wervel degene die eerst gaat, en de spier verkramping volgt. Het is wel zo, dat dat makkelijker gaat, als mijn spierkorset niet stevig genoeg is. Toch moet ik dagelijks mijn wervels controleren, en met oefeningen in stand brengen. Wat alleen gaat, als mijn spieren niet te verkrampt zijn, want dan lukt het niet.