Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
flavlip schreef:@ Nombrado Jij ook bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad ook het gevoel dat het van hogeruit komt, dacht zelfs aan zijn rug (want met rijden voelde ik heel duidelijk dat het anders ging dan 'normaal'). Helemaal stoppen met beweging doe ik nooit (tenzij hij echt niet kan lopen, zoals begin dit jaar), rust roest, zeker bij Flavio, maar nu hij zo loopt ben ik meer van de ongedwongen beweging. Ik heb hem een weekje hiermee gereden, omdat ik dacht dat het stijvigheid was en dat kun je gerichter oplossen met rijden, maar dan zou het aan het einde beter moeten zijn, losser en dit was het niet, vandaar dat ik nu even niet rij, deze week wandelen en kijk of hij volgende week rustigaan in de paddock wil lopen (dat ligt aan de bochtjes) en anders stukjes aan de hand proberen te draven. Je ziet op het laatste stukje film duidelijk dat hij de eerste paar passen na de pasjes draf nog slechter loopt...
Wat jij zegt over die stijvigheid, dat had Flavio ook, maar is ook logisch, na de aanval heeft alles een opdonder gehad. Dit kwam inderdaad vanzelf goed toen we het bewegen weer rustig op konden pakken. Het ging juist ontzettend goed (die rit van 20km was ook geen probleem..) alleen werd hij 2 maanden geleden kreupel (dus korter land, paddock en stappen), na 2 weken beter en weer rustigaan opbouwen, alleen tja, de tijdsdruk...dus vandaar dat ik denk dat de rit naar z'n nieuwe stal dat weer heeft geforceerd ofzo.
Ook dacht ik zelf aan happy-athlete, ken je dat? In 2009 is Ellen voor Flavio gekomen, hij had last van zijn schouder (liep linksvoor kreupel), ik stapte al 2 weken, DA erbij, ja inderdaad schouder, ga maar stappen...weer stappen, na 2 weken nog weinig vooruitgang (ook geen achteruitgang) en toen haar erbij, eerst even slechter (maar dat hoort erbij...) en knapte daarna snel op. Misschien andere mensen ook ervaringen mee?
Maar aangezien het 't zelfde is als 2 maanden geleden denk ik dat stapwerk en rustigaan opbouwen ook al een boel goed zal doen. Tenminste dat hoop ik...dan heb ik het gewoon te snel opgebouwd (en door de verhuizing, vorige keer waren we echt goed voorbereid en nu een stuk minder goed...). Ik vind het alleen weer zo raar, maar heb gewoon een raar paardheeft altijd van die aparte dingen.
romeorowan schreef:Dennis wat vervelend dat nr. 4 nu aan de beurt is.
Ik zit ook even mee te denken en te lezen en wat mij opvalt is dat er eigenlijk alleen gesproken is over hoe en wat van de laatste paar weken/dagen. Terwijl ik van mening ben dat het bij Indiana (achteraf gezien) al heel lang bezig is geweest voordat ze pijnlijk ging lopen. Kortom ga eens langer terug kijken toen het voerregiem bij alle 4 (of bij de hele kudde) nog hetzelfde was.
Bij een overload van de voerton dan kun je verwachten dat binnen een aantal dagen het fout gaat, maar zelf denk ik dat in de meeste gevallen het veel sluimender gaat.
In ieder geval heel veel sterkte. Ik vond 1 HB-er al vreselijk zwaar, kan me dat in 4-voud niet eens voorstellen.
MiniLoe schreef:capojekop; kan me voorstellen dat je op dat moment dacht van naaaah ik word toch niet gek!
die beesten krijgen het ook altijd of in de avond zodat je avond tarief krijgt, of in het weekend zodat je weekend tarief krijgt haha. Maargoed dat je er optijd bij bent, hoop ze weer snel van de buut af mag
flavlip schreef:Ik denk dat ik het nog even aankijk en anders inderdaad een fysio of osteo laat komen. Wat is het verschil eigenlijk?
.