Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Qizz

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 16:41

Haha. Nou mooi dat dat helpt om m rustig te houden.
Gelukkig houdt de mijne zich heel rustig. Krijgt ook maar 2x een kwart brok. Ben wel weer bang dat ie in de wei gaat knokken in een nieuwe groep. Probeer m echt alleen te krijgen maar ben bang dat dat niet lukt.. Alles staat bij elkaar. En de mijne is echt een Einzelganger die een beetje rust wil en geen paarden die steeds wat van m willen. Dan wordt ie heel lelijk.

Sta te wachten. Heb 17u een afspraak maar ben wat vroeg. Ga zo toch maar want wil graag de weides zien. Sta nu daar vlakbij mn broodje kroket op te eten haha. Had ook een patatje mayo en heb onder t rijden de hele pook onder de mayo gesmeerd haha.

Duitsland ben ik langs gereden maar vond dat vanaf de weg al niks. Oude troep en heeeeeel heel vies en nat daar.

jellie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:56

Succes, ik hoop dat het wat is. Ik ben benieuwd naar je bevindingen!!!!!!

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:58

Ik ben benieuwd!!! Hoop dat het wat is!!
Auto onder de mayo smeren, ach, ik kan het echt niet beter hoor...
Gooi ook vaak koffie over mijn broek tijdens het autorijden, hihihi

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 20:46

Hahaha, erg he, maar mn voorgevoel was goed, ik dacht laat ik eerst maar eten, want straks is die stal wat en dan wil ik m graag gelijk verhuizen. En ja hoor,.. het was prima.
Kreeg hun trailer gelijk mee en mocht m gelijk ophalen (mijn trailer zat nog vol met al mn spullen, en ze hebben daar zo weinig ruimte dat ik eerst moet uitzoeken wat ik daar echt nodig heb ;-))

Brok in mn keel hoor,... hij schreeuwde echt om zn vriendjes leek het wel, echt grote angstige ogen die me aan keken, moet ik nu alweer ergens anders heen, wat is dit? Wat doe ik hier. Maar na even werd ie rustig maar hij bleef me echt lang en doordringend aankijken (****voelt zich heeeeeel schuldig op zo'n moment***).

Maar ik vind het meer dan prima,.. prima stal, met tralies (hoog) waardoor ze elkaar zien, in de zomer een buitenluik, en aan de gangpadkant kan ie ook altijd kijken door zo'n V vorm. Er staat een erg leuke pony (lijkt erg op mijn paard maar dan in pony haha) naast m. En aan de andere kant nog een paard.

Voor hem fijn dat ie een beetje in drukte staat, hij houdt echt van aandacht en kids en knuffelen. Er was eigenlijk een stal om de hoek vrij, die vond ik iets minder, het was er donker en een heel smal gangpad. Maar hij zei gelijk zelf al dat ik ook best een andere stal mocht. Dan verhuisde ie zijn pony wel.

De bak is 40x80 en opgedeeld in 3en (paarden staan als het zo nat is even in de bak vanwege de slechte wei). Heeeeeel fijn, hij mag apart staan ivm zijn blessure zodat ie niet gelijk in een kennismakingsfight komt en straks weer met zijn been zit.

De trailer mag er ook staan en ik mag er dag en nacht komen.
Het lijken erg aardige mensen.

Hij staat op stro, evt tegen meerprijs op zaagsel. Hij heeft altijd op zaagsel gestaan maar ik probeer eerst maar eens stro, hopelijk eet ie niet alles op en staat ie morgen met koliek.
Op zich wel fijn misschien dat ie wat te knabbelen heeft.

Zelf hebben ze ook leuke paarden (en Welsh pony's,.. vooral die E pony naast hem,... die is 4 en ik ben er al verliefd op. Hoop stiekem dat ik daar ooit eens op mag, ben zelf niet erg groot en hou van pony's, vooral zwarten die op mijn paard lijken hahaha)

Misschien komt het toch nog goed,..

Ben opgelucht dat ik zo snel de stal gevonden heb die ik graag wilde en dat voor dezelfde prijs als waar ik stond (ook erg prettig). Heb zelfs ietsje meer "luxe". Er is een wc, kantinetje, je kunt hem daar wassen met warm en koud water, niet erg luxe maar het kan, (prima dus want dat had ik allemaal niet) GROTE bak met goede verlichting en het schijnt dat ie ook heel vaak gesleept wordt. De bodem was erg goed, ook voor een blessurepaardje. Buitenrijden kan daar ook goed, en met de auto zit ik 5 minuten van mn oude plek af dus kan nog buitenrijden met de anderen van de oude stal.

