Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Embe schreef:Pfff... niet zo'n leuk bericht: vandaag bij kliniek geweest en bij pony is spat geconstateerd. Als ik alles zo hoor is dat geen lekkere combi met hoefbevangengevoeligheid. Meer hier die dit hebben?
geerke schreef:Embe schreef:Pfff... niet zo'n leuk bericht: vandaag bij kliniek geweest en bij pony is spat geconstateerd. Als ik alles zo hoor is dat geen lekkere combi met hoefbevangengevoeligheid. Meer hier die dit hebben?
ojee...ik heb daar (gelukkig)geen ervaring mee!
Inderdaad een ongelukkige combinatie...ga je er iets aan laten doen of ging hij toch met pensioen?
In het boek 'paardenbenen' van offereins staat dat als je er niets aan doet de kans groot is dat de natuur het zelf oplost.
Er dus wel een iets dikker spronggewricht ontstaat door botwoekering ,maar het paard niet meer kreupel loopt(soms)
Ik ken trouwens z'on paard,alleen die is niet hoefbevangen....
barbar schreef:volgens de DA was het echt hoefbevangen, maar dan een lichte en we waren er op tijd bij.
je kon ook merken dat hij echt zere voeten had, toen liep hij heeeel voorzichtig over de bestrating en nu loopt hij er weer over alsof er niets aan de hand is.
gister met uitstappen wat ik altijd over de bestrating doe, is zich ook weer rot geschrokken van een vogeltje dat uit de bosjes vloog, dus hij is weer helemaal zich zelf
is een half uurtje echt te lang, want dan ga ik de volgende keer wel wat korter.
ik dacht voorlopig ong om de dag te rijden, of is dat te veel?