Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:16

Emy Wat fijn dat ze over de benen en in de rug zo is opgeknapt!
Het is heel normaal dat ze gaan compenseren in een andere plek en er andere dingen naar boven komen.

Met Adorno hadden vorig jaar al een probleem in de rug ontdekt. Wat later ook uit zijn benen bleek te komen.

Hopen dat haar halsje snel weer los is en ze zich helemaal perfect voelt.

AL
Wouw dat ziet er super regelmatig en tactmatig uit!
Ik vind haar beweging prachtig! I luv knieactie (goh mag ook wel met een spanjaard haha)!
Super dat ze het zo goed doet :D

Rutting Nou gelukkig maar dat het mee lijkt te vallen!

------------------

Mag ik gillen?
Ja?

*\o/* *\o/* JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJ *\o/* *\o/*
Adorno was gister op de voorbenen zo gelijk als een klokje zei Sander!
Hij liep zo ontzettend goed <3
Thuis liet ik hem steeds maar een beetje joggen als ik hem aan de longe had omdat ik bang was iets forceren.
Gister moest hij wat meer vooruit en ik zag echt de beweging die ik gehoopt had te zien _/-\o_

Wel viel meteen zijn slappe rechterachterbeen op.
Is altijd zijn slappe been geweest maar omdat ik er toch stond meteen voor de zekerheid maar een paar foto's geschoten en gescand.
De foto's waren subliem zei Sander. Niet eens een 1-tje ergens op bij wijze :)
Op de scan was wel een oude blessure aan de aanhechting van zijn strekpees te zien.
Echt ik wordt steeds wijzer met die scans, voorheen zag ik er niets in.
Ook op de kogel was hij licht gevoelig op de buigproef.
Dat is dus nog behandeld, 10dgn stappen en dan oppakken.
Hoefde niet perse terug maar wil graag dat Sander het nog even bekijkt dus over 4wkn nog een keer terug.

Echt ik ben zo ontzettend blij!

Kreeg nog een groot compliment over hoe hij op zijn voetjes stond, of eigenlijk mijn hoefsmid dan.
Heb er nog wel een foto van :)
Afbeelding

Afbeelding

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:29

Wauw geweldig Kelly_Taco!!! *\o/* Bandjes zijn bij jou ook niet meer gescand? Of waren die de laatste keer al helemaal goed?
Hoe is zijn kogel behandeld, ingespoten met iets?
Super hoor, dat het opbouwen nu verder ook maar zo goed mag gaan :)

AL ziet er goed uit, wat een gangen heeft jouw paard :~

Yade is gemasseerd vandaag, zat inderdaad erg vast bij haar borst/schouder/elleboog, ze was niet blij want het deed flink pijn.. heb haar daarna heel even op een grote volte laten draven ipv aan de hand, ging ze me toch uit haar dak :oo voelde blijkbaar lekker aan, weer losse spiertjes!

Kelly_Taco

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:33

Hij is nu niet gescand, dat doen we over 4 weken maar hij liep zo goed dat het niet anders dan goed kan zijn zei Sander.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:44

Door wie heb je Yade laten masseren?

Ellen Immink is nu 2x bij Adorno gemasseerd, hij zat op dezelfde plek vast!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:57

Door Maaike Sikkel, wel dezelfde methode. Ik had al het vermoeden dat ze daar flink last had van haar spieren, vooral bij haar borst en dat kon ze ook niet in 1 keer los krijgen omdat Yade dat niet accepteerde, dus ze moet nog een keertje terug komen. Bij Yade was het vooral rechts voor (rond het geblesseerde been) en de achterhand links, over de diagonaal dus, opzich wel logisch.
Ze leek daarna bij longeren alleen ineens omgekeerd scheef :? ze gaf aan liever rechtsom te lopen, terwijl dat normaal haar moeilijke kant is.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:59

Voor Adorno moet ze ook nog een keer terugkomen.
Bij Adorno was het beide kanten even erg maar de blessure zat ook in beide benen.

Dor is altijd een heel lief en teder paard maar hij vond Ellen met name bij de eerste behandeling echt niet leuk!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:04

Haha nee Yade was ook niet bepaald blij met haar, dreigde zelfs te trappen en bijten, die kant had ik nog nooit van haar gezien := maar ergens logisch want het deed flink zeer. Gelukkig was de masseuze erg rustig en geduldig, op het eind ontspande Yade wel.