Kreeg van de dochter van de oude staleigenaar al 5 berichtjes,.. waar is Prins, ik mis m, ik wil m zien, ik kon niet eens afscheid nemen, opeens was ie weg, en heeft ie het nu wel goed dan, en nu kunnen we nooit meer buiten rijden. Pff,... dat vind ik nog het ergst, zij waren beste maatjes. Ze was pas 10 maar kon er alles mee,.. waren echt vriendjes. Maar heb haar gerustgesteld dat ie vlakbij staat en dat ik zo naar haar toe kan komen voor een buitenrit en dat ze dit weeekend maar even mee moet komen kijken waar ie staat en dat ze dan kan kijken of het goed genoeg is voor m (schattig he,.. of hij het nu wel goed had,.. of het wel net zo mooi was als bij hun)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:50

Hey Natas,

Fijn dat je doorgepakt hebt!! Goed goed goed!!!

Ben wel zeer nieuwsgierig waar je nu staat. Heel veel succes daar en lekker gaan genieten!!!

jellie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:19

Wat een super fijn bericht. Heerlijk dat je paard weer lekker op een stal in de buurt staat. Super dat je hem gelijk op kon halen en dat je hun trailer kon lenen. Wat een fijne berichten na al die narigheid.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:27

Wat super qizz!!

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:40

Ik denk dat je best lekker zult slapen vannacht, hihihi...

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 22:41

Hahah ja ik denk het ook ;-).
Is alles toch nog goed gekomen,.. bah wat en gestress met oud en nieuw.
Vreselijk.

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:46

Mooi nieuw begin toch?! Ookal had je geen tijd om er een voornemen van te maken....
Nieuwe ronden, niewe kansen....
Over paar dagen is paard gewend, en past het waarschijnlijk weer gewoon in het systeempje van altijd...

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 23:09

:D dat hoop ik

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:28

En Quiz, is je paardje al een beetje gewend op de nieuwe stal? Hoe bevalt het jou??

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 09:46

Hoe gaat het Qizz?

Monty hoe gaat het bij jou?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:11

Bij mij gaat het nog steeds goed :) . Ik heb van de week in de bak gereden, een half uurtje, veel gestapt, 10 minuutjes gedraafd en ook 3 rondjes galop en daarna was zijn been wel wat warmer en ietsje opgelopen, maar in de kliniek zeiden ze dat dat normaal is omdat zijn check ligament nog niet de normale grootte had. Zolang het niet tè is, hoef ik me geen zorgen te maken. Dag erna weer helemaal dun. Hij pakt het werk wel weer heel goed op, netjes overgang, mooi bij elkaar, fijne aanleuning :D . Hij krijgt op het moment een complete check up. Hoefsmid is geweest, tandarts is geweest, hij is gisteren geschoren en volgende maand komt de osteo. En over een maandje of 2-3 krijgen we een nieuw zadel :D .

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:41

Wow, veel gebabbeld hier! :D
Qizz: hoe bevalt de verhuis tot nu toe?

Normaal komt Puk de 23e naar huis. Maar ik twijfel constant om hem toch niet nog wat tijd te geven. Hoewel er dik 4 weken geleden amper nog iets te zien was op echo hoor :o Maar ben zo bang om te vroeg te beginnen, het is nu vier maanden geleden dat hij z'n ligament gescheurd heeft. Vind het maar eng, wat als het terugkomt.. Dan krijg ik een inzinking denk ik :=

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:01

Ja LS dat moment dat hou je toch! Ik denk dat als men 4 weken geleden al niks meer zag je hem gerust terug kunt halen om rustig aan weer wat te gaan doen. Gewoon rustig aan beginnen en er genoeg tijd voor uit trekken. Blijven kijken wat het been doet, wordt het te dik, een stapje terug enz enz. Wat mag je gaan doen als je hem terug haalt??

