Hoe goed kun je zelf bekappen na een dagcursus?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Hoe goed kun je zelf bekappen na een dagcursus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:54

ROFL

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:55

Vraagje aan A&A&O:

Lopen er ook paarden hoog in de sport die NB bekapt worden?
(Dus niet in de endurance, daar lopen ze toch met hoefschoenen en dat vind ik surrogaat en niet natural) Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:56

Off topic: nog even en de titel moet worden gewijzigd in Hot and Steamy!!!
Nog een keer off-topic, reactie @ Opala: ben je UPG?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:57

Zo veel tegenstand tegen een minimaal aantal bekappers die werken volgens de NB/methode en een enkeling als ik, de narcist. Hoe bang kun je zijn dat het een hit wordt in NL, dat er tig pagina´s volgeschreven wordt. Eigenlijk geweldig, want het toont maar weer, hoe fantastisch de methode werkt oftewel kan werken. Genoeg voor vandaag. Morgen weer een dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:58

Het wordt geen hit, het wordt geen knol, het wordt niet meer dan nog meer dode paardenpoten. Ach, dat geeft toch weer oefenstof, nietwaar?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:59

Waarom bang? Misschien omdat we ons zorgen maken om het welzijn van de dieren en die reacties wat gefundamenteerder zijn, Opala?

Zou je trouwens mijn vraag willen beantwoorden?jammer dat je wegloopt. Kennelijk bestaan die paarden idd niet..

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 00:00

Nou ben ik toch wel heul nieuwsgierig wat UPG is, of wil ik dat niet weten!?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 00:00

Hier nog eentje.
Klinkt als brandstof...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 00:01

Wij maken ons i.i.g. meer zorgen om de paarden dan om ons eigen ego, hoe goed we wel niet kunnen bekappen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 00:01

Off-topic: UPG betekent niks meer of minder dan Uit Positie Gelüld.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 00:03

Lijkt op turbotaal.
Ik heb er verder ook niks meer aan toe te voegen, hoor, het blijft zo'n twee strijd en heb niet het idee dat vragen van de TB echt worden beantwoord en onderbouwd. Openstaan voor TB argumenten lijkt ook in de wind geslagen te worden. Dan is er toch geen sprake meer van een discussie?

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 01:27

opala schreef:
Ja zo komen de verhalen in de wereld.
Je bedoelt dus een paar paarden die bekapt zijn volgens de Strasser-methode en heel veel paarden die bekapt zijn via de DHZ-methode.
Dan kunnen we hierbij concluderen dat de DHZ-methode niet deugt.
Kan ik mij wel in vinden ... wanneer je blijft blaten dat het niet zal werken, zal het ook niet werken.
Waar een wil is, is een weg, dat is werkelijk met alles zo in het leven.
Wanneer je aan de kant blijft staan met je armen over elkaar heen geslagen, zul je nooit een bijdrage kunnen leveren aan de totale hoefverzorging van je paard. Dan zul je ook altijd derden ervoor moeten inschakelen.
Prima, je eigen keuze, welke ik respecteer.

Op mijn beurt maakt het mij geen fluit uit wat iemand ervan vindt wat ik mijn paard zgn. aandoe, na een eendagscursus.
Ik maak op dat gebied nog steeds zelf uit wat ik doe, dat blijft ieders eigen verantwoordelijkheid.

Dit soort topics ontstaat uit het willen delen van je enthousiasme met anderen, kun je beter niet doen.

Het gaat allemaal over jij en jou he... JIJ vindt dat je zelf de hoeven van je paard moet kunnen doen zonder daarbij iemand in te schakelen die ervoor gestudeerd heeft. JIJ hebt daartoe een methode uitgekozen die vertelt wat je wil horen.
JIJ vindt dat je zelf mag uitmaken wat je met JOUW paard doet en dat niemand zich daarmee te bemoeien heeft.

Wel... het gaat niet over jou. Het gaat over het PAARD en wat het beste is voor zijn welzijn. Jammer dat je niet verder kan kijken dan je ego groot is, en dat geldt voor veel van de DHZ-bekappers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 01:35

En jammer dat daarbij het ego van het paard totaal wordt uitgeschakeld!

Ik kwoot mijn eigen tekst nog even.
Citaat:
Het levende voorbeeld loopt bij naaste familie van mij in de wei, een schattig C-ponytje. Komt bij een familie vandaan die vanuit het Westen waren verhuisd en het diertje kochten voor hun kinderen. Ze hadden altijd al graag paardjes gewild en toen dat bewuste gezin, niet gehinderd door enige paardenkennis naar het Noorden verhuisde, werd deze pony aangeschaft. Meneer de eigenaar heeft een cursusje gedaan, bij wie weten we niet. Het kan ook zijn dat hij zijn "kennis" uit boeken heeft of bij elkaar heeft gegoogled.
Om een lang verhaal kort te maken, de pony liep allerbelabberdst. Mijn familie heeft het dier laten keuren en daar kwam uit dat dat kwam door het onvakkundig bekappen. Ze hebben de pony dus wel gekocht en nog mazzel gehad, want de hoefjes en ook de gangen waren al na een jaartje weer normaal.