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:25

kelly-taco kan me voorstellen dat je blij bent super dat het goed gaat met je paard ,gr sandy

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:07

Hooooi!! :D

@Kelly-Taco: Jihoeeeeeeeee!!!! :D *\o/* Wat super nieuws zeg!! *D Vind de voeten van Adorno erg netjes! Mooie voeten! :j

@Emy2009: Voor jou ook goed nieuws dus! Bij Wolin merkte ik het ook in de rug; veel minder veer doordat ze vasthield om anders te gaan lopen.

@AL: Heerlijk die Zhuf, echt zo fijn dat ze zo goed gaat! Zal voor haar wel heel fijn zijn dat ze weer aan het werk mag!

@Yade: Fijn dat Yade weer wat losser is, dit kan voor zo´n paard zoveel schelen :) .

Nou... tromgeroffel :D .... Vandaag ben ik weer terug geweest naar de kliniek met Wootje en.. Bart was echt superrrrr tevreden..

Ik was best een beetje bang voor hoe Wo zou lopen, ik heb te weinig met haar gedaan en kon ook niet echt zeggen of ze verbeterd was.. In de paddock zag het draven er altijd wel goed uit en met lange teugel les ook :) .
Maar Wolin liep gewoon heerlijk te sjouwen, beetje om zich heen te kijken etc. Ze mocht een galopje doen, Wootje sprong een gat in de lucht! Maar Wolin loopt een beetje zoals Zhuf, met veel knieheffing en dan gooit ze ´m ook eens extreem uit en land dan achterop haar voeten en Bart is bang dat dit in de toekomst nadelig is voor de bandjes bij Wolin, hij weet het niet zeker, maar wilde toch hier wat mee doen.. Om haar bewegingsmechanisme een beetje te beinvloeden wilde hij een klapijzertje voor, waardoor het gewicht wat naar achter schuift en het zwaartpunt meer naar achter komt, en het afrolpunt verder naar achter komt te liggen, waardoor ze beter afrolt en recht gaat landen.. Poeh.. Bart had goed in de gaten dat ik inwendig behoorlijk stond te balen; ´Weeeeeer ander beslag?!?!?!´Het heeft echt 20 minuten geduurt voordat ik ´oke´ zei. Ik was erg sceptisch, dat betekent weer wat anders onder die voeten én zijlippen, waar ik gewoonweg echt niet blij mee ben. Affijn, toen hij zei dat dravers lange tenen hadden voor de knieheffing etc, begreep ik het wel..
Achter wilde Bart ook graag een ijzertje, want Wo stond op een steen en dit vond ze niet erg prettig.. Ook daaaar baalde ik van :o , Wolin heeft nooit achter ijzers nodig gehad, perfecte achtervoeten. Maar waarschijnlijk heeft mijn ´thuis-smid´er iets teveel van weg gesneden en dat i.c.m. de natheid van de afgelopen weken.. Om Wolin een beetje te helpen en te zorgen dat ze niet anders gaat belasten, dan toch maar een ijzertje gedaan. Poeh.. Kom je aan Wolin haar voeten, dan kom je aan mij := . Ondanks mijn groot vertrouwen in Bart, want ik acht hem zeer kundig en streng, was ik moeilijk te overtuigen..
Gelukkig liet Wolin na de ijzertjes een groot verschil zien; ze landde recht op haar voet, gooide hem minder met een zwieper uit en achter belastte ze gelijk weer haar achtervoeten, veel meer afdruk (de steentjes waren toch niet zo plezierig voor haar daar).. Wouter ook tevreden :j .

Nu nog even een paar dagen Pro Dynam om de voeten wat rust te geven, vanwege weer ander beslag (arme voetjes van Wo :(:) ) , dan weer gaan opbouwen met wat draf/joggen zoals hiervoor en dan over drie/vier weken mag Wolin weer wat galopperen!

