Hoefkatrolontsteking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Re: centraal topic voor hoefkatrolontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:48

Ja het liefste zou ik hem gewoon voor erbij houden en dan een nieuwe waarmee ik wedstrijden kan rijden. Maarja dat kost nog al wat. En zeker wetende dat Toy op een wei nog met gemak 15 jaar kan leven.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:34

Ja precies. Je weet ook niet of hij daar dan gelukkig van wordt. Ik denk niet dat ik dat met Let's go hoef te doen.. Hij is altijd zo energiek en dol op springen. Maar dan ga ik dat wel proberen mocht het zover komen. Wie weet heeft ie dan wel de tijd van zn leven, je kunt er niet in kijken.

Is het bij jou wel een optie om hem te houden en een andere kopen?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:38

Ja ik weet het niet. Dan zou ik echt alle kosten even op een rijtje moeten zetten.
Wij (mn ouders en ik) hebben altijd 2 paarden gehad. Maar de ander hebben we anderhalf jaar geleden in laten slapen omdat hij te dampig was (ja het gaat lekker bij ons)..
Maar het probleem is dat ik ondertussen samenwoon en ik het dus niet echt meer van mn ouders kan verwachten dat zij een paard voor mij houden etc..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:27

eros is nu volgens kalenderjaar 10 maar officieel 16 mei wordt hij 10.

ook als hij niet verzekerd was had ik de behandeling stop gezet. Ik zie gewoon dat hij pijn heeft en wil hem niet langer laten lijden dan noodzakelijk. Dit soort beslissingen zijn nooit makkelijk.
en het kosten plaatje speelt ook mee stel hij wordt slechter dan moet hij ook vaker een behandeling is voor hem niet fair en het houd gewoon een keertje op....

eros was ook ingespoten ook dit was ons laatste redmiddel helaas niet geholpen..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:41

Citaat:
Goof schreef:
Verdorie Laura, wat rot.
Wat ga je ermee doen als hij afgekeurd wordt? Koop je hem terug van de verzekering of is het einde verhaal voor je topper??

ik heb besloten dat het geen optie is om het ergens op een weitje te zetten. Die mogelijk heb ik gewoon niet in mijn omgeving. Als ik ooit nog een ander paard wil hebben zou dat ook niet kunnnen door de kosten die dit alles met zich mee brengen...

hij is ook tussen zijn oren op en top sport dier en is van slag dat hij niks mag
dus helaas moet ik afscheid nemen van mijn grootste vriend, mijn vent voor het leven, mijn topper

gelukkig kan ik nog even van hem genieten en met de gedachte dat ik alles voor hem over heb ook het afscheid nemen van hem weet ik dat ik de enige juiste keuze voor hem maak en niet aan mezelf denk...

Jeetje... heftig he...
Vind het wel heel knap dat je je wel realiseert dat hij niet gelukkiger wordt van op een weitje staan en dat je hem dat dan ook niet wilt aandoen. Veel mensen zouden volgens mij toch puur uit eigen belang het dier wel op de wei gooien!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:11

Als iemand nog een goeie smid weet omg Rotterdam,ik ben al een tijd aan het zoeken.Heb er weer 1 geprobeerd te bereiken maar ik hoor maar niks terug.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:07

Ik kom net terug van Toy. Heb hem gereden en hij liep weer niet recht.
Overmorgen moet ik de Da weer bellen om te evalueren maar vrees het ergste..

Voel me nu echt zwaar kl*oten

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:33

laulau vervelend, wat ik niet snap bij die van jou is dat je na 2 weken er al weer opmocht... ik moest 4 weken 2 keer per dag stappen en de laatste 4 weken stappen en opbouwen met draven van 5 min naar 15 min. helaas ging dat laatste hem niet worden en ben er dus ook niet meer op gegaan

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 08:18

Ja ik weet ook niet waar dat verschil hem in zit.
Toy had wel daarvoor al een hele tijd amper gewerkt en vooral gestapt dus misschien dat het daar aan lag ofzo.
Of net een ander middeltje wat ze er in hebben gespoten..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:27

ja je weet het soms toch niet...