Als NB altijd zo gezond voor je paard is, waarom liep dit arme dier dan zo slecht en is dat met behulp van een rijksgediplomeerde smid weer goedgekomen? Of had de pony nóg een jaar moeten afzien?

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 01:44

Tja, het is zoveel leuker om te geloven dat er een magische methode bestaat die jaren voltijdse studie aan de hoefsmederijschool in een klap overbodig maakt. Je wordt je eigen baas in die wondere wereld door een cursusje van één dag te volgen waarna je onder 'begeleiding' van iemand die er net zo weinig kaas van gegeten heeft als jij alle problemen, van bokhoef over scheuren tot bevangenheid, kan gaan oplossen.
Traditionele hoefsmeden en ervaren paardenmensen zijn geindoctrineerd en hebben zo'n bord voor hun kop dat ze zich met zn allen van dit wonder hebben afgekeerd...

Oftewel: als het te mooi klinkt om waar te zijn is het dat waarschijnlijk ook Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 01:51

Ongelovelijk, ik had het laatst met mijn vader over het fenomeen zelfbekappen na een eendagscursus, hij vroeg me wat voor raar sprookjesboek ik had gelezen, drukte me op het hart er zelf nooooooit mee te beginnen en stak tot slot een vinger tegen me op die niet echt vriendelijk bedoeld was, dat mocht hij mij hiermee ooit op heterdaad betrappen, dat ik dan een knoertharde skup onder de kont kon verwachten. Ik geef de beste man nog gelijk ook!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:26

detour schreef:
Vraagje aan A&A&O:

Lopen er ook paarden hoog in de sport die NB bekapt worden?
(Dus niet in de endurance, daar lopen ze toch met hoefschoenen en dat vind ik surrogaat en niet natural) Bloos

Hier enkele succesverhalen:
http://www.hoefnatuurlijk.nl/voorwie/voorbeelden.htm

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:35

opala schreef:
Zo veel tegenstand tegen een minimaal aantal bekappers die werken volgens de NB/methode en een enkeling als ik, de narcist. Hoe bang kun je zijn dat het een hit wordt in NL, dat er tig pagina´s volgeschreven wordt. Eigenlijk geweldig, want het toont maar weer, hoe fantastisch de methode werkt oftewel kan werken. Genoeg voor vandaag. Morgen weer een dag.

Hoe fantastisch deze methode werkt zei je ????

Ik mag niet meer quoten van andere sites op Bokt dus hopelijk mag een verwijzing wel.

In het topic Van Nature, subtopic Naturals.
Pagina 6 vrij onderaan.
Daar staan mega veel foto's van bekapte hoeven door Arno
Opala jij geeft Arno daar een compliment voor het nette bekappen.
Gelukkig is er ook nog iemand die ziet hoe scheef de hoeven zijn.

Uit de pagina's erna t/m 9 blijkt dat hij nog geregeld hulp vraagt en zeer onzeker is of hij het wel goed doet. Vandaar dat er 2 officiele NB'ers bij hem komen om hem te begeleiden.
Maarrrr .. ondertussen al wel andermans paard bekappen he. Frusty
En jawel 2 jaar later kunnen we al 1 dags cursussen geven Boos!

Ik zou me rot schamen als ik zo hoeven bekapte als die te zien zijn in dat topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:49

Dani, vind jij dat hoog in de sport, die beide voorbeelden van de link die je erbij haalt? We praten nog over gewone landelijke ruitersport, hoor. Verder vind ik het geen visitekaartje dat je dan twee paarden tegenkomt die zonder ijzers hebben gelopen en NB bekapt zouden zijn.
Bianca Smies rijdt trouwens allang weer op beslagen paarden, ze is de ponyleeftijd al lang ontgroeid.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:54

Dani62, zou je eventueel een neutrale link kunnen toevoegen met voorbeelden?
En zou een paard die afstand op blote voeten in NL kunnen lopen volgens jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:55

Wat hypocriet, Arno heeft het dus beter voor elkaar dan zijn "klanten". (of zou je die beter gedupeerden kunnen noemen?)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:57

Moderatoropmerking:
Ik heb nu vaak genoeg gewaarschuwd het om ontopic te blijven. Kennelijk zijn jullie echter uitgediscussieerd, want jullie blijven offtopic gaan. Het is tijd voor een slotje.