*\o/* JOEPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!! *\o/*

Poeh.. het was een vermoeiende, maar toch positieve dag.. Het is elke keer toch weer spannend, Wo doet soms toch dingen die ze niet mag :o . Toen ik vertelde dat ze een hekje had gesprongen zei Bart enkel ´Ah ja.. ja.. zo is´ie he´.. :+ Dus gelukkig kan hij haar inmiddels goed inschatten.
Het trailerladen ging ook wel goed! Ik was toch wat zenuwachtig, ook omdat het alweer even geleden is, maar ook omdat ik de afgelopen weken heel veel dingen aan m´n hoofd heb gehad en me echt even weer moest concenteren. Wolin deed het heel braaf, wel blijft ze het heel spannend vinden en als ze de trailer ziet raakt ze een beetje van de kook :(:) , maar toch weer de rust kunnen vinden en stond ze er zo heel braaf op, mijn lieve rooie Sien :+: .
Ben benieuwd wat dit ijzertje gaat doen voor Wo de komende weken.

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:08

Wat een fijne berichten weer! Heerlijk om te lezen hoor meiden! Hou deze lijn erin.2012 wordt het jaar!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:22

Wat een goede berichten allemaal zeg! Zo horen we het graag! Ik ga voor jullie allemaal heel hard duimen dat de stijgende lijn zich vast houdt!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:23

Doet een dansje met Lotte *\o/* *\o/* :):)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:49

Kelly_Taco schreef:
Doet een dansje met Lotte *\o/* *\o/* :):)

:D

Afbeelding

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:08

Hahahaha, nou dan doe ik gezellig met jullie mee *\o/* *\o/*

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:03

en ik wil ook meedoen.... maar nog even hopen en duimen voor Flo +:)+

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:31

Duimen doen we zeker voor jou en Flo. +:)+

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:00

zeker weten we duimen voor je en voor flo

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:50

dank jullie!! ik gun hem zo dat hij beter wordt

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:01

maandag gaan we weer naar de veearts om te scannen, kijken hoe het ervoor staat. Heb nu ongeveer 4 x 5 minuten draf en wat galop. Moet eerlijk zeggen dat ik soms wel wat meer doe als ze goed aanvoelt. Paardrijden begint weer op paardrijden te lijken. Ze wordt weer wat sterker en dat verschil kun je goed zien.

Vorige week is ze weer opnieuw beslagen, althans haar ijzers voor zijn verlegd. De hoefsmid had deze ijzers speciaal voor haar gemaakt een extra brede tak zodat dat haar bandje wat meer ontlast. Ze konden nog een keer verlegd worden en waar ze vorige keer nog (pijnlijk) reageerde door haar voet weg te trekken bij het inslaan van de nagels gaf ze nu totaal geen reactie. Ze vond het allemaal prima, trots op haar was pas de derde keer dat ze (warm) beslager werd! Hoefsmid was optimistisch dat het ondanks het extra werk niet minder geworden was, dus ben erg benieuwd!!

Hoop dat het bij jullie ook allemaal goed gaat, succes ermee!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:05

Nou.. Hier een beetje balen..

Wo en ik mogen weer wat gaan doen, maar nu blijft Wolin heel erg kopschudden -O- .
Vandeweek wilde ik met haar gaan lange teugelen en ze staakte heel hevig, ik mocht absoluut niet aan de teugels zitten!!
Ze heeft dit vorig jaar ook al wel gehad, dat kopschudden, heb niet het idee dat het over is geweest, maar heb toen haar hele gebit grondig laten doen door Christie Dreessen, hierna deed ze het dus ook nog wel en leek het erop alsof ze er even 'doorheen moest', maarja Wolin mocht natuurlijk nog niks en heb dus amper een bit in gehad. Vandeweek had ik lange teugel-les, deed ze het wel iets, maar niet heftig en ze gaf zeker geen stakingsreactie. Laatste keer bleef ze stampen met het voorbeen en wilde ze echt niet lopen, ze werd giftig als ik aan de teugels zat. Of dit nou haar mond is of misschien wel haar nek (afbuigen?), dat weet ik nog niet. Ze is al wel behandelt met de accupressuur pen en dit ontspande haar wel, maar heb niet het idee dat het over is.. Donderdag komt de fysio/chiropractor langs (Dewi van Mechelen) en heb Steffi van der Laarse al een mailtje gestuurd.
Ik maak me er zorgen om, Wolin heeft nooit dit soort dingen en dit was nu wel heftig, voor mij heftig genoeg en ik vraag nooit door... Veel mensen reageren er heel laconiek op, maar voor mij is het reden om dit nu uit te laten zoeken. Moet ook wel, ik kan nog niks met haar opbouwen.
Ook rolt ze sinds anderhalve week niet meer om, en rolt ze enkel op haar linkerzijde. Wolin rolt meestal 3 tot 4 keer om..

