Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opala schreef:Ja zo komen de verhalen in de wereld.
Je bedoelt dus een paar paarden die bekapt zijn volgens de Strasser-methode en heel veel paarden die bekapt zijn via de DHZ-methode.
Dan kunnen we hierbij concluderen dat de DHZ-methode niet deugt.
Kan ik mij wel in vinden ... wanneer je blijft blaten dat het niet zal werken, zal het ook niet werken.
Waar een wil is, is een weg, dat is werkelijk met alles zo in het leven.
Wanneer je aan de kant blijft staan met je armen over elkaar heen geslagen, zul je nooit een bijdrage kunnen leveren aan de totale hoefverzorging van je paard. Dan zul je ook altijd derden ervoor moeten inschakelen.
Prima, je eigen keuze, welke ik respecteer.
Op mijn beurt maakt het mij geen fluit uit wat iemand ervan vindt wat ik mijn paard zgn. aandoe, na een eendagscursus.
Ik maak op dat gebied nog steeds zelf uit wat ik doe, dat blijft ieders eigen verantwoordelijkheid.
Dit soort topics ontstaat uit het willen delen van je enthousiasme met anderen, kun je beter niet doen.
Citaat:Het levende voorbeeld loopt bij naaste familie van mij in de wei, een schattig C-ponytje. Komt bij een familie vandaan die vanuit het Westen waren verhuisd en het diertje kochten voor hun kinderen. Ze hadden altijd al graag paardjes gewild en toen dat bewuste gezin, niet gehinderd door enige paardenkennis naar het Noorden verhuisde, werd deze pony aangeschaft. Meneer de eigenaar heeft een cursusje gedaan, bij wie weten we niet. Het kan ook zijn dat hij zijn "kennis" uit boeken heeft of bij elkaar heeft gegoogled.
Om een lang verhaal kort te maken, de pony liep allerbelabberdst. Mijn familie heeft het dier laten keuren en daar kwam uit dat dat kwam door het onvakkundig bekappen. Ze hebben de pony dus wel gekocht en nog mazzel gehad, want de hoefjes en ook de gangen waren al na een jaartje weer normaal.
detour schreef:Vraagje aan A&A&O:
Lopen er ook paarden hoog in de sport die NB bekapt worden?
(Dus niet in de endurance, daar lopen ze toch met hoefschoenen en dat vind ik surrogaat en niet natural)
opala schreef:Zo veel tegenstand tegen een minimaal aantal bekappers die werken volgens de NB/methode en een enkeling als ik, de narcist. Hoe bang kun je zijn dat het een hit wordt in NL, dat er tig pagina´s volgeschreven wordt. Eigenlijk geweldig, want het toont maar weer, hoe fantastisch de methode werkt oftewel kan werken. Genoeg voor vandaag. Morgen weer een dag.