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:30

Als hij thuis is gaat mijn DA meteen een echo nemen en dan bekijken wat ik mag gaan doen, de eerste keren komt hij ook kijken als ik erop ga, hoe dat gaat. (= de staleigenaar ;) )
Maar hij zwemt nu al redelijk intensief, 3x/week. Op de loopband draaft hij nu ook al 2x5 minuten, met daartussen wel veel stap.
Mijn DA had gezegd dat ik "er weer gewoon mee kan beginnen" als hij terugkomt..
Ben gewoon overbezorgd :') Dat paard heeft mij veel centjes gekost in aankoop en dan dit er nog bij. Ik heb hem gekocht met het oog op Lichte tour, nu ben ik bang dat hij dat niet meer zal aankunnen.
Maar ik ben waarschijnlijk gewoon aan het doemdenken :')

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:45

Maak je nog maar niet te druk of hij dat wel of niet aan kan. Ik was op een gegeven moment al aan het denken over "wat als hij nooit meer goed komt" zo erg had die van mij het. Een gat over een lengte van 5 cm en een breedte van 6 mm. En in principe mag ik dadelijk alles weer met hem, al wordt het springen afgeraden. Dus je hebt grote kans dat je hem dadelijk daar echt wel voor kunt gebruiken... Tegen mij hebben ze gezegd dat ik nu (eind november) ook gewoon rustig aan mag opbouwen, maar nog wel zeker een half jaar ervoor moet uittrekken voordat we weer vol op de training mogen zitten. En nu, een kleine anderhalf maand later rij ik zo'n 1 tot 2 keer in de bak, probeer een lichte training aan te houden, af en toe een volte, veel van hand veranderen, een minuut of 10-15 draf en een paar rondjes galop. En hij doet het alsof er geen 15 maanden tussen gezeten hebben :D .

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:54

Ach, ik ben gewoon een doemdenker en ik denk veel te veel na over de dingen :D
Het kon veel erger geweest zijn hoor.
Mijn DA had gezegd dat ik er zo'n 4-5 maanden voor moest uittrekken. Op drie maanden was er amper nog iets te zien op echo, en hij staat sindsdien 6 weken in het centrum. DA zegt zelf dat hij echt wel veel tijd heeft gekregen om goed te genezen.
Het zal wel loslopen, moet eens wat meer vertrouwen hebben :P Maar heb echt nog geen geluk gehad met mijn paarden, dus ik denk altijd het ergste :Y)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:04

Oh, als je op 3 maanden nog nauwelijks wat kon zien hoef je je echt niet zoveel zorgen te maken hoor!!! Toen had die van mij eindelijk net een heeeeel klein beetje grijs waar het eerst helemaal zwart was. Maar het is gewoon balen als ze zoiets krijgen en inderdaad hoor je ook verhalen waarbij het niet goed afloopt. Maar ik heb al die tijd geprobeerd om me daar niet te veel van aan te trekken, hoe moeilijk dat ook was. Het enige wat ik dacht is van we gaan gewoon door, ik probeer er alles aan te doen wat in mijn mogelijkheden ligt en ik ga er gewoon van uit dat we dadelijk in ieder geval wel gewoon dressuur mogen rijden. Toen ik in augustus terug ging om te scannen, 11 maanden nadat hij geblesseerd raakte, was ik heel bang dat ik te horen zou krijgen dat hij nooit meer helemaal goed zou worden. In plaats daarvan kreeg ik te horen dat het weefsel zich heel goed hersteld had, dat er nog wat zwakke punten zaten maar dat ik rustig aan kon beginnen met draven. Nu weer 4 maanden verder maken we regelmatig ritjes van een uur waarin we zeker een half uur draven en een minuut of 5 galopperen :D . En elke keer wordt zijn been weer sterker.

Dus haal hem lekker terug, laat hem scannen en ga van daaruit weer zelf wat doen. Zo te horen wordt je ook goed begeleid, en dat is wel zo fijn!

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:17

Dat stelt gerust, dankje :)
Mijn DA is de staleigenaar, dus ja begeleiding genoeg :D

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:05

Mijn paard heeft een lichte blessure, maar wel op een rottige plek.
Waardoor hij eigenlijk ca. 6 weken boxrust moet of iig niet bij de rest in de ploeg buiten mag.
Probleem is alleen dat ie zowel in de stal als op het kleine stukje land naast de rest v/d ploeg zich niet rustig zal houden, ik moet hem daar mss iets voor gaan geven.
Ik ken Sedalin/Tranquigel.
Maar ik hoor ook veel over de muisjes, hebben deze muisjes ook een andere naam? Want ik denk niet dat m'n DA weet wat ik bedoel als ik over muisjes begin :+
Is dat een poeder, korrels pilletjes oid? Hoeveel kost zoiets? Werkt dat even snel als een Sedalin?