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:43

net gehoord dat de afkeuring akkoord is, werd ook gelijk gebeld door firma kroon. net besloten dat mijn topper 6 maart mij mag verlaten en naar de eeuwige groene weide mag gaan om daar pijnloos te genieten van alle grasjes en vriendjes die op hem wachten, me hart breekt bij de gedachte maar ik weet dat ik het goed doe.....

het voelt zo oneerlijk hij die alles voor mij overheeft en alles voor mij doet en ik kan niks anders voor hem doen

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:50

Hoe je het zo stelt klinkt het toch een beetje mooi. Hopen dat het daar ook echt mooi, pijnloos en groen is.
Heel veel sterkte. Lijkt me moeilijk om er zo naar toe te leven.

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:59

Is ook heel moeilijk, ik heb het ook al een keer moeten meemaken enja, ook hko. Is heel erg pijnlijk en mijn haar komt ervan recht te staan(kippenvel, brrr) als ik dit lees.
Sterkte, Laura. Ik begrijp echt hoe je je voelt, maar op bepaalde momenten moet je van je hart een steen maken en een beslissing nemen, het is zo een rotte ziekte he! Hartverscheurend gewoon.
Ik zei vroeger over mn merrie: ze is naar de eeuwige galopvelden, waar ze elke dag veel worteltjes krijgt.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:01

eros gaat naar de banaatjes en manderijntjes die gaan we de komende 2 weken ook nog heel veel delen met elkaar....

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:03

Toy was vandaag ook weer niet recht. Morgen moet ik de DA bellen om het te bespreken maar vrees het ergste. Durf amper te bellen...

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:04

laulau bel maar geloof me je doet het goed!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:10

thanx!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:17

Vandaag de DA gesproken en hebben besloten hem in te laten slapen.
Wanneer weten we nog niet. Wil eerst nog even een tijdje van hem genieten. Sowieso pas na de vakantie die nu voor mij begonnen is. Dan kan ik in ieder geval deze week nog lekker veel bij hem zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:23

Jeetje meiden, knuffel jullie kanjes dan nog maar even een paar weekjes helemaal plat en verwen ze in hart en nieren, dat hebben ze wel verdiend!!!

Heel veel sterkte allebei

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:04

Dankje Goof.

Zit nu voor school te werken want het moet vandaag af zijn maar het schiet echt niet op zo...

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:12

laulau85 schreef:
Vandaag de DA gesproken en hebben besloten hem in te laten slapen.
Wanneer weten we nog niet. Wil eerst nog even een tijdje van hem genieten. Sowieso pas na de vakantie die nu voor mij begonnen is. Dan kan ik in ieder geval deze week nog lekker veel bij hem zijn.

ben trots op je! net als ik wist je het ergens al
life sucks at the moment....

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:25

Ja echt poedersuiker.
Had vanochtend vroeg de DA gebeld maar die zat in bespreking. Hij zou mij terugbellen. Ik word normaal nooit gebeld maar nu wel tot 4 keer toe. Mijn hart zat iedere keer in mn keel als mn telefoon over ging. Echt erg.
En ik werd natuurlijk net teruggebeld terwijl ik op de manege was en in de kantine zat. Dan wil je je toch groot houden maar dat lukte echt niet...

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:26

nee dat is ook zo ik kom nu zoveel mogelijk op momenten dat er niemand is vreemd misschien maar wil hem even niet delen.....

neem de tijd voor je keuze en overhaast niks die ene dag of week maakt niks uit!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:29

Nee dat doe ik ook niet. Ik kijk gewoon wanneer ik er echt aan toe ben.
En dat gevoel ken ik. Ik was vandaag expres al vroeg gegaan zodat het rustig was.
Ik heb er ook echt geen zin in om iedere keer in tranen te schieten als iemand vraagt hoe het met hem gaat..
Voelde me net een kleuter met dat gejank...

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:37

Jeetje.. wat erg dat het nu bij jou ook zo ver is.
Vind het echt poedersuiker voor jullie. Ik leef heel erg met jullie mee, ook omdat ik ook misschien nog eens in hetzelfde schuitje kom te zitten.
Heel veel sterkte, en heel veel knuffels voor de paardjes.