Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Isapaardje schreef:Verder met Paars eens dat peren geen paardenvoer zijn. Zelfs super slecht. Veel suikers. En gerst is ook geen paardenvoer, zeker niet voor robuuste rassen als een fjord zoals Cascade (als het daar om gaat althans).
Isapaardje schreef:Dat begrijp ik ook hoor, daar sta je bij te juichen!! En terecht, jullie komen van vér.... en dan ineens ... doet ze dit. En dat zonder buut ook nog eens.
flavlip schreef:Zijn er meer paarden waarbij het zoveel effect heeft als de hoefsmid iets langer niet komt? Dat ze echt na een paar weken er kreupel van gaan lopen? (deze keer komt ze over 6 weken weer, zelfs nog iets eerder). Hoe vaak komt jullie hoefsmid?
flavlip schreef:@ Paars En waaraan merk je dan dat 9 weken net te lang is? En ik denk dat je paard dan misschien best even moet wennen aan zijn 'nieuwe' voetjes. Inderdaad even persoonlijk vragen. Laat je het antwoord weten?
Weer een filmpje van Flavio. Lijkt dus weer uit zijn rechterknie te komen... Voor het fimpje even op het harde gestapt, hier is het duidelijker te zien. Verder een kwartiertje in de bak gestapt en daarna nog zo'n 20 minuten buiten in het bos, dus lekker rechtuit.
Jullie mening weer graag. Voor nu blijf ik dus voorlopig weer stappen. Echt weidegang krijgt hij niet meer en ik vind hem mooi op gewicht, dus ik denk dat de kans op een terugval (door het minder bewegen) niet heel groot is.
flavlip schreef:Okey, duidelijk. Flavio heeft dat dan juist in de bak, dan maakt hij echt soms een sleepspoor met zijn achterhoeven terwijl hij wel heel hard zijn best doet om zijn voeten goed op te tillen, op het harde is het dan juist weer makkelijker lopen. Zo liep hij eigenlijk, pas sinds een paar dagen als op het filmpje..
En dankjewel voor je commentaar op het filmpjedat is inderdaad ook wat ik zie en heb het filmpje van 2 maanden geleden ernaast gelegd...komt overeen. Alleen weet ik dus nog steeds niet wat het nu is, waar het vandaan komt enz... Het is weer beide achterbenen heb ik het idee, maar dit kan ook weer komen door overcompensatie, heb het idee dat het uit zijn rechterknie komt, hierdoor links extra belast (wat zijn zwakke achterbeen is..) en daardoor nu ook links niet helemaal lekker loopt. Ook heb ik het idee (maar Flavio is een harde..) dat hij er niet echt pijn aan heeft, meer ongemak, vooral in de bochten en na die paar pasjes draf en dat door stroop lopen is wel goed gezegd inderdaad. En altijd fijn te horen dat Flavio glimt en op zijn ribbentjes ben ik trots!