Ze is echt niet happy: drammerig, sacherijnig, loperig, je kan niet echt contact met haar maken, want ze dramt overal doorheen. En zo is ze gewoon niet, enkel als ze niet lekker in haar vel zit.. Tijd voor actie dus.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:26

@ Mijnzoef, fijn dat het zo goed gaat! Ik zal voor je duimen maandag, hopelijk is ze weer wat verbeterd!

WL, Wat vervelend zeg! Kan mij heel goed voorstellen dat je je er zorgen om maakt hoor! Dat zou ik ook doen, je voelt dan gewoon dat het niet goed zit. Ik ga heel hard voor je duimen dat het allemaal meevalt!

Hier gaat alles nog heel goed. Zoef had een paar dagen geleden gek gedaan aan de longe en stond daarna met een dik kogeltje en liep ook niet helemaal lekker. Maar vandaag liep ze gelukkig al weer helemaal oke en de zwelling is ook al weer weg. Kneep hem eerst wel een beetje hoor, je zou bijna vergeten dat ze zich ook gewoon eens kunnen verstappen. Wedstrijd voor morgen heb ik maar wel omgezet naar mijn andere paard, ik doe maar even een weekje rustig aan. Maar verder gaat het echt super, vorig weekend nog een tweede prijs binnen gesleept dus het gaat super!

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:31

zoef: mooi zo! hou deze tendens erin hoor! ik wil eigenlijk alleen nog maar positieve berichten lezen.

Wollin: dat is mooi k*t zeg! misschien zit er toch iets niet lekker in de mond? groot gelijk dat je haar weer ff laat nakijken, en zeker niet fijn dat ze een beetje depri toont..... succes!

Lizzy: ook mooi om te horen, en tuurlijk kunnen ze zich ook gewoon verstappen, maar snap je schrik volkomen.

Flo gaat per 1 feb naar de handelsstal, waar zij hem voor mij gaan opbouwen. Ben inmiddels alleen nog maar aan het stappen, en flo doet het super in de stapmolen dus daar staat hij ook dagelijks in. Ben nog steeds aan het duimen dat hij helemaal hersteld, en dat we nog vele mooie momenten mogen beleven....

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:39

Fijn dat ze hem op de handelstal verder gaan opbouwen! Ik ga voor je duimen dat hij helemaal gaat herstellen!

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:51

Nou vandaag weer terug geweest naar de veearts voor een scan kijken of ze de belasting die ze nu heeft (inclusief alle gekke sprongen en "ge-ren" met haar vrienden) kan hebben en haar voet dit aan kan.

Nou goed nieuws haar voet zag er prima uit, het ieniemienie plekje dat er vorige keer nog zat is nog een beetje te zien maar is wel weer iets kleiner geworden (nu nog 1mm schat hij) Waarschijnlijk is dit dood weefsel en zal het in de tijd verdwijnen. Het geeft haar in ieder geval geen belemmering in het lopen. Kortom we mogen op deze voet verder gaan *\o/* *\o/* Nu nog vier weken zo verder gaan en daarna opbouwen naar volledige belasting. Na dit weer twee weken gedaan te hebben mag ze weer zijgangen gaan doen. Kortom we zijn er bijna. Over een half jaar mag ze ook weer springen als we dat zouden willen, nu heb ik daar zelf helemaal geen ambitie in dus dat komt wel goed. Ik hoef niet meer terug tenzij ik zelf twijfel dus dat is ook goed nieuws (ook voor de portemonee haha)

Nu de muisjes nog af gaan bouwen want die krijgt ze nog wel als ik haar in de bak rij. Om een of andere reden is ze buiten relaxter dan in de bak en heeft ze ze buiten dus niet nodig. Als ze weer volledig mag galopperen denk ik / hoop ik dat het snel beter zal gaan dan kan ik haar weer een beetje moe rijden want conditie heeft ze nog niet :)
Kortom ben erg blij en hoop dat jullie paardjes ook snel het groene licht krijgen om weer verder te gaan, veel succes allemaal

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:03

Dat is echt super nieuws mijnzoef....Heerlijk om te horen. +:)+