Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 19:59

pol013 schreef:
Dat hoeft dus niet schrikbarend te zijn.

Ik vind de aantallen wél schrikbarend. Maakt niet uit wat voor reden erachter zit. In 95% van de gevallen heeft men ze toendertijd geld geleend in ruil voor de runners, om zelf te gebruiken.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:01

GamblersCup schreef:
pol013 schreef:
Dat hoeft dus niet schrikbarend te zijn.

Ik vind de aantallen wél schrikbarend. Maakt niet uit wat voor reden erachter zit. In 95% van de gevallen heeft men ze toendertijd geld geleend in ruil voor de runners, om zelf te gebruiken.

Sorry, ik zal wel een zeikerd zijn, maar wil dit toch corrigeren, om verkeerde opvattingen over Kickstarters tegen te gaan.
Je hebt geld gedoneerd in de hoop een paar horserunners cadeau te krijgen.

Ik vind het ook niet zo raar dat er veel verkocht worden, omdat veel mensen in de tussentijd een andere werkende oplossing voor hun paard hebben gevonden. ook zullen er paarden waarvoor de runners bestemd waren ondertussen verkocht of overleden zijn.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 17:24

Nee, niet gedoneerd, in de hoop dat... er is wel degelijk wat tegenover gezet. Je bent gewoon een deal aangegaan. Zij geld om te kunnen starten, jij krijgt als eerste het product.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 17:26

En ik heb ze binnen... of ik er zelf wat mee ga doen of ze ook gelijk doorverkoop weet ik nog niet. Ik ga ze eerst nog aan mijn hoefsmid laten zien. Kijken of hij er inmiddels wat in ziet.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:38

@Grit....nou nee, want de manier waarop diegenen ze kwijt zijn geraakt zijn bij acties die de mijne ook nog wel eens wil flikken. Zeker als die wat fris is

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:33

Ik heb de runners eindelijk verder geïnstalleerd! Heb gewacht op hulp van mijn vader en daar was ik toch echt wel blij mee. Hij had toch net wat meer inzicht in het technische aspect waardoor ze nu beter zullen zitten dan als ik het in mijn eentje had gedaan :P
Zo had hij ook direct gezien dat de randjes van de covers eigenlijk teveel op staan en heeft hij een knipje in elke hoek gezet waardoor ze niet meer zo afsteken tegen de hoef maar wel nog altijd mooi aansluiten. Ben benieuwd of ik covers zal moeten gaan zoeken op de wei morgen!

Had geen tijd meer om te rijden dus paard even 2 minuten aan de longe gegooid. Stap, draf, galop; alles bleef goed zitten en paard liep er vlot mee.

Morgen de echte test. Dan ga ik ermee buitenrijden :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:48

Super jammer van de slechte ervaringen! Wilde daarop wachten gezien ik weer schoenen nodig heb maar als ze zo snel verliezen hoef ik er niet eens aan te denken... die van mij trapt snel der schoenen af zodra t modderig is of als de fit is

Blijf toch mee lezen. Iemand een foto van de achterkant aan de hoef?

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:01

Ondertussen ben ik een testrit gaan doen. Ik ben blij :D schoenen bleven super zitten in alle gangen ondanks dat er (zo merkte ik achteraf) twee velcro's half losgekomen waren. Paard galoppeerde er ook normaal mee wat tot nu toe met geen enkele andere schoenen lukte.

Het enige minpunt, die waarschuwing die ze stuurden over de Velcro/lijm bij sommige maten, die is helaas wel van toepassing bij mijn runners.
De lijm tussen de clips en Velcro houdt niet goed waardoor het echt een gepiel is om ze los te krijgen en de Velcro snel kapot zal zijn.
Heb al een mail gestuurd voor nieuwe clips. Hopelijk krijg ik snel antwoord.

Monique1963

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:24

Nog 13 dagen dan is de beloofde verzending laatste twee weken va juni voorbij. Ik wacht nog steeds met spanning.

Welke maat had jij Katyatje? Omdat ze alleen losgingen bij een bepaalde maat dacht ik?

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:38

Het probleem is enkel bij de 130 en 140 blijkbaar en ik heb 140.

Hier zie je goed wat het probleem is:

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:03

dank voor het plaatje. Dus als ik het goed begrijp is dat als je de klip wilt lostrekken van het klittenband

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:10

Oh balen dat jij de slecht verlijmde clips hebt.

Bij mij bleven ze de eerste 3 ritten ok prima zitten, daarna niet meer.