Daarnaast moet ie uiteraard wel gecontroleerd beweging krijgen, beginnend met 2x 15 min./dag.
Plus koelen (kan nooit kwaad) en ontstekingsremmer (buut in mijn geval, dat hebben we in huis) geven.

RA binnenkant heeft ie op het pijpbeen botwoekering net boven de kogel, precies ook op de aanhechting van de collateraalband (loopt verticaal over de kogel). De aanhechting is onrustig/niet zo mooi momenteel, geen gaten of rafels. Maar dus een beweeglijke plek, het gebied moet rustig worden. Dit komt door een harde tik van buitenaf, van zichzelf in dit geval. Mijn gevoel is al die tijd (is eind nov. gebeurd) correct geweest, ben gister op de kliniek geweest omdat het net niet helemaal zo strak wilde worden als het andere achterbeen. Niet kreupel.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:28

LL, Calmivet granules, moet ongeveer een uurtje inwerken. Ik heb geen idee wat het kost.

Is Bandit geblesseerd?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 17:00

Hoihoi,..

Nou ik weet niet zo goed of het hem bevalt,.. het is er vrij druk (lees: schreeuwende/rennende kinderen door de stallen) en hij houdt enorm van kids en aandacht maar ook van rust, hij wordt hier heel zenuwachtig en chagerijnig van, en zo is ie helemaal niet, het is juist een heel vriendelijk lief paard
Dus het meeste is eigenlijk oke, behalve dit. Ik vind dat zelf ook niet prettig.
Ben van de 8 dagen nog niet 1 dag rustig alleen geweest met m,..
Steeds kids om je heen, wat ben je aan het doen, waarom, dat vermoeid wel heel erg,..
Hahah ik ben best gek met kids maar dan de iets oudere, rustigere versie.(10+ graag ;-))

HIj had al een meisje gebeten, begrijp er niks van, dat heeft ie nog nooit gedaan.
Dus,.. het leek allemaal mooi, perfecte bak. Maar deze drukte vindt hij niet fijn en ik ook niet,.
Wie weet went het, maar ik ben ook wel graag voor de rust eens alleen met mn paard bezig zonder iemand ernaast die 100x vraagt wat je doet en waarom haha.

We kijken rustig verder,.. valt niet mee om iets te vinden dat aan al je "eisen" voldoet.
Ga de grens maar eens over,..

LS: dat lijkt me nou ideaal, een staleigenaar die ook je DA is!
Altijd iemand in de buurt als er wat is,.. lijkt me een heel geruststellend gevoel.
Maar ik kan me je angst heel goed voorstellen hoor,.

Ik hoop zo dat we 22 januari de helft van een rit mee kunnen doen die door de rijvereniging georganiseerd wordt.. zou ca 15 km zijn,.. dus de helft zou moeten lukken, dat rijden we nu ook wel, maar als we maar in een eigen tempo kunnen..

Wij mogen overigens nog niet galopperen, schijnt toch een aparte gang te zijn die veel belastender is.. het hele gewicht komt dan op dat ene been.
Dus wil ook eerst de volgende echo in maart afwachten, dan zitten we op 9 maanden.
Deze blessure zou in theorie allang over moeten zijn,. het was niet zo'n ernstige,..
maar ik doe liever rustig aan. Draaf al best hele stukken buiten en dat kan ie goed aan nu.
Gelukkig heeft alles van vorig weekend niet teveel impact gehad, we zijn weer waar we waren,..

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:27

Super dat het met Prins zo lekker gaat! Zou mij ook wel geruststellen als het in principe al over had moeten zijn. Heel stom misschien maar dan zou ik minder bang zijn of ik te ver zou gaan.
Toch nog verder kijken naar een andere stal? Ik hou ook van de rust dat zeker maar kun je de kindjes niet vragen of ze je even lekker alleen willen laten? Wij hebben zomers heeeeel veel camping-kindjes en ik zeg op een gegeven moment heel netjes of ze op de camping willen gaan spelen want ik wil even rustig alleen zijn met mijn paard. :)