Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
norton84 schreef:tja het is echt heel persoonlijk ik heb in eerste instantie die van de dap gegeven en geef nu al jaren die van mijn voer leverancier. hoba culture. en doet hij het nu prima op. dus waarom zou ik het veranderen zit. ik kan tzt altijd naar een hogere dosis gaan als ik merk dta het toch niet meer zo lekker gaat. hij is in 2007 voor het eerst en laatst ingespoten en loopt nog steeds super. heb ook niet het idee dat hij stijf stram zijn boks uit komt. hij krijgt binnen kort wel weer ijzers. maar heeft nu bijna jaar zonder gestaan.
Roosii3jJ schreef:Ik moet mijn pony glucosamine gaan geven vanwege iets artrose in zijn hals en ben een beetje aan het kijken wat nou de beste is. hij heeft een tijdje op de pharmahorse glucosamine gestaan en dit hielp niet heel erg naar mijn idee.
Nou heb ik van de week een pot gehaald van het merk hoba cultura.
Ik kan niet zoo veel vinden over het merk hoba cultura dus ik ben benieuwd wat ervaringen hiervan zijn!
Bloodymary schreef:QueenBeeBee schreef:Jeetje heb ik dan zoveel geluk.... ik ben met mijn merrie gewoon heerlijk aan het trainen, nu rond L2 / M1 niveau en ze doet het super goed echt! Loopt nooit kreupel en dat heeft ze ook niet gedaan door de artrose... wel weet ik dat ze het heeft in haar voorvoet. Dus zorgvuldig trainen is wel heel belangrijk.... maar tot nu toe pakt ze dat echt bijzonder goed op en zien we haar met de maand echt vooruit gaan en groeien in d'r spieren
Hoe weet je dat dan als ze nooit kreupel is geweest? Zit het in het hoefgewricht?
QueenBeeBee schreef:Ka-tje, kun je geen springschoenen om doen? Die van mij trapt ook zeer regelmatig haar ijzers eraf. ZE heeft idd voor 2 lippen en altijd springschoenen om... Dan lukt het haar nog wel om de ijzers eraf te krijgen, maar veel minder. Het gaat dit zomer seizoen erg goed, maar ze is gewoon ook een stuk rustiger geworden
Maris schreef:Ijzer met 2 lippen is een achterijzer en heeft dus een andere vorm als een ijzer voor de voorhoeven.
Mijn paard had destijds ook ijzers met 2 lippen voor en van Nassau was not amused. Ze vervormen echt de voorhoeven hiermee. Zou de artrose in de hoeven hier ook mee te maken kunnen hebben ?????