Ik ga ze deze week weer opnieuw onderplakken en ook de beschermkappen aanpassen ik ben benieuwd of dat werkt.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:08

Fijn om te horen, Katyatje. En die foto vind ik ook goed om te zien.
Ik heb ook 140, maar wist nog niet zo goed wat ze bedoelden.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:36

Bij mijn 120 gingen de klittenband dingen ook los van de clipjes zelf.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:46

Monique1963 schreef:
dank voor het plaatje. Dus als ik het goed begrijp is dat als je de klip wilt lostrekken van het klittenband

Inderdaad. Bij het lostrekken blijft de Velcro op de clip vastzitten aan de Velcro op de hoef.
Dan ga je zitten prutsen met je vingers of een hoevenkrabber maar zo gaat de Velcro wel snel stuk helaas.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:58

Heb je nieuwe gekregen Daphneeeej ?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:57

Monique1963 schreef:
Heb je nieuwe gekregen Daphneeeej ?

Ik ga ze sowieso niet meer gebruiken. Ze blijven niet zitten bij mijn paard. binnen 10 minuten verloor ii 4 keer een runner. Heb mijn ervaring wel gemailt naar Megasus maar nog geen antwoord gehad.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:31

jammer zeg! ik ga alles filmen van onderbrengen tot rijden etc. Om objectief te kunnen zien hoe ze zich houden.

Criollogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:12

Even een update.... ik ben nog steeds een fan van de Megasus. Mijn paard loopt er super me veel beter dan met hoefschoenen. - punt van de Megasus: het cover blijft niet zitten waardoor de locks op de hoeve soms beschadigt raken. Wat beschadiging is niet erg meestal blijft het nog steeds goed zitten.

Maar ik moet vaker een stikker voor op de hoef vervangen. Ik heb het er wel voor over.

Ben trouwens van afgestapt om vertegenwoordiger te worden van de Megasus. Omdat ze nog niet perfect zijn.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:28

Ik heb vandaag antwoord gehad op mijn mail mét verontschuldigingen voor het later antwoord (al vond ik 3 dagen nog meevallen). Ze zeggen dat ze de clips gaan vervangen en ik heb ze de nodige info doorgestuurd.

Ben benieuwd op welke termijn ik de nieuwe clips mag verwachten.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:31

Als dat op dezelfde termijn is als de gewone levering dan wacht je nog wel ff :Y)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:35

En dan krijgen we vandaag de update dat de megasus lock niet bedoeld zijn voor competitie. Ze werden in eerste instantie aangeprijsd als allround en all terrain, maar nu mag je er niet snel meer mee en wordt het meer afgedaan als medisch hoef'beslag' en voor hen die barefoot willen. Competitierijders die deze keuze hadden gemaakt willen toch ook barefoot. Als ik het zo lees hebben ze zich toch erg verkeken op wat het product wel en niet aankan. Ze begonnen al met die plakijzers te introduceren, volgens mij omdat het lock systeem niet altijd houdt. Maar ja, plakijzers kun je tegen veel en veel lagere prijzen elders ook wel kopen. Nu komen ze met een derde systeem wat ik niet snap overigens. Ik heb er geen goed gevoel meer over voor bij mijn paardje. Ik was nog steeds positief, maar als ze nu zeggen dat je er niet snel mee kunt gaan, dan houdt het voor mij eigenlijk bij voorbaat al op. Niet dat ik nu zo nodig heel snel moet, in tegendeel, maar mijn hoefschoenen gaan telkens stuk als zij vrolijk of stout doet omdat ze zich dan betrapt omdat ze voor niet goed wegzet. Volgens de eerste contacten die ik had zou dat geen probleem met de megasussen zijn omdat je die tot ver onder de ballen kon inkorten.
Ik vrees nu met grote vrezen dat deze ook afgetrapt gaan worden. Daarnaast lees ik over de lockers geen goede berichten. Ik heb de paardjes op dit moment lopen op 3 hectare ruig wild terrein. Zie daar die dingen maar weer eens in terug te vinden als ze eraf zijn.
Afijn, ik heb ze nog steeds niet binnen, ik blijf iedere dag hoopvol mijn mailbox openen, zowel de digitale voor het mailtje dat ze eraan komen als de echte om te kijken of ze er zonder waarschuwing als bij toverslag in zijn komen te liggen.
Natuurlijk ga ik ze dan wel onder zetten, ik ga ze niet in de verkoop doen zonder getest te hebben, en verkopen zal dan ook niet meer gaan als ik erin gesneden heb. En wie weet valt het mee.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:09

Dat idee kreeg ik ook.
Teveel klachen oid en nu een 3de systeem en naam verandering voor de mega locks.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:14

Best banketstaaf dit zeg!
In het begin was er zelfs sprake van dat je stiften kon indraaien bij de megalocks, ik dacht toen al dat dit niet ging werken.

Ik wacht nog steeds geduldig af (8 weken geleden besteld) en ga kijken wat ik er mee kan.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:16

hahaha Tilmar, je wacht nog steeds geduldig, hihi 8 weken geleden besteld. Ik zit nu op 1.5 jaar besteltijd en bijna een jaar wachttijd...